Eksamensforberedelse

Hvad sker der hvis jeg dumper historie A eksamen?

06. juni 2022 af rsk45sag - Niveau: A-niveau

Hej!

Jeg skal til min mundtlige historie eksamen i morge, og jeg har ikke læst op. Jeg har ikke planer om at bruge mit gennemsnit til noget, og min mentalesundhed har ikke givet lov til at læse op, så jeg behøver ikke kommentarer på dette tak:)

Jeg regner derfor heller ikke med at klare det godt, og jeg er forberedt på at dumpe min eksamen. Jeg er dog bare nysgerrig på hvad det betyder, hvis jeg ender med et 00.

1. Skal jeg tage min eksamen om, hvis jeg dumper? 

2. Hvor lidt skal der egentlig til for at få 00? Eller hvordan får man -3?

3. Hvad sker der hvis man slet ikke møder op? Skal man så bare til en eksamen en anden gang?

Tak for hjælpen, god sommer!


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. juni 2022 af hffærdig20222 (Slettet)

#0

Hej!

Jeg skal til min mundtlige historie eksamen i morge, og jeg har ikke læst op. Jeg har ikke planer om at bruge mit gennemsnit til noget, og min mentalesundhed har ikke givet lov til at læse op, så jeg behøver ikke kommentarer på dette tak:)

Jeg regner derfor heller ikke med at klare det godt, og jeg er forberedt på at dumpe min eksamen. Jeg er dog bare nysgerrig på hvad det betyder, hvis jeg ender med et 00.

1. Skal jeg tage min eksamen om, hvis jeg dumper? 

2. Hvor lidt skal der egentlig til for at få 00? Eller hvordan får man -3?

3. Hvad sker der hvis man slet ikke møder op? Skal man så bare til en eksamen en anden gang?

Tak for hjælpen, god sommer!

Hvad er dit gennemsnit ?


Svar #2
06. juni 2022 af rsk45sag

 .


Svar #3
06. juni 2022 af rsk45sag

#1
#0

Hej!

Jeg skal til min mundtlige historie eksamen i morge, og jeg har ikke læst op. Jeg har ikke planer om at bruge mit gennemsnit til noget, og min mentalesundhed har ikke givet lov til at læse op, så jeg behøver ikke kommentarer på dette tak:)

Jeg regner derfor heller ikke med at klare det godt, og jeg er forberedt på at dumpe min eksamen. Jeg er dog bare nysgerrig på hvad det betyder, hvis jeg ender med et 00.

1. Skal jeg tage min eksamen om, hvis jeg dumper? 

2. Hvor lidt skal der egentlig til for at få 00? Eller hvordan får man -3?

3. Hvad sker der hvis man slet ikke møder op? Skal man så bare til en eksamen en anden gang?

Tak for hjælpen, god sommer!

Hvad er dit gennemsnit ?

8,7

Mangler karakter for historie eksamen, matematik eksamen og skriftlig dansk:)


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. juni 2022 af hffærdig20222 (Slettet)

#3
#1
#0

Hej!

Jeg skal til min mundtlige historie eksamen i morge, og jeg har ikke læst op. Jeg har ikke planer om at bruge mit gennemsnit til noget, og min mentalesundhed har ikke givet lov til at læse op, så jeg behøver ikke kommentarer på dette tak:)

Jeg regner derfor heller ikke med at klare det godt, og jeg er forberedt på at dumpe min eksamen. Jeg er dog bare nysgerrig på hvad det betyder, hvis jeg ender med et 00.

1. Skal jeg tage min eksamen om, hvis jeg dumper? 

2. Hvor lidt skal der egentlig til for at få 00? Eller hvordan får man -3?

3. Hvad sker der hvis man slet ikke møder op? Skal man så bare til en eksamen en anden gang?

Tak for hjælpen, god sommer!

Hvad er dit gennemsnit ?

8,7

Mangler karakter for historie eksamen, matematik eksamen og skriftlig dansk:)

Det eneste som kommer til at ske, hvis du får 00. Er blot at dit gennemsnit falder 


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. juni 2022 af ringstedLC

Lidt trist at læse din indledning... 

#0

1. Skal jeg tage min eksamen om, hvis jeg dumper? 

2. Hvor lidt skal der egentlig til for at få 00? Eller hvordan får man -3?

3. Hvad sker der hvis man slet ikke møder op? Skal man så bare til en eksamen en anden gang?

Tak for hjælpen, god sommer!

1. Nej. Eksamen afholdes én gang, hvor din præstation vurderes "her og nu".

2. Ikke ret meget mere end ingenting. Da jeg (kort efter dinosaurernes uddøen) skulle præstere, hed det sig, at hvis man blot havde skrevet sit navn på eksamenssbesvarelsen, var man over den lavest mulige karakter som dengang var "0".

3. Det kommer an på hvorfor du udebliver. Fx er sygdom ( med lægeerklæring) en lovlig grund til at udeblive. Men hvis du ikke giver besked, mener jeg at du får "-3".

Undlad "3."! Det er det eneste valg, der helt sikkert gør, at du dumper faget.

Når du er så afklaret om din situation, kan det jo være at den manglende spænding gør, at du måske alligevel "kan noget".


Svar #6
06. juni 2022 af rsk45sag

#5
1. Nej. Eksamen afholdes én gang, hvor din præstation vurderes "her og nu".

2. Ikke ret meget mere end ingenting. Da jeg (kort efter dinosaurernes uddøen) skulle præstere, hed det sig, at hvis man blot havde skrevet sit navn på eksamenssbesvarelsen, var man over den lavest mulige karakter som dengang var "0".

3. Det kommer an på hvorfor du udebliver. Fx er sygdom ( med lægeerklæring) en lovlig grund til at udeblive. Men hvis du ikke giver besked, mener jeg at du får "-3".

Undlad "3."! Det er det eneste valg, der helt sikkert gør, at du dumper faget.

Når du er så afklaret om din situation, kan det jo være at den manglende spænding gør, at du måske alligevel "kan noget".

Ja okay, tak! 

Jeg har tænkt mig at møde op, læse kilderne igennem og sige et par ord, eller hvad end jeg kan få frem i momentet. Jeg kan give en opdatering i morgen!


Brugbart svar (0)

Svar #7
06. juni 2022 af ringstedLC

#6: Det er den rigtige indstilling, - held og lykke!


Svar #8
10. juni 2022 af rsk45sag


Jeg fik 7!!

Brugbart svar (1)

Svar #9
10. juni 2022 af ringstedLC

Tillykke. Den undervisning må jo være sat ordentligt fast inden i dine små grå.

Gi' den så en skalle med matematik og dansk!


Skriv et svar til: Hvad sker der hvis jeg dumper historie A eksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.