Dansk

Side 2 - Kommatering

Brugbart svar (0)

Svar #21
25. maj 2022 af Stygotius

Ad # 17 og 19.

Det er næsten umuligt at forklare en blind noget  om farver.   Man opgiver hellere.

Du tror vel også at "pathetic" betyder ynkelig, og at "trafficking" betyder kvindehandel.

Det er selvfølgelig også ærgerligt at det er så svært at argumentere mod fakta.


Brugbart svar (0)

Svar #22
25. maj 2022 af kravlundis

Ahh, tomme beskyldninger. Dem elsker jeg. Desuden står der på Ordbogen.com, at 'pathetic' kan oversættes til 'ynkelig' på dansk. Jeg kan ikke gøre for, at det danske sprog udvikler sig i en retning du og 'rakijovic' ikke bryder jer om - den må i tage op med nogle andre. Desuden virker det en smule 'patetisk' at beskylde andre for at lide af mindreværdskompleks, fordi de følger retskrivningsordbogen. 


Brugbart svar (0)

Svar #23
25. maj 2022 af Stygotius

Du har naturligvis ikke forstået hvad der menes med "mindreværdskompleks". Det var  nu heller ikke ventet.

Jeg gider ikke mundhugges mere med en 5årig. Det er for absurd og desuden spild af tid.

Til din egen orientering (selv om det nok er spild af kræfter) betyder ordet "patetisk" meget naturligt fuld af pathos.


Brugbart svar (0)

Svar #24
25. maj 2022 af kravlundis

Nej okay, så siger vi det.

For lige at få indført det sidste ord, så har du, igen, tydeligvis svært ved at acceptere sprogets udvikling. Ordet 'patetisk' kan korrekt oversættes til 'y nkelig' - om du synes noget andet burde være tilfældet, er jeg sådan set ligeglad med.

Fortsat god aften.

Brugbart svar (1)

Svar #25
25. maj 2022 af Stygotius

At nogen bruger et ord forkert fordi han eller hun er uvidende om dets betydnng, kan ikke bare  undskyldes med "sprogets udvikling". Så kunne vi lige så godt kalde en ko for en hest eller en gris for et pindsvin, og det ville nok besværliggøre kommunikationen. Du er ude på meget tynd is fordi du ikke kender så meget til sprogvidenskab, og det forstår man da godt. Det er mest din  flabede opførsel der støder an. Som sagt  orker jeg ikke at skændes med en  elev.


Brugbart svar (0)

Svar #26
27. maj 2022 af Moderatoren

Det lyder god. Stop med at skændes.

Hjælp trådstarteren eller lad være med at skrive. Det gælder for alle.


Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: Kommatering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.