Dansk

Over-the-shoulder

25. november 2022 af Annicca (Slettet) - Niveau: C-niveau
Hej.
Jeg har vedhæftet et billede, hvor jeg er i tvivl om det er en over-the-shoulder eller ej?

På forhånd tak

Brugbart svar (0)

Svar #1
26. november 2022 af Stygotius

Ja, her kan man se virkningen af at benytte sig af et fjollet og cafésmart og uforståeligt danglish. Ingen forstår det. Jeg f.eks.  aner ikke hvad der menes med  "en-over-the-shoulder".


Brugbart svar (1)

Svar #2
26. november 2022 af gulblomme (Slettet)

Til bl.a. #1 - Et "over-the-shoulder shot" (også kendt som nakkeskud) er et begreb fra medievidenskaben - altså hvor man decideret filmer over skulderen på en person, som om vi står lige bag ved dem.

Hvorvidt de her benytter sig af metoden, er et godt spørgsmål. Personligt læner jeg mig over mod nej, da man på billedet kan se begge personers ansigter. Hvis jeg husker rigtigt, er meningen med metoden, at man kun fokuserer på den enkelte person i det givne øjeblik. Jeg tænker dog, at det eventuelt kan diskuteres. 

Jeg er desværre ikke helt sikker og ville blot lige forklare begrebet, hvis nu der skulle komme andre forbi, der måske kan bedømme det lidt bedre.


Skriv et svar til: Over-the-shoulder

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.