Resultater: 17481 til 17500 af 436241
-
beregning af rumfanget
ForumindlægJeg har lidt problemer med at løse den sidste opgave, hvor man skal beregne rumfanget af den udviklede mængde gas. Stoffet NaHCO3, natriumhydrogencarbonat, anvendes som bagepulver i bla. Brunkager. Det skyldes, at det ved kraftig opvarmning spaltes, hvorved der i dejen frigives gasserne vanddamp ... -
fra dansk til spansk
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skulle oversætte dette fra dansk til spansk. Men ville høre om nogle ville tjekke fejl? :-) Da moderen mødte en mand i Barcelona, flyttede familien til Catalonien. For Laura, som var 15 år, var det svært at begynde i skolen i Catalonien. Undervisningen var mere kedelig... -
Tysk på nettet?!
ForumindlægHej alle sammen Jeg er lige startet på HG voksen, som kontorassistent.. og jeg skal ha tysk!! ARH!!.. Har aldrig i mit liv haft tysk før, så skal starte helt fra bunden af.. uff!! Tænkte på om der var nogle der kendte nogle sider på internettet hvor man kunne lære tysk for begyndere.. Håber det v... -
sucrosemolekylet
ForumindlægHej alle sammen:D Jeg kunne rigtig godt tænke mig noget hjælp, da jeg snart skal op til en nv mundtlig prøve i 1.g. Jeg skal op i kemi eller biolog og har selv valgt kemi. Jeg vil op i en rapport om sodavands sukkerindhold. Men der er noget jeg ikke rigtig forstår: Formlem for sucrosemolekylet er... -
Polterabend
ForumindlægHej!Jeg skal snart til eksamne i dansk, og vi opgiver polterabend, men hvilke genre er den i? Jeg har det selv til noget med realistisk/psykologisk novelle, men er ikke helt sikker -
Matematik HHx, onsdag - hvordan gik det?
ForumindlægHej ;Lige som mange af jer var jeg oppe i Matematik A skriftlig i dag, hvordan synes i andre den var?Jegselv synes den var nem og overskuelig, på nær opgave 6 med differentialligningen, jeg tror på trods af det at vi var heldige, mange "typeopgaver" i blandt. -
redusering
Forumindlæghej hvad er (4a-5)*3 -10a ? -
Vektor 3-space
ForumindlægHej.. Håber der er nogen der kan hjælpe med en eksamens opgave: Bestem en forskrift udtrykt eksplicit ved de variable t og s for funktio- nen f, og løs dernæst ligningen f(1, s) = 0. Når vi har 3 vektorer: a_t = (t,2,t^2) b_s = (1,s,1) og c = (0,1,2) Tak på forhånd.. -
Engelsk, som ikke er direkte oversat.
ForumindlægHej. Som jordens største engelsk-spasser, har jeg (sjovt nok) et problem. Alle de stile jeg skriver bliver altid så "ikke engelsk agtig", fordi jeg kommer til at oversætte direkte. Derfor ved jeg ikke hvordan ordene skal byttes om, så de lyder mere Engelsk. Kunne I hjælpe mig med nog... -
Haster opgave 3.4 side. 262 i fysik ab bogen 2
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opgave 3.4 i fysik som lyder: 23892U henfalder til 23490Th under udsendelse af en α-partikel. vi antager, at 23892U-kernen er i hvile. hastigheden af den udsendte α-partikel er 1,4*107m/s. a) Beregn hastigheden af 23490Th-kernen? Benyttes impulsb... -
Færdighedsregning
ForumindlægNogen der kan skaffe mig færdigheds regningen til 9-10 klasse (den hvide bog) så jeg kan øve mig ? evt en link eller hvis personen har den scanne dem til mig :D -
Nogen der kan hjælpe med en sætning?
Forumindlæghej, er det nogle der kan se, hvad der er galt med denne sætning, altså stavefejl. I also think it’s going to be difficult to Charlotte, to find a husband who really loves her with all his heart, like it is for Britney Spears. Because many men will just have them, because they are famous an... -
Tidslinje over renæssancen i Norden
ForumindlægHey jeg skal lave en opgave om norden i renæssance tiden og jeg har virkelig brug for en tidslinje er der nogen der kan hjælpe mig? -
Ciklens centrum, 2 punkter og radius?
ForumindlægJeg er igang med at lave en opgave hvor jeg skal finde centrums koordinaterne (a,b) i en cirkel , jeg har fået opgivet 2 punkter . G(49.0,46.0) og H(41.3,4.1), desuden er radius opgivet til 33.6. Jeg har prøvet at sætte de to koordinater ind i cirklens ligning også opstille to ligninger med to ub... -
polarisering/depolarisering
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og læser biologi og har et spørgsmål. Jeg har en figur med tilhørende tekst, der taler om at en polariseret membran har et overskud af negative ladninger i cellens indre og tegningen viser en masse minus-tegn (-) i cellen og en masse plus-tegn (+) udenfor cellen. Derefter tale... -
hjælp til opgave
Forumindlæghej er der en eller anden som kan hjælpe mig med denne opgave det er noget som skal afleveres har selv forsøgt at lave den men forgæves tak på forhånd -
en venlig sjæl`?
Forumindlæghej er der en eller anden som kan hjælpe mig med denne opgave det er noget som skal afleveres har selv forsøgt at lave den men forgæves tak på forhånd Beregn grænsevinklen for totalreflektion ved overgangen fra tæt kronglas til luft? -
HASTER
ForumindlægHej alle sammen ;-) skal skrive en lille referat af ROSA PARKS på engelsk. jeg fatter ikke historien, selvom jeg har læst den 3 gang. nogen der kan hjælpe mig med det? :) -
sidste dag i dag.. fsa stil prøve ..please
Forumindlæghej alle sammen, jeg skal til dansk fsa stil prøve i morgen og jeg har nogle få spørgsmål til de kloge folk som har været i gennem det eller ved noget om det. hvad kan jeg gøre for at få en god karakter? min grammatik er i top. altså hvis jeg nu vælger en noveller eller et essay,eller noget helt ... -
en der vil hjælpe :S
Forumindlæghej er der en eller anden som kan hjælpe mig med denne opgave det er noget som skal afleveres har selv forsøgt at lave den men forgæves tak på forhånd Beregn grænsevinklen for totalreflektion ved overgangen fra tæt kronglas til luft?
