Resultater: 17421 til 17440 af 436241
-
Isolering
ForumindlægHej Formel: Vm = V / n Opgave: Isoler n n = V / Vm Er det korrekt isoleret? -
sagaer og sagn
ForumindlægEr der nogen der har en eller anden form for anallysemodel til sagn og også en til sagaer? -
hjælp til en matematik opg... please.....
ForumindlægHåber der er nogen,der kan hjælpe mig med denne opg:en cirkel har ligningen: x^2+y^2+10x-14y-7=0bestem cirklens radius og koordinatsættet til dens centrum..... ???? -
media res
Forumindlæghey.Ville spørge om der var nogle der vidste hvad "media res" vil sig. -
Skal rejseomk. inkluderes i nettobetalingsstrømmen?
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave en opgave i VØ fra eksamenssættet VØ niveau A august 2008. I opgave 2.3 skal jeg opstille nettobetalingsstrømmen for to investeringsmuligheder. Jeg får oplyst kalkulationsrente, investeringssum, besparelse i forhold til den maskine, virksomheden benytter pt. samt scrapværd... -
Hjælp til rettelse af tysk
ForumindlægJeg ville blive meget glad hvis nogen gider rette min stil igennem. På forhånd tak.Bauchfrei in die SchuleLiebe Frau Akkarmann.Ich habe gerade deinen Brief über die Kleiderordnung erhalten. Ich verstehe eigentlich nicht warum Sie solche Regeln zu erlassen notwendig finden. Wenn eine Problem gibt ... -
Opgaver uden hj. midler
ForumindlægEr der nogen som sidder inde med opgaver uden hjælpemidler til et-årigt A-niveau??Gerne med svar!! ;P -
bestem forskrift for f(x). Hjælp!
Forumindlæghej, jeg sidder med en mat aflevering hvori der er en opgave hvor jeg er gået lidt i stå. jeg håber nogle vil hjælpe mig. om en eksponentielt voksende funktion f(x) oplyses det at f(2)=1 og f(4)=9 bestem en forskrift for f(x) jeg er helt blank. håber nogle vil hjælpe mig. -
noter til samarjde og ledelse
ForumindlægHej! jeg skal til eksamen på torsdag i samarbejde og ledelse. jeg har næstn ikke været der, så vil spørge om der er nogle der ved hvor man kan finde noter til det fag?? eller til psykologi/filosofi?Louise -
LATIN
ForumindlægHe...Er der nogen der kan hjælpe mig???Er der nogen der ved om der findes en online latin-dansk ordbog?På forhånd tak for hjælpen... -
Demonstrationsforsøg
ForumindlægHej allesammen!Nogen der har et forslag til et sjovt demonstrationsforsøg i kemi? Det med natrium i vand er udelukket; ikke flere "børn" på første række med huller i tøjet :) -
Luftmodstand
ForumindlægJeg er ved at regne en opgave om luftmodstand på kageforme. I er sikkert stødt på den herinde før. Jeg har bare et enkelt spørgsmål: Når man laver en graf F som fkt af v2 , hvad er så sammenhængen mellem de to, og hvad er det hældningen er et tal på - arealet? -
matematik---hjææælp
Forumindlæghej...jeg har brug for hjæææælp..jeg har en opgave UDEN HJÆLPEMIDLER som jeg ikke rigtig kan lave. Vil meget gerne have jeres hjælp.. please..1. en funktion f er bestemt ved f(x)=2x-4+(5/x)Grafen har to asymptoter. bestem en ligning for hver af disse.Please hjælp mig.. og forklar mig de... -
HHx-dansk stil
ForumindlægHejsa.Er der andre end mig, der synes at emnerne idag var trælse?Ej, hvor kan det irritere mig, at jeg synes, de var så dårlige.Hvad skrev I om?Jeg skrev om avissrtiklen. -
Integrabilitet
ForumindlægEr der en enklere måde at vise, at f(x,y) = e-x - e-y for (x, y) ∈ [0,∞)×[0,∞), ikke er integrabelt? Først er |f(x, y)| = f(x, y) for alle (x, y) ∈ [0,∞)×[0,∞), så må G(x):= ∫0n f(x, y) dy = ne-x - (en - 1)en. Da limx→∞G(x) = &infin... -
mat........................
Forumindlægjeg er i tvivl om jeg har løst denne opg rigtigt....løs ligningen:1/x+1/3=5/6 jeg har løst det sådan:1/3+1/3=2/3 5/6:3/25*2/6*310/125/6???????? -
isolér.....HJÆÆÆLP
Forumindlæghej med jer..Jeg er bare sååå dårlig til og isolér.. og det er jo ikke særlig godt, nu hvor jeg snart skal op i skriftlig eksamen i matematik. Jeg håber i vil hjælpe mig med og forstå isoléring.. vær sød og hjælp mig.. jeg har f.eks en opgave her: isolér q i formlen b=c+aqPlease hjælp mig... -
noter til psykoli/filosofi
ForumindlægHej!jeg mangler noter til et fag der hedder ledelse om samarbejde. faget er så'n lidt psykoli/filosofi. så hvis nogle sku have nogle noter til låns, takker jeg. PS: haster!!Tak.Louise -
Forklaringsspørgsmål...
ForumindlægHer kommer lige en go forhistorie, og så to spørgsmål... Kan osse findes i Orbit 1. Opg.16, side 228... Fatter hat af det :)Sugepumpen er en ældgammel pumpetype. Når stemplet trækkes op, skabes der et undertryk i røret under stemplet, og atmosfærens tryk presser candet i pumperøret op. Ventiler s... -
Christian Kampmann - Nok til hele ugen
ForumindlægHej, jeg har læst en roman, der hedder "nok til hele ugen" af Christian Kampmann. Jeg synes den er svær at gennemskue og forstår ikke hele pointen i den. Er der nogle som har læst den, og kunne forklare hvad pointen i bogen er?
