Dansk

essay

02. december 2022 af szafran - Niveau: 8. klasse

hej alle sammen :)

jeg er i gang med at skrive et essay i dansk og ku godt bruge noget hjælp :))

jeg skriver om hvorfor man tager selfies

har i nogen gode ideer til hvad man kunne skrive i sådan et essay?

så kom med dem tak!


Brugbart svar (3)

Svar #1
02. december 2022 af siig1012

bare lad vær med at lave den :))


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. december 2022 af Stygotius

Mon ikke hele striden om selfies bare er et spørgsmål om en barnlig og ekstrem form for selvoptagethed      ....på samme måde som facebook er det ??


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. december 2022 af Legiared

Skal du skrive en hel essay bare for at forklare 1 spørgsmål?


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. december 2022 af MN0710

Det kunne måske være noget om, at det kan give selvtillid? Man tager vel ofte selfies, hvis man synes man ser pæn ud :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. december 2022 af kravlundis

#0
Der må simpelthen være så meget hjælp at hente ift. selfies og sociale medier generelt. Det er som om de stakkels 8. klasser ikke får lov til at skrive om andet...

Hele spørgsmålet om selfies mm. kan der næppe gives ét svar på. Ældre, selvophøjede mennesker vil mene at det hele drejer sig om selvoptagethed. Yngre mennesker vil højst sandsynligt mene noget andet. Find dit eget synspunkt, og skriv om det. Der må som sagt ligge oceaner af inspiration på nettet.

Brugbart svar (0)

Svar #6
05. december 2022 af Stygotius

Hvad har alder at gøre med arrogance ?? Den er vist desværre fordelt på alle aldre.

Brugbart svar (0)

Svar #7
05. december 2022 af kravlundis

Det har jeg heller ikke påstået.



Brugbart svar (0)

Svar #8
05. december 2022 af Legiared

Det var det du påstod hvis du læser din tidligere besked  "Ældre, selvophøjede mennesker vil mene at det hele drejer sig om selvoptaghed" :) Detsuden svarer jeg ikke på flere af dine hentydelser.


Brugbart svar (0)

Svar #9
05. december 2022 af kravlundis

Nej. Jeg gider ikke bruge min tid på at forklare dig, hvorfor du tager fejl.

Desuden gider jeg heller ikke spilde min tid på en person der bruger selvopfundne ord som "hentydelser".

Brugbart svar (0)

Svar #10
08. december 2022 af Legiared

Tager ikke fejl af noget.

Det dig som sidder og spilder min tid ved at forklare mig hvad jeg skal gøre. Jeg skal ikke spørger dig hvad jeg skal og hvad jeg ikke skal, pas dig selv. Du ved intet om mig og hvilke ord jeg bruger om de er selvopfundet eller om jeg bare kender til de ord.


Brugbart svar (0)

Svar #11
08. december 2022 af kravlundis

Det (er) dig som sidder og spilder min tid(,) ved at forklare mig hvad jeg skal gøre. Jeg skal ikke spørge(r) dig hvad jeg skal og hvad jeg ikke skal, pas dig selv. Du ved intet om mig og hvilke ord jeg bruger(,) om de er selvopfundet(ne) eller om jeg bare kender til de ord.

Dette indlæg er tydeligvis skrevet af en person med en mental alder på omkring 12. Ingen grund til at fortsætte en meningsløs diskussion. 

Fortsat god jul :)


Brugbart svar (0)

Svar #12
08. december 2022 af Stygotius

Det kan jo godt tænkes at en person som ikke er så god til at formulere sig, har en pointe i det han/hun skriver eller siger.


Brugbart svar (0)

Svar #13
08. december 2022 af Justitia

Kravlundis... er du nu i gang igen... 

#5 #0
Der må simpelthen være så meget hjælp at hente ift. selfies og sociale medier generelt. Det er som om de stakkels 8. klasser ikke får lov til at skrive om andet...

Hele spørgsmålet om selfies mm. kan der næppe gives ét svar på. Ældre, selvophøjede mennesker vil mene at det hele drejer sig om selvoptagethed. Yngre mennesker vil højst sandsynligt mene noget andet. Find dit eget synspunkt, og skriv om det. Der må som sagt ligge oceaner af inspiration på nettet.

Kan du ikke også lige finde fejlene i dit eget skriv :)?


Brugbart svar (1)

Svar #14
08. december 2022 af MandenMedMangeHatte

Folk tager selfies for enten at forevige et øjeblik, eller for at vise andre hvor fedt de har det. Det tror jeg.


Brugbart svar (0)

Svar #15
09. december 2022 af kravlundis

Godt, så tænker jeg bare at vi lukker den her.

Brugbart svar (0)

Svar #16
09. december 2022 af Legiared

Kravlundis, jeg synes bare du skal pas dig selv og ikke bedømme andre på hvordan de opføre sig. Du kan ikke komme og sige at min kommentar er skrevet af en "mental alder på omkring 12" det er bare din bedømmelse. Synes hellere du skal passe på hvad du skriver da det ikke er etisk korrekt at bruge 'mental' som et skælds ord.

God aften.


Brugbart svar (1)

Svar #17
09. december 2022 af Legiared

Du behøver ikke rette på min besked, at jeg glemte at sætte et komma mellem du og skal. Jeg synes det for latterligt at du sidder here og diskutere over noget der er fuldstændig ligegyldigt. 


Skriv et svar til: essay

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.