Resultater: 18081 til 18100 af 436241
-
Mikroøkonomi - boganbefaling
ForumindlægHey, er der nogen der kan anbefale en GOD bog om mikro-økonomi. Jeg har "Microeconomics" (på tysk) af Pindyck og Rubinfeld, og vil gerne finde en tilsvarende god - og meget gerne på dansk. Blandt andet hvor elasticitet bliver grundigt gennemgået. Har kigget i "Mikroøkonomi - vi... -
osmose, diffusion og filtration
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på osmose, diffusion og filtration for som jeg ser det er de alle tre bare transport af stoffer fra højere til lavere konc.Håber I kan hjælpe:-)Mvh Petrine -
Respiration/fotosyntese
ForumindlægHej!ER der nogen som kan forklare mig præcist hvad fotosyntese og respiration er? (jeg er nemlig ikke sikker på, at jeg helt har forstået det)Og hvordan kan man undersøge om en organisme udfører respiration eller fotosyntese???Nårh jo, jeg er hellere ikke helt med på gæringsprocessen??PÅ forhånd tak -
Religion - Kristendomsnote
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i religion på tirsdag, og sidder og læser på livet løs, men er gået lidt i stampe, fordi at jeg ikke kan finde mine noter omkring nogle tekster fra bogen "Om Kristendommen" af Asger Sørensen..... så kunne det være, at der var nogle derude, der havde samme bog og evt. ... -
hjælp til eksamensprojekt
Forumindlæghey.. jeg står her med et stort problem..jeg har regnet en masse ting på en bænk til mit eksamensprojekt..og jeg har en parabel der hedder y=0,001389x^2+0,833+0 men når denne bliver tegnet ind på lommeregneren bliver dette en ret linie...punkterne jeg har brugt for at finde den er; (0,0),(300,125... -
Afstand fra punkt til plan
Forumindlæghej Bestem afstanden fra punkt til plan: P(3,5,-4) og plan x-4y=5 -
Skr Dansk årsprøve - Kan man forberede sig???
ForumindlægHey!Skal til skr dansk årsprøve tirsdag og ville bare høre om der var nogle der havde nogle gode tips til forberedelse, eller om man simpelthen ikke kan forberede sig (uden det skal være tidsspilde..) -
Oversættelse
ForumindlægHejsa Lidt hjælp til denne sætning ville være rart (: "...havde hjemme i England gjort oprør mod den anglikanske kirke og havde derfor måttet forlade England." på forhånd tak (: -
King Mob
ForumindlægHejsa.. Er der nogen der har lavet en analyse af "King Mob" skrevet af Holger Drachmann , som kan fortælle lidt om analysen af novellen ? -
Endoterm - Exoterm Hvordan kan jeg "se" det på reaktionen????
ForumindlægHeyHvordan kan jeg se på et reaktionsskema om en reaktion er endoterm eller exoterm?nogle gange er den vist endoterm hvis den skal "spalte" et molekyle men det passer vist ikke altid gør det???? -
hjælp
Forumindlæghej! jeg skal til eksamen i morgen, og kan ikke finde noget om emnet, europas historie 1600-1800 med særlig vægt på frankrig.... håber der er nogen der kan hjælpe mig med at få et hurtigt overblik... -
opg i kemi
Forumindlæghey folkens jeg skal snart op til kemi årsprøve og øver mig lidt i forvejen, men desværre støder jeg på problemer og derfor ville jeg lige spørge jer herinde...opg1)styren(C6H5CHCH2)polymeriserer til polystyren, skitser reaktionsskemaethvordan var det nu med polymerisation?håber jeg kan komme med... -
religion
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med denne sætning?:"Kristendommen har fra sin begyndelse været dualistisk. Ofte begrundet i Jesu ord " giv Gud hvad Guds er - og Kejseren hvad Kejserens er"jeg forstår slet ikke hvordan dualismen kan begrundes ud fra disse ord? Dualisme går vel ud på at kun sjæ... -
Emner til dansk sygeeksamen
ForumindlægHejJeg vil gerne vide om der er nogen som kan fortælle mig hvad emnerne var til sygeeksamen 2002 og 2003 i skriftlig dansk til studentereksamen.Gerne hvilke forfattere, emner etc.På forhånd tak. -
Årsprøve spørgsmål
ForumindlægEr igang med at forberede mig til årsprøve, men jeg støder ind i mogle problemer nogle gange. Denne gang er det to opgaver. (der bliver måske tilføjet flere opgaver efterhånden).1. Løs uligheden: (x-1)(x+2)(x-4)Hvordan skal man gøre det?2. f(x)= 2x + 5 + (10/(x-1))Grafen for f har to asymptoter.B... -
Filosofi. Forandring ifølge Platon?
ForumindlægJeg har meget svært ved at svare på dette spørgsmål: Gør rede for forandringen i følge platon? -
sex i antikken
ForumindlægEr det virkelig rigtigt at hvis man var en mand i antikkens tid i Grækenland, og man hverken var homoseksuel, eller til små drenge, så var man ikke en rigtig mand? -
Utilfredshed!
ForumindlægBeklager den upræcise overskrift og kategorien, som nok ikke er passende, men da det haster, og da jeg er sur og har brug for jeres hjælp, håber jeg I er forstående! Jeg var så uheldig i går at få en "kontrolafgift" i toget. Da jeg står på Hellerup st. får jeg at vide at mit månedskor... -
Titan
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe med c) og d) i den vedhæftede opgave. Jeg skal bare lige bruge et hint til hvordan de skal løses. På forhånd tak! -
Potensregler
ForumindlægHej alle, jeg har matematik på b, og jeg skal have en "lille" test her tirsdag d.14 april, og det ville være dejligt hvis i ville hjælpe mig med at fortælle hvad det er jeg skal gøre udover at læse op på det, men hvad der specielt er vigtigt i dette emne På forhånd tak.
