Søgning på: danskere i verden. Resultater: 13901 til 13920 af 47039
-
Konsekvenserne af 1. verdenskrig?
ForumindlægSom overskriften siger har jeg brug for hjælp til at formulere konsekvenserne af 1. verdenskrig - hvad var konsekvenserne? Skal jeg her inddrage Versailles-freden? Lenin og Wilsons fredsplaner? Er jeg er smule forvirret - så håber på hjælp fra en der kan give mig et større overblik. -
Oplysningstiden - centrale ting
ForumindlægJeg har lige været opppe og trække til historie, 24 timer. Jeg trak Oplysningstiden.,. Hvad er de vigtigste ting derfra? -
Fordel ved Cambridge/Oxford etc.
ForumindlægMed al respekt for dem der søger ind på et af dem, hvad er det så, Camdridge og Oxford m.fl. reelt kan byde på, som ikke findes på almindelige universiteter (ud over, at de studerende har bestået en hård optagelsesprøve)? -
Regnskoven
ForumindlægHej alle! Har læst tusind sider nu, og kan ikke finde nogen svar på dette. Hvordan er jordbundsforholdende i regsnkoven - altså hvis man fælder en regnskov hvad sker der så ved jernforbindelserne? Hvornår og hvorfor finder denne proces sted? Kh Emilia -
SRP hjælp! det gode liv.
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål. Mit fag er ikke filosofi, men idéhistorie, hvilket jeg er overbevist om minder meget om filosofi. Jeg er blevet bedt om, som at Redegør for sammenhængen mellem det gode liv og det lange liv med inddragelse af relevante synspunkter fra idehistorie. Jeg har dog meget sv... -
Haster, Hjælp!Minedrift og industri! Hjælp hurtigt!
ForumindlægGennem 1800- og 1900-tallet udvikledes de store industriregioner i Europa og USA. Mange steder i fx. Ruhr i tyskland, og birmingham i england, opstod jernindustrien omkring kulminer, hvorfor det? og i dag ligger de ikke omkring kul og jernminer, men i havnebyer hvorfor?? Mange tak på forhånd! -
kapitalisme og oliekrisen i 1970
ForumindlægHej Tænkte på hvordan synet til kapitalisme var efter oliekrisen i 1970'erne? Hang de to ting sammen, var det den øgede kapitalisme der var skyld i oliekrisen? Tak :) -
DK i 1930'erne
ForumindlægLige et spørgsmål.. Nogle der kan give mig en redegørelse af, hvordan samfundet i Danmark var i 1930’erne (Hvordan det var som samfund, og hvordan vi stod økonomisk) På forhånd tak! :-) -
K+ og Cl- permeabiliteten virker mæmmende på aktionspotentialet. Hvorfor?
ForumindlægHej alle i rare mennesker. Jeg har et problem her, Jeg har om Nerveceller og nerve gift osv. Lige nu er det tørrede røde fluesvampe som jeg beskæftiger mig med. Jeg forstilletet sprøgsmål som lyder så ledes: Forklar henholdsvis forøgelse af K+-permeabiliteten og forøgelse af Cl--permeabilitetn k... -
Kød?
ForumindlægHvordan vil kød påvirke fremtidens fødevaresituation? Det er et minus for fremtiden, men hvorfor? -
Platons "Staten"
ForumindlægHej med jer Er der nogen som har læst den 8. bog i Staten af Platon, som har nogle kloge tanker om den? Jeg ku virkelig godt bruge det! -
SRO hjælp
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og skriver SRO og er nu nået til at besvare det sidste spørgsmål som lyder: En vurdering/perspektivering af de samfunds-, forsynings- og miljømæssige aspekter ved brugen af teknologien. Er der nogle der kan hjælpe mit lidt på vej her, jeg sidder nemlig lidt fast ... -
USA vs. Kina i femtiden
Forumindlæghej, har lige et spørgsmål jeg håber i vil hjælpe mig med at besvare. Vurder USA's fremtidige position på verdensmarkedet. Nogle økonomer har sagt at Kina bliver den førende supermagt om 50 år, men kan bare ikke finde ud af hvorfor de gør det. på forhånd tak. (: -
Indflydelse på politiske beslutninger
ForumindlægJeg skal redegør for hvordan får vi borger indflydelse på de politiske beslutning og søger derfor nogle tips til hvad jeg kan skrive om -
Columbus --> uhyrer
Forumindlæghejsa jeg læser: Christopher Columbus’ brev af 15. februar 1493 og har fået det spørgsmål som - Forklar hvorfor Columbus skriver ’Jeg er ikke stødt på nogen uhyrer’? Har I nogen ideer? det er jo der hvor han møder de indfødte .. men ved bare ikke hel præcis hvad han mener me... -
HJÆLP TIL NATURFAG EKSAMEN!!
ForumindlægHej alle! Jeg har trukket emnet, 'vand og levevilkår', til min tværfaglig naturfag -mundtlige eksamen. Nogle, der kan anbefale nogle bøger eller kilder under emnet, eller har lavet noget lignende som I kan vedhæfte for inspiration? Derudover, hvis nogen har eventuelle ideer, da vi ellers... -
HURTIGT SVAR!
ForumindlægHvad er faren ved de sociale medier? Send gerne nogen gode links eller bare et godt svar. Må gerne være på engelsk ?? -
berlinmurens politiske og symbolske betydning
Forumindlæghej, jeg ville lige spørger om der er nogen om jer der ved om hvilken politisk og symbolsk betydning berlinmuren havde? jeg har hurtigt brug for svaret. -
Matematik tutor
ForumindlægHej læser Findes der en instans af en art, der tilbyder tutorer til hjælp med matematik? Bøvler med en masse matematik for tiden og er kommet bagud. Mvh -
karakter
ForumindlægHej. I går fik jeg min aflevering tilbage (C-fag). Jeg afslutter mine c-fag her om en månedstid. Det første standpunkt i dette skoleår har jeg fået 12 i det såkaldte c-fag, dog har jeg fået 10 i min aflevering. Er virkelig frusteret over dette og ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg græder inderst i...
