Resultater: 17981 til 18000 af 436241
-
Skulptur
ForumindlægHey alle sammen, vi har fået til opgave at lave en skulptur, hvor vi tager udgangspunkt i mennesket. Derudover skulle vi ud fra de tre gengivelsesstrategier vælge øjet eller følelsen, som det overordnede for vores skulptur. Øjet siger mig desværre ingenting, og mange fra min klasse har valgt føle... -
Cos og sin-program til ti-83
ForumindlægMin lærer fortalte os i klasssen, at vi godt måtte bruge programmer, som kan regne vinkler, sidelængder osv. ud, hvis man altså kender tre af tingene. Jeg har søgt en del på nettet,men jeg kan ikke finde noget. Derfor ville det være værdsat hvis der var en herinde, som kendte en god hjemmeside hv... -
Geografi... PLease
ForumindlægHey..Da jeg skal op til eksamen i geografi, vil jeg høre om nogle ligger inde med nogle gode noter om Landskabsdannelser randmoræner mv., da jeg ikke synes det som står i bogen er uddybbet nok.På forhånd tak... -
Årsprøve!
ForumindlægHejJeg skal op til 1.g skriflig årsprøve i matematik i næste uge. Ville derfor lige høre, om der er nogle, som har nogle gode råd angående, hvordan man forbereder sig bedst?? På forhånd tak -
funktioner
ForumindlægHvad kan man aflæse på grafen for en funktion:definitionsmængde, værdimængde, funktionsværdi, grafisk løsning af en ligning(fx f(x)=3 eller f(x)=g(x)).Skal man så give eksempler på for eksempel en værdimængde? -
pH-værdi og mol/L
ForumindlægHvis koncentrationen af H3O+ er 0,0041 mol/L, hvad er så pH-værdien, og hvordan udregner man den? -
liniær sammenhæng
ForumindlægHvad mener man med:liniær sammenhæng? -
Analyse modeller
ForumindlægOkay, på mandag har vi mundtlig dansk i folkeskolen, og skal til at læse op, og sammenfatte noter osv.Men tænkte på om der var nogen der havde nogle rigtige gode modeller til hvordan man griber en bestemt form an på?Helst disse typer:BilledanalyseAnalyse af filmklipTekstanalyse:-Eventyr (kunst+fo... -
Sofokles!
ForumindlægLige et par spørgsmål ang. old..Har hørt at det er ret uheldigt, hvis man ikke kan udtale navne/steder rigtigt i old..øv øv! Og så var jeg lidt i tvivl om hvorvidt der er tryk på 1. eller 2. stavelse i Sofokles? Nogle, der kunne huske det?:) Og så var det Sofokles, der "indførte" den 3.... -
Monetarismen
ForumindlægEr der nogen som kort kan opridse de vigtigste træk for monetarismen? Ideer, virkemidler osv. -
Fordampningsvarme >>> smeltevarme?
ForumindlægJeg skal op i fysik tirsdag og har efterhånden fået bragt orden i hængepartierne. Et sted er der dog noget i min rapport, som jeg tvivler stærkt på. Er det virkelig rigtigt, at fordampningsvarmen for f.eks. vand skrives kJ per grad, mens smeltevarme skrives J per grad. Det betyder i mit tilfælde,... -
lightergas
ForumindlægHvilke af de stoffer er lightergas: CH4, C2H6, C3H8, C4H10 og C5H12? -
I min fritid - Oversæt
ForumindlægJeg sidder her og skal til eksamen på tirsdag. Og det ville gøre mig rigtig glad hvis der var et venligt menneske der gad hjælpe mig med at oversætte dette stykke tekst. :::::::::I min fritid er jeg sammen med min kæreste Jonas og mine veninder. Når jeg kommer hjem fra skole, laver jeg mine lekti... -
oversættelse
ForumindlægHejJeg bor i øjeblikket et sted der ikke ejer en eng-dk ordbog.Ville derfor være lykkelig hvis nogen kunne oversætte disse ord:liaisona tannercountsvassalsfealtyreluctantlyvowbeleagueredTobbe -
afstemning
ForumindlægHej :) Jeg skal afstemme dette reaktionsskema: se vedlagt dokument Men jeg kan ikke finde ud af det? -
HJÆLP HASTER!!
ForumindlægHej :) Jeg sidder med et billede af Casper Friedrich, Kridtklint på Rügen, men jeg kan ikke rigtig finde ud af at analysere det :/ er der nogen der vil prøve at kigge på det og fortælle hvad i mener og kan få ud af det?? Mvh Line -
lodret afstand mellem to funktioner.
ForumindlægTo funktioner f og g er givet. og jeg skal bestemme den mindste mulige lodrette afstand. Jeg har faaet at vide, at jeg skal bestemme h(x)= f(x)-g(x) (og derefter differentierer denne osv.) Men jeg har proevet at tegne graferne og proeve at taenke mig frem til hvorfor man skal bestemme forsk... -
haster
Forumindlægkan ikke regne denne reducer ud: 7(3a+b)-5(4a+2b) -
Fagprøve
ForumindlægHej! nogle som kan hjælpe mig med en problemformulering, hvor jeg har valgt at skrive om Anglamark vaskemidler? -
HJÆLP dansk A
ForumindlægHej. Jeg har dansk på A. Vi skal skrive en introducerende artikel om brugen af metaforer i litteratur og i andre sammenhænge. Som en del af besvarelse skal vi karakterisere metaforbrugen i Emil Aarestrups digt " Nordexpedition". Opgaven er en " eksamens opgave" fra 7. dece...
