Dansk

Mundtlig presentation

10. november 2022 af Chigdem (Slettet)

jeg skal til at lave en presentation  hvor jeg skal argumentere om et emne men er tom af ideer 

HVIS I HAR NOGEN FORSLAG OM ET EMNE KAN I SÅ LIGE SKRIVE DET TIL MIG JEG HAR IKKE SÅ LANG TID TILBAGE SÅÅÅÅÅÅ

TUSIND TAK...


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. november 2022 af Moderatoren

Du kan fx argumenter for, at man ikke skal spise kød, at man skal spille badminton i stedet for fodbold, at man skal læse bøger i stedet for at spille computerspil, at man har valgret som 16 årig i stedet for 18 årig. Det var bare få ideer – der er 100000000 forskellige ting.


Brugbart svar (1)

Svar #2
11. november 2022 af Stygotius

Man kan argumentere for og imod dødsstraf - Man kan argumentere for og imod at offentlig trafik  skal være gratis - Man kan argumentere for og imod at tandlægebehandling skal være gratis på samme måde som lægehjælp er det for borgerne osv. osv. 

Som det siges i #1, er mulighederne næsten utallige., så hvis du er tom for ideer, er der masser af forslag til  dig og din præsentation..

Husk de tre forskellige måder at argumentere på, dvs. v.hj.a.  -pathos - ethos - logos.

Man argumenterer for noget ved  at forsøge at få nogen til at overtage sine holdninger.


Skriv et svar til: Mundtlig presentation

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.