Resultater: 19161 til 19180 af 436241
-
vm(f) og dm(f) - find dm(f)
ForumindlægJeg fandt ud af at det ikke er samme metode man bruger til at finde dm(f) hvis man får oplyst vm(f). Men er dette korrekt? tak på forhånd Det oplyses at vm(f) er ]-5,2] og f(x) = 3x - 5 Jeg skal vælg egentlig sætte -5 ind på x'ets plads og herved isolere x = -5 = 3x - 5 -5+5 = 3x - 5 +... -
Guld
ForumindlægHej , er der nogen der kan fortælle hvordan man laver a, b og c Jeg har aldrig haft kemi før, så det er ret kompliceret for mig.. :) Jeg har vedhæftet opgaven. :) Kh Sm -
Anmeldelse ??
ForumindlægHej .. Jeg skal skrive en anmeldelse (review) om en film, som vi har set. Men hvad bør en review indeholde ? Hvad er vigtigst at tage med og hvad kan undgåes osv? -
Sammentrækning af ord - Engelsk
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive en sangtekst (kreativt produkt til vores 9.-klasses projektopgave), hvor jeg skal bruge en sammentrækning af ordet "neither". Min far, som har hjulpet, kan ikke huske, hvordan man gør det. Har I nogen forslag? - Tak -
Tai-Ping oprøret.. HJÆLP!
ForumindlægHEY!Jeg sidder nu her og læser til historieeksamen(ska op i morgen tidlig). ... Og i forbindelse med noget stof omkring Kinas historie er jeg rimlig forviret: Det drejer sig om Tai-Ping oprøret - 1)hva var baggrunden for oprøret??2)hvorledes forløb oprøret??Det er mest mht. baggrunden for oprøret... -
Socialrådgiver?
ForumindlægHeeej Er der nogen som læser til socialrådgiver herinde? Jeg har nemlig brug for en, der vil kigge min projekt igennem (kort) som jeg har skrevet.. -
Eksp... funktioner
Forumindlæga) En eksponentielt voksende funktion har en fordoblingskonstant på 10 dage. Med hvor mange procent vokser denne funktion pr.dag? og på fem dage b) Givet y= 23 * x1,8 Hvor mange procent vokser y, når x vokser 5%? hvor mange procent aftager y, når x aftager 5%? -
Ideer til SSO
ForumindlægHej alle :) jeg skal til at skrive SSO i historie B. Jeg har så valgt at skrive om kvindens rolle i mellemøsten. Vil så bare lige spørge om i har nogle underemner?? Ps. jeg kommer til at skrive om, hvordan de har udviklet sig gennem tiden :) Indtil videre har jeg kun tænkt på ... -
HUIS CLOS
ForumindlægAnyone?! er der nogen der kan hjælpe mig med at trække nogle store linjer mellem huis clos af Sartre og hans eksistentialisme... -
én fransk sætning
ForumindlægMan er kun noget i kraft af sine handlinger... hvad hedder det på fransk? -
Polynomier og mærkelige, græske(?) tegn:)
ForumindlægEt til problematisk bevis:Et andengradspolynomium ax^2+bx+c=0 med rødderne alpha og beta, har faktoropløsningen:ax^2+bx+c=a(x-alpha)(x-beta)I flg. sætningen om en rod i et polynomium går x-alpha op i ax^2-bx-c. Ved at dividere andengradspolynomiet med x-alpha fås følgende divisionsligning:ax^2+bx... -
fortegn?
Forumindlægr^2 – 2r + r = 0 hvis d = 0, så gælder følgende –b/a x = -2/1 = -2 eller skal det give x = -(-2)/1 = 2 -
Er 2 korte spørgsmål!
ForumindlægJeg har lige et par spørgsmål i forbindelse med min kommend erapport, så håber at i har mulighed for at se på det. 1. Der står på arket: Da frekvensen i lysnettet er 50 Hz vil elektromagneten skifte pol 100 gnage i sekundet - overvej dette. Hvorfor skal dette overvejes, er der en vigtig pointe je... -
Matematik 9.klasse Pensum
ForumindlægHej allesammen :)) Ville gerne vide om nogen havde noter til 9. klasse pensum?? Normalt laver man ikke noter for hele 9.klasses pensum, men laver af C, B, og A niveau matematik. Men hvis nogen kunne hjælpe :)) TAK PÅ FORHÅND. -
hjælp til fysik
ForumindlægJeg skal lave et projekt om Galilei og hans konflik med kirken. Hvad var konflikten om? Jeg har søgt på nettet og hvis jeg har forstået rigtig er det så at han sagde at jorden var centrum, men i biblen står der at solen er centrum og så gik han imod det og så opstod konflikten med kirken i Rom? ... -
Ekstemporal tekst
ForumindlægHej!!Er der nogen herinde der har en ekstemporal tekst som de kan sende til mig???? Vil nemlig godt øve det lidt inden eksamen.min email: [email protected] -
Bærbar til forberedelse?
ForumindlægHej.Er der nogen der ved om det er lovligt at ha bærbar med til forberedelse?Det er fordi jeg tænkte, det ville gå hurtigere at slå ord op på elektronisk ordbog end i hånden. -
Ligning
Forumindlæg2:3x-2=3-x Kan simpelthen ikke finde ud af det. Er der nogle kloge hoveder derude, der kan hjælpe? -
redoxreaktion
ForumindlægHej jeg kan ikke finde ud af at afstemme en ligning med redoxreaktion. Er der nogen der kan forklare mig det trin for trin? Eks. er ligning MnO-+HSO-3 -> Mn2+ + SO42- Her skal jeg afstemme den. Tak på forhånd -
Arealbestemmelse (stamfunktion)
Forumindlæghej nogen som kan hjælpe mig med opg 1. får den til at være et negativt tal hvilket ikke skulle være korrekt Takker på forhånd
