Resultater: 18481 til 18500 af 436241
-
Årsprøve
ForumindlægHejHvordan kan man forberede sig på en tysk årsprøve? Man kan vel ikke gøre andet end at læse de opgivne tekster? På forhånd tak -
dansk eksamen
ForumindlægDet centrale i en dansk mundtlig eksamen ligger jo i at analysere den udleverede tekst.Hvor meget vægt ligges på henholdsvis:-At relatere/perspektivere-At kunne fortælle hvilken perioder teksten er fra (Dette med en grundig gennemgang af perioden...ikke bare det at fortælle hvilken periode den er... -
Differentialkvotient
ForumindlægHej. Jeg har en funktion som jeg skal differentiere. Funktionen lyderf(x)=sqrt(x)Jeg får dy/dx til:dy/dx=(sqrt(x+dx)-sqrt(x))/dxSå er det her jeg går i stå, hvordan reducere jeg udtrykket? Det er rod tegnet der giver problemer, nogen der kan hjælpe, og fortælle hvordan jeg reducere udtrykket? -
Apologien til eksamen
ForumindlægHej.Jeg har lige læst og udformet nogle noter til Apologien af Platon.Hvad ville I mene, er essentielt at trække frem i en analyse? Udover sofister kontra Sokrates? -
Hjælp til latineksame
ForumindlægHejsa..Måske er der et lille lys at skimte, for Jer som skal til latineksame.Hvis I altså kommer op i tekster med Catul, kan sider som http://rudy.negenborn.net/catullus/text2/e2b.htm samt http://elias.ribekatedralskole.dk/classica/personer/catul/catul.htm, varmt anbefales.. Her er der oversættel... -
Er der forskel?
ForumindlægHejsa!Er der forskellige definitioner på atBEVISEogGØRE REDE FOR?~Bella -
Tysk - en sætning ...
Forumindlæghey, hvis jeg vil sige: Dette kapitel hedder (...) og er et afsnit fra bogen (...)I dette kapitel hører vi om(...)kan man godt sige:Dieses kapitel "HEISST" (...) und ist ein Absatz von dem Buch (...). In diesem Kapitel hören wir von (...)Er det rigtigt skrevet? og kan man godt sige &qu... -
analyse af case
Forumindlægjeg skal analysere en case i psykologi det jeg lige har læst om er arbejdsliv og ledelse. jeg synes det er svært atanalysere cases og få de psykologiske begreber med. håber der er nogle der vil kigge den vedhæftede fil igennem, der vil i kunne se hvordan jeg har analyseret casen men mangler stad... -
Suverænitet...
ForumindlægHejsa, er der ikke nogen som lige vil forklare mig suverænitetsprincippet? Har vist ikke helt 100% styr på det og skal snart op i samfundsfag :S/Medussa -
"The killers" by hemmingway
Forumindlæghej... er der nogen der har læst den overnævnte novelle ? jeg har nemlig ingen notater til den.. og jeg synes, at den er ret svær at analysere, hvis jeg kommer op i den til eksamen.. på forhånd tak.. :) -
Linearkombinationer opstil ligning
ForumindlægJeg skal løse vedhæftede opgave. Det gøres ved at danne en Linearkombination af reaktionsligning (a), (b) og (c) så der fås reaktionsligning (d). Jeg kan dog ikke finde denne Linearkombination. Er det muligt at løse denne ligning ved brug at matrix regning, så jeg kan automatiserer det til løsnin... -
Indledning til eksamen...
ForumindlægHej, Jeg skal op i historie på onsdag. Et af mine yndligsfag og jeg har sådan set styr på pensum og det hele; så mit spørgsmål handler om noget for andre måske meget elementært...Hvordan starter man sin eksimination? Skal man sige noget i stil med "Jeg har trukket xxx og er blevet bedt om at... -
Old: Platon, Staten
ForumindlægJeg sidder og læser til eksamen i old, men har ikke rigtig nogen noter til Platon, Staten (s. 316-327).Er der nogen som ligger inde med nogle guldkorn? :o) -
Latinske betegnelser i grammatik
ForumindlægHvorfor er det lige at man ikke må bruge latinske betegnelser som f.eks substantiv, adverbium, pronomen etc. når man går på HHX? Jeg bruger dem som den eneste i klassen, og man bliver nærmest set ned på. Jeg fik endda en reprimande af min engelsklærer om, at det ikke var passende. Nogen af jer de... -
# spørgsmål til mundtlig årsprøve
ForumindlægSkal til mundtlig årsprøve i matematik og der er 3 underspørgsmål jeg ikke lige kan. Håber i kan hjælpe.Gør rede for andengradspolynomiers faktoricering, (dvs. bevis at: ax^2 + bx + c = a(x-r1)(x-r2))Definer cosinus og sinus ved hjælp af enhedscirklen.Gør rede for at punkterne (x,log(f(x))) ligge... -
Eksamenssættet 2003
ForumindlægEr der nogen som ved, hvor hvor man finder sidste års eksamenssæt i skriftlig samfundsfag?? -
rette 3 linjer.
ForumindlægJeg er lidt usikker på, om jeg har oversættet sætningerne rigtigt. det er fra dansk til engelsk. På forhånd tak Hun var bestemt ikke hjemme, da jeg for en time siden kørte forbi hendes hus. She was absolut not home, when I before one hour drived by her house. Hun sagde altid, at hun, når hun ... -
spørgsmål til fysik prøve
ForumindlægJeg skal op til mundtlig fysik prøve snart (1.g pensum)Skal man regne en opg som er releveant til emnet. Trækker det meget ned i karakteren, hvis jeg ikke regner det helt rigtigt.? Skal jeg forklare formlerne...hvad skal jeg gøre for at få en god karakter....på forhånd tak.. -
Arbejdsløshed, BNP
ForumindlægHej håber lige nogle hurtigt kan hjælpe mig:¨ hænger arbejdsløshed og BNP sammen? altså når arbejdsløsheden falder, stiger bruttonationalproduktet så fordi flere kommer i arbejde og der kan produceres mere? er nemlig ikke helt sikker på jeg har forstået BNP rigtigt. -
Komplement vinkel
ForumindlægMit spørgsmål er, som overskriften antyder,: Hvad er en komplement vinkel?På forhånd tak for Jeres hjælp!
