Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Ville et interview være relevant i min SRO?

17. december 2023 af August1812

Hej alle, ville det tænkes at kunne være relevant at lave mit eget interview med en amerikaner (ift. polarisering og mistilld til medierne) der bor i et af de mest politiske polariserede områder i Amerika eller er det noget der ikke normalt burde fremgå i denne type opgave (SRO)?


Brugbart svar (1)

Svar #1
17. december 2023 af Christianfslag

Jeg antager at din opgave tager brug udgangspunkt i bl.a. samfundsfag, og i dette tilfælde ville et interview være en fantastisk idé. Med dit eget interview, hvor du får lov til at argumentere for de spørgsmål der stilles, hvor valget af spørgsmål, såvel som svarene, senere kan diskuteres, kan du helt klart få givet den opgave noget rigtigt lækkert materiale.


Svar #2
17. december 2023 af August1812

Jeg antager at din opgave tager brug udgangspunkt i bl.a. samfundsfag, og i dette tilfælde ville et interview være en fantastisk idé. Med dit eget interview, hvor du får lov til at argumentere for de spørgsmål der stilles, hvor valget af spørgsmål, såvel som svarene, senere kan diskuteres, kan du helt klart få givet den opgave noget rigtigt lækkert materiale.

Tusind tak for svaret! Du har ret, jeg skriver i Samfundsfag og Matematik, kunne der også være mening i at inddrage noget matematisk indenover, f.eks at kigge på området hvor interview personen bor og skrive lidt om forskellen mellem tilhængere af det republikanske og demokratiske parti?


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. december 2023 af Christianfslag

Med kombinationen af samf. og mat. vil jeg selv mene, at du får det bedste af begge verdener hvis du med samfundsfagligt interview får kvalitative data, samtidigt med at du med et datasæt laver en matematisk analyse og da også får brugt kvantitative data.


Skriv et svar til: Ville et interview være relevant i min SRO?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.