Resultater: 17541 til 17560 af 436241
-
Intifada
ForumindlægHej derude!Jeg sidder med min 2. års historieopgave, hvor jeg skal skrive om Intifadaen i Palæstina/Israel... Jeg sidder med det problem, at jeg ikke kan finde ud af USA's rolle i denne konflikt, da jeg blive ved med at læse om at USA støtter Israel.. men hvorfor og hvordan kan de det??En tin... -
hjæælp!
ForumindlægHej . Jeg skal snart igang med min projektopgave. Denne gang skal den handle om min uddannelse. Jeg har tænkt på at skrive om psykologiuddannelsen, men har svært ved at komme igang. Indtil videre har jeg skrevet 17 spørgsmål ned, som jeg undrer mig (De kan nok ikke bruges alle sammen). Men er der... -
spørgsmål om essay..til prøven i morgen
Forumindlæghej alle sammen mens jeg venter på at jeg skal til prøve i morgen , vil jeg gerne lige få af vide hvad et essay egentlig er? altså hvad indholder et essay mest generelt? er der noget specielt den skal indholde, altså som fakta? eller kan man bare skrive som man vil eks. fiktivt, en historie som i... -
målestoksforhold
ForumindlægHvis man har et kort, der har målestoksforholdet 1:100000 og måler noget til 12 cm, hvordan regner man det så om til km? På forhånd tak! -
to hurtige spørgsmål om kulhydratstofskifte
Forumindlæg1) Hvilket enzym katalyserer fosforyleringen af glukose? Hvor kommer fosfaten fra? Hvilket C-atom sættes P på? 2) Næste proces er en omdannelse til et isomert stof. Hvad vil det sige? Hvilket enzym medvirker? Nogen der kan hjælpe? -
Stedvektor
ForumindlægStarter stedvektoren altid i pkt. (o,o)/(0,0,0), eller er det bare starten på vektorens begyndelses punkt?Tak til dem som svarer...;) -
Vektorer
ForumindlægDer er opgivet en figur som forestiller en trekant: ABCA og B ligger på bunden mens C er i toppen.Punkktet M deler A og B på midten.Man skal så finde koordinatsættet til et pkt. S inde i trekanten. Punktet S ligger i forlængelse af C og AB`s midtpunkt M. Der står så som et hint, at medianernes sk... -
Sikkert et meget enkelt spørgsmål.
ForumindlægHvad svarer 15µm til i mm?? Mvh Christian -
stil rettelse hjælp
ForumindlægHEJ! jeg har virklige brug for nogrn der kan ret min stil jeg skal snart aflever den så kan i ikke være søde at hjælpe mig. vi skal skrive en artikel, og i artiklen skal der være en interview. plaes hjælp mig. afslutning er jeg ikke så meget glad for hvad synes du om den? -
Hjælp til at oversætte en sætning
ForumindlægJeg er ikke sikker på, hvorledes man oversætter 'der mangler aldrig noget'. Min eget bud ville være 'il n'y a pas rien qui manque' eller 'il n'y a pas de rien qui manque' eller 'ne rien manque' - ved ikke, hvilken der er korrekt, og om overhovedet nogen a... -
danskopgave spørgsmål
ForumindlægHejJeg har lige 2 spørgsmål vedrørende danskopgaven.Hvis man i sin opgave vælger, at lave et afsnit om forfatteren, foratterskabet og værk, skal man så skrive det ind som et fokuspunkt i sin problemformulering, eller behøver man ikke at skrive det som et fokuspunkt nogle steder?Når man analyserer... -
Kvadratrod og tal i anden
ForumindlægNår en betegnelse, f.eks. radius i anden (r2) optræder i en formel og skal isoleres, gøres dette så ikke ved at tage kvadratroden af de andre værdier i formlen? Og i så fald, er det så sådan: √de andre tal eller 2√de andre tal. Altså bare kvadratrod eller "anden kvadratrod".... -
Engelsk A i dag!!!
ForumindlægHvordan gik den skriftlige engelskeksamen i dag??Synes faktisk det var en ok opgave!! Der var dog visse fælder i oversættelsen!! -
Titrering, hjælp!
ForumindlægHej!Jeg har fået flg. opgave: I vandig opløsning er konc. af NH3 lig 0,212M. Der udtages 20mL opløsning, der titreres med saltsyre. Der er på basis af pH-målinger undervejs tegnet en titrerkurve, og jeg skal nu beregne saltsyren formelle konc.. Mit bud på reaktion er: NH3 + HCl --> NH4+ + Cl-E... -
Lidt hjælp til noget dansk
ForumindlægHejEr der nogle som at der kan hjælpe mig med en Konklusion? Hvordan laver jeg en Konklusion og hvordan laver jeg en delKonklusion ? Noget hjælp at hente?Må gerne gå lidt hurtigtMvhHrskitzo -
dødssyn...(OLD)
Forumindlæghej..er der nogen, der kan sige lidt om de forskellige dødssyn ? altså hos Thukydid, Herodot og Homer ?på forhånd tak -
Teknisk toolbar?
ForumindlægHejsa.Jeg har set andre fra klassen bruge en toolbar/værktøjslinje med matematiske/fysiske operatorere i word. Er det en udvidelse, eller findes det simpelthen bare ikke i word versionerne før windows xp? -
Eksamen?
ForumindlægHejsa! Jeg skal op til biologi-eksamen på c-niveau om ca 3 uger. Men mit spørgsmål lyder så: De billeder og figurer som bliver vist, er de meget svære, og hvor mange spørgsmål, skal man ca besvare? Jeg frygter virkelig at jeg pludselig går i stå. Så håber der er nogen der vil give nogle gode rå... -
postmodernism
Forumindlæghej.. er der nogen, der kan forklare mig lidt om postmordenismen i eng litteratur.. idet jeg ikke rigtig får noget ud af at læse bøger fra bib.... håber der er nogen, der kan hjælpe....mange tak:) -
Afslutningsark-eø
ForumindlægHi.Jeg ville høre om der er nogle der har lavet HHX's afslutningsopgave fra januar 2003?Min vil ikke stemme...
