Resultater: 18401 til 18420 af 436241
-
hjælp !
Forumindlæghej. er der nogen der kan hjælpe mig med matematik. Går i 1.g og har det på A niveau. Tak på forhånd. -
Find gennemsnit??
ForumindlægJeg skal finde den gennemsnitlige årlige procentvise rente i 9 år. Han starter med at få 4,2 % i årlig rente i de første 5 år. I de næste 4 år får han 3,1 % 1,2 % 2,8 % og 3,0 % Hvordan regner jeg ud hvad den gennemsnitlige årlige procentvise rente er i de 9 år?? Har virkelig brug for hjælp. -
Bestemmelse af tangentens ligning
ForumindlægJeg sidder med flere opgaver der omhandler bestemmelse af tangentens ligning. Et eksempel på en opgave: "Bestem ved håndkraft ligningen for en tangent til grafen for funktionen f. Funktionen har forskriften: f(x) = -8x^2 + 5x -7 og røringspunktet for tangenten har førstekoordinat 2." J... -
ekstemporal tekster
Forumindlæghej..Jeg skal snart op i fransk.. problemet er bare, at jeg synes ekstemporal reksterne er ret svære.. hvordan kan jeg øve mig til dem? selve eksamen er jeg ikk bange for.. men... håber der er nogen, der kan hjælpe.. -
.
Forumindlæg. -
60erne og 70erne
ForumindlægHej folkens! :DSidder lige og øver mig lidt på dansk op til årsprøven på tirsdag i mundtlig dansk.Jeg leder efter noget information om 60erne/70erne som er en af emnekredserne. Det ville være dejligt hvis nogen havde tid til at hjælpe med at finde noget...er gået totalt død.. jeg skal bruge noget... -
Hjælp til historie...:0(
Forumindlæghey folkens!jeg sidder fast som mange af jer omrking emnet 1. verdenskrig.. Hvar går augustloven ud på??? kan nogen hjælpe mig med det??Tak på forhånd.~Molly~ -
Smit ud...????
ForumindlægHej jeg vil gerne vide hvor meget skal der til for at man bliver smidt ud af gymnasiet. Mit gnsn. er på 6,5. -
mængdeberegning
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til disse to opgaver. Nogle som kan gennemskue hvordan jeg skal gøre, tænker at jeg skal bruge noget ideallov?? 1. Hvor meget natriumcarbonat skal man afveje og ophede, hvis man ønsker at fremstille 1,00 g natriumoxid? 2. Hvor meget fylder den mængde carbondioxidgas,... -
Tidsramme Iliaden?
ForumindlægEr der nogen som ved, hvornår Iliaden er fra. Homer var godt nok fra førlitterær tid, men ved nedskrivningen af Iliaden, hvilket tidsperiode befandt vi os så i?På forhånd tak -
hjælp til dansk eksamen i 3.g ønskes.
Forumindlægjeg ville lige høre om der er nongen der ligger inde med nogle gode notater til dansk hvad angår perioder m.v. jeg har kigget på dem på siden, men har brug lidt flere. håber på jeres hjælp, på forhånd tak. -
Integral regning, stamfunktioner
ForumindlægHej er lost med en opgave som omhandler stamfunktioner og har fået af vide at jeg skal benytte mig af produktreglen men er ikke så skarp til det det så det kunne være dejlig med hjælp fra en af jer kloge hoveder: tak på forhånd mvh ryan -
Jernfremstilling
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe mig. Jeg skriver om den moderne jernfremstilling, hvor jeg skal komme ind på processen i højovnen. I højovnen sker følgende: 3 Fe2O3 + CO --> 2 Fe3O4 + CO2 Fe3O4 + CO --> 3FeO + CO2 CaCO3 --> CaO + CO2 FeO + CO --> Fe + CO2 Kan i PL... -
"Den stille Mogens"
Forumindlægjeg ville lige høre, om der var nogen, som har læst eller skrevet om Johannes V. Jensens novelle,"Den stille Mogens". Jeg har svært ved at se, hvad budskabet i den er, så hvis der er nogen, som ved det, sååå hjææælp hurtigst muligt ! Hilsen mig -
Hyperbel
ForumindlægHejsa...Tja jeg har egentlig et lille problem.Jeg er ved at gennemgå vores formelsamlinghvor jeg er stødt på en hyperbel. Jeg ved hvordan formlen udregnes og hvordan den tegnes, men jeg har aldrig fået en opgave med en hyperbel. Nogle der ved hvordan en sådan opgave vil være formuleret eller hvor... -
Klippe midt i genet?
ForumindlægHvorfor er det at man klipper midt i genet, når man vil finde de bakterier, som har optaget det ønskede gensplejsede plasmid?? Er der en bestemt årsag til dette?? -
se kortfilm på nettet
Forumindlæger der nogen der ved hvordan jeg kan skaffe et program, hvor jeg kan se kortfilm på nettet (f.eks. nyhedsklip)? Det ville være skønt hvis I lige gad/kunne fortælle mig det:)takker -
Opdrift
Forumindlæghej,,,, Luftskibet Hindenburg er et af de største luftfartøjer der nogen sinde er blevet bygget. Skibet indholdt 200.000 m3 brint.. Beregn opdriften på en beholder på 200.000 m3 og hvor stor en last har luftskibet kunne løfte?? F = ρ * g * V ρbrint = 0,090 kg/ m^3 F = 0,090 * 9,82 * 200.0... -
bratz analyse
Forumindlæghej. hvad kan motiverne være til at børn køber bratz dukker og hvilke valgkriterier er der når der skla købes bratz dukker..?? hvad kan købsadfærden være oplevet risiko??? hvis i bare kan give mig nogen eksempler på hvad det ka n være ved det forskellige spørgsmål... mange tak:P -
ioniserend stråler
ForumindlægHej jeg skal snart op til afgangsprøve i fysik/kemi og mens jeg sad og læste op til det kom jeg til at tænke på at jeg ikke ved om man skal have kittel og sikkerhedsbriller på??? håber i kan hjælpe....
