Engelsk

Hvad sker der for lærer på gymnasiet????

09. marts 2023 af sofia877 - Niveau: B-niveau

Jeg har et spørgsmål. 

Hvordan kan det være at lærere på gymnasiet ikke giver ordentligt feedback, men alligevel tror at vi bare kan læse deres tanker og ved hvad der skal forbedres i næste aflevering? 

Fx. min engelsk lærer skriver kun "meget fint arbejde" "fint" og giver næsten kun feedback på selve strukturen og aldrig indholdet? altså hvad skal man gøre med det. Hvad betyder fint overhovedet og hvorfor har de svært ved at give konstruktivt feedback / og eller ros for fx indholdet? 

Hvad har I af erfaringer, og hvordan kan man snakke med sin lære om dette?


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. marts 2023 af Alix1983 (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #2
09. marts 2023 af rakijovic

Slettet
- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Svar #3
09. marts 2023 af sofia877

lol er velvidende om, at jeg havde væsentlige fejl. Jeg har  dog 12 i dansk skriftligt, så det er ikke fordi, at jeg ikke ved, hvordan man staver. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
09. marts 2023 af rakijovic

Slettet
- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Svar #5
09. marts 2023 af sofia877

Lol. Det var en taste fejl. 

Hvorfor er du så passiv aggressiv? 

Jeg har set det flere steder. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
09. marts 2023 af rakijovic

Slettet
- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Svar #7
09. marts 2023 af sofia877

man kan godt skrive passiv aggressiv som to ord


Brugbart svar (0)

Svar #8
09. marts 2023 af rakijovic

Slettet
- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (1)

Svar #9
09. marts 2023 af Emma593 (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (1)

Svar #10
09. marts 2023 af AngelOneOne

Hej,

Tråden her, handler ikke om hvordan der staves på dansk, eller nogle andre sprog. Den handler om, hvordan man kan få en bedre feedback på de opgaver man laver.

Skal vi ikke prøve at holde os til sagens kerne, i stedet for at pege fingre af ting, der intet har med spørgsmålet i denne tråd at gøre.

Man behøver ikke være ordekvilibrist eller danmarksmester i dansk, for at kunne bede om hjælp her på Studieportalen.

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Brugbart svar (1)

Svar #11
09. marts 2023 af Emma593 (Slettet)

Hej,

Du har helt ret i, at det er vigtigt at fokusere på sagens kerne og give relevant feedback og hjælp i tråden. Det er vigtigt at skabe et trygt og konstruktivt miljø for alle brugere, uanset deres sprogfærdigheder eller baggrund.


Svar #12
09. marts 2023 af sofia877

Tusind tak Emma og Angel! 


Brugbart svar (0)

Svar #13
09. marts 2023 af Emma593 (Slettet)

Du er velkommen Sofia! 


Brugbart svar (0)

Svar #14
09. marts 2023 af rakijovic

Slettet
- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #15
09. marts 2023 af rakijovic

Slettet
- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #16
09. marts 2023 af MentorMath

Først og fremmest ift. #2.

Hvis ens formål på et forum som dette er, at pointere og tydeliggøre stavefejl og på anden måde ubetydelige fejl, er man efter min mening ikke egnet til at hjælpe folk på siden. Ens fokus og drivkraft som frivillig hjælper på en side som denne bør udelukkende gå på at hjælpe og motivere folk bedst muligt - ikke at fremstille folk som uvidende eller på anden måde få dem til at fremstå dumme. Det er uacceptabelt. Hvis det er ens formål på siden, ja så ved jeg ikke hvorfor man frivlligt vælger at bruge sin tid på at kommentere og deltage på siden. Taget i betragning at du på siden her, har rang som proffesor og burde du revurdere dine evner som lektiehjælper på siden - noget jeg finder mere kritisabelt end stave- og tastefejl. 

Med det sagt har jeg efterhånden læst en hel del på siden, der har været decideret uacceptabelt. Vi der frivilligt bruger vores tid på at hjælpe med at besvare spørgsmål, bør tænke over hvorfor vi gør det. Er det for at hjælpe og motivere folk med de fag de har svært ved og for, efter bedste hensigt at bevare spørgsmål - eller drejer det sig langt hen ad vejen om at finde og kritisere folks fejl på en negativ og næsten perfid måde?

I den forbindelse tror jeg også, at der er mange på hjælpere på siden, der tildels glemmer hvad spørgsmålene går på samtidig med, at deres fokus går på at tingene skal forklares så højtragende som muligt. Det er B-niveau i gymnasiet, ikke universitetet. 

"Du kan begynde med at forbedre dit danske, inden du forarges over landets engelsklærere".. Hvis selv du mener, at dette er en rigtig måde at besvare spørgsmålet på - som i øvrigt omhandler feedback, ikke retskrivning - ja, så bør du nok revurdere hvorfor du besvarer opslag på en side som denne.

______________________________________________________________________________________

#0

Jeg blev student fra gymnasiet i sommers, så jeg kan godt sætte mig ind i, at det må være frustrerende hvis ikke man føler, at der bliver givet en tilstrækkelig feedback.

Selv oplevede jeg, at mine lærere i gymnasiet gik meget op i, på bedst mulig vis at give tilstrækkelig og konstruktiv feedback, så man hele tiden havde mulighed for at forbedre sig - samtidtig med, at lærerne (størstedelen af mine lærere i gymnasiet) fokuserede meget på, at feedbacken var rettet ens niveau. 

I den situation du står i, ville jeg tage kontakt til den eller de specifikke lærer(e), du ikke føler giver den bedste feedback. Hvis ikke du synes at det hjælper er der mulighed for at gå videre med det - For selvfølgelig er en stor del af en gymnasielærers arbejde netop at give en passende og konstruktiv feedback.


Brugbart svar (0)

Svar #17
09. marts 2023 af MandenMedMangeHatte

Er det danskerne du skriver om, rakijovic? Eller er det blot brugerne af Studieportalen du mener når du skriver "I"?

#16 Du bestemmer ikke hvad man må, og hvad man ikke må skrive herinde.


Brugbart svar (0)

Svar #18
09. marts 2023 af MentorMath

#17. Det er jeg i allehøjeste grad klar over, men en adfærd som denne ser jeg ikke bare på til. Vi behøver vel ikke vægte og veje tingene for at se hvad rigtigt og forkert er. Som foklaret i 16, skal jeg ikke bestemme noget på denne side - og det har jeg heller ikke givet udtryk for. 

Det jeg skrev handler om, at vi som hjælpere på siden (efter min mening) bør tænke på hvordan vi skriver til andre på siden. Det er umuligt meningen med et forum som dette, at tonen skal være spydig eller irretesættende på en måde, det ses i denne tråd. 

Vores fornemmeste opgave når vi har valgt frivlligt at deltage på siden er, at hjælpe folk og være motiverende - det kan vi forhåbentligt være enige om?

Og ift. til det du skriver, hvor du pointerer at jeg ikke bestemmer hvad man må- og ikke må skrive herinde, så medgiver jeg, at jeg ikke bestemmer noget. Dog synes jeg godt, at man med alt rimelighed kan arguméntere for, at chatten i tråden her, er på kanten til at være i mod reglerne på siden.


Brugbart svar (0)

Svar #19
09. marts 2023 af MentorMath

#17

"...er man efter min mening ikke egnet til at hjælpe folk på siden." 

"..Ens fokus og drivkraft som frivillig hjælper på en side som denne bør udelukkende gå ..."

"...har rang som proffesor, burde du revurdere dine evner som lektiehjælper på siden - noget jeg finder mere kritisabelt end stave- og tastefejl.." 

Ved simphelthen ikke hvor jeg skulle bestemme noget..? Og for at understrege, at det hverken handler om hvad jeg skal bestemme eller mene, er der blot uskreven regel for, hvordan man på en ordentlig og proffesionel måde begår sig...

Synes fanme vi må oppe os her!


Brugbart svar (0)

Svar #20
09. marts 2023 af MandenMedMangeHatte

#18 og 19

Du forsøger uretmæssigt at styre diskursen, også selvom du ikke eksplicit skriver “jeg bestemmer at man ikke må skrive sådan og sådan”.

Desuden hedder det “professor” og “professionelt” - altså kun med ét f men med to s’er.

Forrige 1 2 Næste

Der er 30 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.