Resultater: 19021 til 19040 af 436241
-
Samfundsmæssige konsekvenser
ForumindlægHej med jer,Hvilke konsekvenser har det for samfundet at man afhjælper et handikapptets menneskes dagligdag?(Vi har lavet et hjælpemiddel til blinde i teknologi)Man sparer vel nogen penge på hjemmehjælpere, men hvad er der mere?#D@niel -
Eksamen - Da da Daaaaa
ForumindlægHalløjJa jeg er kommet i den "heldige" situation at jeg skal op i Fysik om 3-4 dage... Jeg kan lige så godt erkende at jeg ikke er nogen eksamens-hest.. Jeg ser ikke mig selv som desideret dum, men jeg fejler stort set altid til eksamen...Derfor ville jeg gerne spørge om der er nogen de... -
HJÆLP SØGES, TAK! :D
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en AT opgave om den amerikanske og danske velfærdsstat og jeg har nogle problemstillinger som lyder således: 1. Hvordan er menneskesynet og ideologien i den amerikanske velfærdsmodel og hvordan kommer det frem i "The Pursuit of Happyness"? 2. Hvordan er menneskesyne... -
Lidt hjælp?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med følgende: Bestem rødderne i andengradspolynomiet f(x)=x2-x-2, og faktorisér polynomiet. En trekant ABC er indskrevet i et kvadrat med sidelængden 1, som vist på figuren. a) Opstil en forskrift for arealet af trekanten som funktion af x. b) Bestem den værdi af x, der... -
Genmodificering af planter
ForumindlægHej SP, Jeg er lidt i tvivl om min forståelse af genmodificering af planter. Genteknologi er i forvejen ret uklart for mig, og beskrivelsen af genmodificeringen i min bog, gør det ikke meget nemmere for mig, Jeg har forsøgt af sammenfatte genmodificering af planter, men har en ide om at min samm... -
Hjælp til opgave (hop fra rampe)
ForumindlægHejsa Jeg kunne godt bruge noget hjælp til en fysisk udregning. Der er en mand på en motorcykel. Han kører med 100km/t (v0 = 100km/t). Han kører op af en rampe der er 15 grader stejl og 1m høj. Springet er 15 meter langt, og landingsstedet er 2,5 meter oppe. 1) Hvor højt over kanten komme... -
Mat...!?
ForumindlægLige lidt spørgsmål.. Er beviset med (x^n)'= nx^n-1 et induktionsbevis - når det bevises ved at sige, at hvis det gælder for n, gælder det også for n+1? Og så er jeg ganske lost i beviset for sammensatter funktioner... Forstår godt hvornår man opstiller det, men pludselig fatter jeg intet a... -
2. forsøg skriftligt?
ForumindlægHej med jer!Jeg er sku dumpet, for første og sidste gang! Men nu er spørgsmålet så om jeg kan få lov til at gå om? Det er skriftlig engelsk, teksten var helt fucked i år, selvfølgelig ikke derfor jeg dumpede. Men kan man gå om skriftlig? -
Andengradspolynomier
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder midt i en matematik aflevering, og er kommet til en opgave hvor jeg simpelthen ikke ved hvad jeg skal. Den lyder således: På figuren ses grafen for tre forskellige Andengradspolynomier f(x) =ax2+ bx+c Med d betegnes diskriminanten Opgave A) Bestem for hver af de tre... -
mundtlig dansk eksamen
ForumindlægEn af mine venner som jeg går på skole med, var oppe i dansk i går (torsdag), han havde forberedt sig godt, og da han kom ind snakkede han løs i 6 minutter, så siger censor at det er fint, og sender ham ud. Da han kommer ind og skal have sin bedømmelse afvide siger censor bare at han er dumpet, h... -
hej allesammen. er der nogen der vil hjælpe med 2 spørgsmål..til naturfag årsprøve imorgen??
Forumindlægjeg skal op i naturfag årsprøve imorgen. jeg går i g, og ville have svar på de to spørgsmål:1. er der nogen der vil fortælle hvordan man laver et bevis for cosinus og sinus ved hjælp af enhedscirklen??2.hvordan laver man et bevis for y=ax+b??det ville være til stor hjælp hvis nogen svarede..mange... -
Er der nogen der kan rette fejl? Tak på forhånd.
ForumindlægStarbucks Attn: Marketing Manager From: Eldar Idrisov, marketing assistant Date: 11/24/2011 Subject: Report on how Starbucks responds to changing market conditions, and as Caffe Nero can learn from the initiatives of Starbucks. Introduction Starbucks stay innovative and have th... -
Nøkkens svig eller vølvens spådom
ForumindlægHej!Jeg skal op i dansk eksamen her snart. Og jeg har en masse noter til det hele, undtagen de to tekster som hedder "nøkkenssvig" har lidt noter ti den men ikke mange.. Også vølvens spådom har jeg slet ingen noter til? nogle derved noget om den? -
poisson fordeling
ForumindlægEr der en som har lavet en rapport eller journal med poisson fordeling ved henfald....???Please...håber virkelig der er en som har. -
Vinkelhastighed
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig inde jeg skal op imorgen kl. 8.40Hvorfor er acceleration: r*(w)^2w=omegaog hvad er vinkelhastigheden, w egentlig?Og hvorfor kan vi finde det ved at sige x*2*pi/(60sekunder)Det handler om en pladespiller hvis nogle ikke forstår hvor x er omdrejninger.Please hjælp mig s... -
Cirkel AREAL?
ForumindlægJeg forstår ikke dette : En cirkels Areal = Pi * Radius i anden(altså radius * radus*) Radiuset på en cirkel jeg har, er 2 km. = Pi * 2 i anden = 12.56 kvadratkilometer`. er det rigtigt`? Radiuset på en anden cirkel er 500 meter = Pi * 500 i anden = 785398,1634 .. ?Hvordan får jeg det til ... -
Tysk skriftlig.. FY FORN!
ForumindlægAndre som har fået en "god" karakter i tysk skriftlig eksamen eller årsprøve i år?Det kan man ikke ligefrem sige jeg fik, men med 05 kan man da måske blive fisker :\\.. -
STARBUCKS (MEMO REPORT)!! RADLE1053
ForumindlægStarbucks Attn: Marketing Manager From: Eldar Idrisov, marketing assistant Date: 11/24/2011 Subject: Report on how Starbucks responds to changing market conditions, and as Caffe Nero can learn from the initiatives of Starbucks. Introduction Starbucks stay innovative and have th... -
vækst modeller
ForumindlægHej alle sammen.Skal op i matematik på mandag (2.g), og et af vores emner er vækstmodeller. Det er virkelig noget af det sværeste jeg har været udefor. Er der nogle som sidder med nogle gode noter eller evt. på en anden måde kunne hjælpe mig?PÅ forhånd tak. -
skr. om-eksame
ForumindlægHej!kan man godt gå mat B-niveau (skriftlig ) om når man skal havde det på højniveau? Den tæller jo som sagt en 1/3 del.
