Resultater: 14921 til 14940 af 436512
-
om længde m.m
ForumindlægSpørgsmålet lyder: der er en stige på 6.5 m, som står lænet skråt op ad en mur. ved jorden er stigen 2.5 m fra muren. hvor højt på muren når stigen? Jeg har dog fundet resultatet, men dog forstår jeg ikke helt den metode min lærer brugte.. er der evt en som kan forklare hvad man skal gøre her, ... -
The Football Factory
ForumindlægNogen som kender til bogen The Football Factory og evt. har lavet en analyse af den, eller har nogle gode fif til, hvad der er at hive fat på? Evt. nogle links. Skal bruge den i min SRP, men er i tvivl om jeg kan hive nok ud af den.. På forhånd tak :) -
Vektorer i rummet
ForumindlægHej alle Jeg sidder her med en opgave og jeg er virkelig lost. Håber der et par kloge sjæle der kan hjælpe mig? Opgaven lyder: I et koordinatsystem i rummet er der givet to punkter A(3,4,1) og B(1,8,3). Bestem et punkt C på førsteaksen, således at ABC er retvinklet. -
hjælp søges til oversættelse
Forumindlæghar du tid og lyst til at kigge på min spanske stil. jeg har især haft svært ved oversættelse, som ikke er helt færdig..Integración en la escuelaEjercicio I\\'1. Primero quiero describe a Fátima y explica los problemas que ha tenido para entrar en el colegio. Después quiero dar mi opinión de ... -
engelsk - genitiv
Forumindlæghar lige et spørgsmål til. hvis jeg på engelsk skal skrive noget i stil med 'hendes liv skulle være forskelligt fra hendes mors og de mennesker som hun gik forbis' (kan man overhovedet sige forbis på dansk? anyway...)kan man så godt skrive '...and the people she passes by's'?s... -
Dansk stil om chat
ForumindlægHej allesammen. er der nogle af jer, der tilfældigvis har skrevet en stil om dette emne: Sikker chat. min opgave lyder sådan: Jeg har fået et uddrag af pjecen "sikker chat", som er udsendt af Red Barnet og Det Kriminalpræventive Råd i 2002.Jeg skal så:Give en vurdering af pjecen og begr... -
Kogepunkt
ForumindlægHvorfor har 1-propanol og 2-propanol forskellige kogepunkter? -
Mikroøkonomi!!
ForumindlægPlzzz hjælp mig!! På vestmælk har man mange folk ansatte til at producere mælk, og med den stigende efterspørgsel beslutter mejeriets ledelse sig for at investere i nye produktionsmaskiner. Hvordan påvirkes disse investeringer virksomhedens produktionskapacitet, arbejdskraftens marginalprodukt, s... -
HJÆÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHeyza :)Når man henter en opg herinde, kan det så ikke lade sig gøre at gemme eller kopiere den, så man selv kan rette i den????Hver gang jeg gør det, bliver det til kruseduller :(Hva ska jeg gøre?Knuz -
Personlige pronomen!
ForumindlægHeii!!Har brug for LIDT hjælp til rettelse af disse sætninger. Der skal indsættes det personlige pronomen i svaret! Jeg er i tvivl om placeringen af verbet!1. Elles disent la vérité? - Non, elles ne la disent pas. 2. Ils vont expliquer l’affaire? - Oui, ils vont la exliquer.3.La mère a parlé aux ... -
Mat.
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til den her opgave:Gør rede for, at funktionen F(x)=x^(2)*lnx+k er en stamfunktionen til funktionen f(x)=x+2x*lnx.Hvordan gør jeg det?Bestem den værdi af k, for hvilken grafen for F går gennem punktet P(1,4).Kan ikke finde ud, hvordan man gør det!På forhånd tak for hjæl... -
Hvor mange eksamer?
ForumindlægJeg går på hhx, og er på 2 år. Jeg har afsluttet Matematik c, men kom ikke op i det. I år afslutter jeg følgende Tysk Erhvervscase VØ Samfundsfag Hvor mange af dem skal jeg op i? nogle der kan svare på det? -
Afstemme reaktionsskema?
ForumindlægHej. Jeg er lige ved at starte på hvordan man afstemmer et reaktionsskema, og jeg er lidt i tvivl stadigvæk med hvordan man gør. Nogen der kan hjælpe mig med dette, da det jeg har gjort tydeligvis er forkert? -
Hvor skal kommaet være?
ForumindlægHej Ved I, hvor kommaet skal være i følgende sætning?: "Vi har lov til at være os selv og gøre hvad vi har lyst til i dejlige Danmark." Skal det være efter selv eller gøre? -
Temperaturkoefficient
ForumindlægHejJeg vil lige vide hvad det er der forårsager at modstanden i en leder stiger med temperaturen, jeg ved godt at elektronernes stød mod ionerne i lederen får dem til at vibrere hvilket gør at elektronerne får det svært ved at passere (altså større modstand), men afhængere vibrationerne så også a... -
Kondital!!!!! MEGET VIGTIGT!
ForumindlægHej vi er to gutter, der har brug for at vide vores kondital ud fra vores resultater af bip-test. Vi har løbet bip test 3 forskellige gange og har fået resultaterne der står nedenunder. Men vi har ikke fået dem aflæst til det tilsvarende kondital. Vi ved ikke hvor man kan aflæse dette. og vi ka... -
AB0 systemets arvegang
Forumindlæghej derude :p jeg er virkelig i tvivl om arvegangen i AB0 systemet. Hvordan fungerer det lige?:) hvor mange mulige genotyper er der? -
sport = religion??
ForumindlægEr ved at skrive stil om prof. sport!!Håber I vil dele jeres mening om følgende spørgsmål:- Kan man sige at sport fungerer som en slags surrogatreligion i det moderne samfund??- Har sportens ledere den samme magt over befolkningen som præsterne tidligere havde??- Er det problematisk at sporten ar... -
Propans reaktionsvillighed (svær)
ForumindlægHej SP Er der nogen kan forklare mig, hvorfor propan er mindre reaktionsvillig end propen, propyn og cyclopropan? Jeg ville nemlig tro, at propan var MERE reaktionsvillig, fordi det ikke indeholder en dobbelt- og trippelbinding, som propen og propyn. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, for ... -
Matematik Aflevering - Hjælp (Brøker og ligningner)
ForumindlægHar vedhæftet filen. Håber på noget kvalificeret hjælp, i det jeg har meget travlt den kommende uge, og ikke har tid til at sætte 110 % ind i sagerne.
