Matematik
Finansering
Hej alle
Jeg skal lave en opgave om om finansering for en WV
Jeg har vedhæftet de startoplysninger vi fik.
a) Gennemgang af forslaget fra VW Tønder på finansering ag bilen
b) Find selv et bedre alternetiv finanseringsforslag til kunden, fx. i en bank eller lign. mit forslag skal indholde en amortisationsplan.
med venlig hislen en meget desperat studieelev
Svar #1
12. april 2023 af Moderatoren
Hvis du beskriver dine problemer, så er det meget lettere at give dig hints til at løse opgaven
Svar #2
12. april 2023 af SuneChr
Beregn hvad der i alt er betalt af renter, omkostninger m.m., efter sidste ydelse er betalt,
når de 96 måneder er gået:
3647,41·95 + 3646,96 - 308520,00
En alternativ tilbagebetaling kan ske ved brug af gældsannuitetsformlen
hvor renter, omkostninger m.m. = n·y - G
Bemærk for øvrigt, at 96 måneder er 8 år, hvor man hver måned skal yde godt og vel 31/2 tusind.
Svar #3
14. april 2023 af AMelev
Du kunne også beregne den årlige omkostningsprocent ÅOP og sammenligne den med andre lånetilbud. Det er lovbestemt, at ÅOP altid skal fremgå af lånetilbud.
Y = Totalydelse = 3647,41·95 + 3646,96
G = Hovedstol = 308520,00
Y = G·(1 + ÅOP)8
Svar #4
14. april 2023 af SuneChr
# 3
Det er en glimrende sammenligningsindikator.
I tilfældet her er ÅOP = knap 1,6%
Det er sikkert ikke det værste, man har set, men mange, som brændende ønsker sig en finansering, lader sig forblænde af en lav ÅOP og tænker ikke på, at der, i de næste mange år, skal falde dét og dét beløb hver måned. Når automobilet eller det 96" fladskærms-TV begynder at falme efter halvdelen af løbetiden, er man knap så motiveret til de fortsatte ydelser.
Skriv et svar til: Finansering
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.