Resultater: 16001 til 16020 af 436512
-
Bænkebidere og CO2
ForumindlægHejsa! Er der nogen der kan fortæle mig hvorfor to bænkebider i en kasse med 1g. egeblade og mikroorganismer ikke laver så meget CO2??? -
matematik skriftlig eksamen
Forumindlæghej folkens..Nu er det jo sådan at jeg snart skal op i matematik skriftlig eksamen. Da jeg nu skal afslutte matematik, skal jeg nu helst ikke dumpe.. så er der nogle af jer der kan give mig nogle gode råd til at blive god.. jeg laver nemlig altid nogle dumme fejl..Så vil jeg spørg, hvad man SKAL ... -
1. person eller 3. person
ForumindlægNår det er en "jeg- fortæller" er det så 1. eller 3. person? "jeg gik ind i stuen..", "da jeg kom..." -
Hjææælp
ForumindlægHej Der lige en opgave, som volder mig lidt problemer, og håber der er nogen som lige gider at hjælpe mig på vej :) "Der er ordineret Dexamethason mod inflammation i øjet. Dråbe styrken er 1 mg/ml. Patienten får 1 dråbe 3-6 gange dagligt, hvor 1 ml = 20 dråber. Hvor meget af det aktive... -
Kan SRP karakteren beholdes?
ForumindlægHej Situationen er den, at jeg går på 3.g (STX) og har tænkt mig at flytte til HF. Jeg har skrevet en SRP-opgave, som jeg fik 10 for. Hvis jeg flytter til 2.HF, må jeg så beholde denne karakter? Jeg ved man skriver en 'slags SRP' i HF, men kan jeg undlade at skrive den og få flyttet min ... -
hjælp haster
ForumindlægEr der nogle, som har en god idé til et eksamensprojekt i informationsteknologi B? Idéen behøver ikke, at være stor. Den må gerne være simpel. Projektet kunne fx være at udvikle en hjemmeside, app. Har selv tænkt på en lommeregner, men ved ikke hvad dan jeg skal kunne lave den. Jeg betale ... -
Statistik
ForumindlægData: Normalfordelt stokastisk variabel Med følgende μ = 9600 timer σ = 1200 timer Ssh for et vilkårligt lysstofrør skal skiftes inden det har brændt i 7500 timer er 4,01% Spørgmålet er: Hvor stor er sandsynligheden for, at ingen af 40 rør skal udskiftes, inden de... -
løsning af differentialligning
ForumindlægGivet diff.ligningen -c'(t)=c(t)/(c(t)+Km) , hvordan finder jeg en differentialligning for t(c). Tænker at jeg skal finde den inverse af dette, men det giver lidt problemer når jeg senere skal opstille et udtryk for t(c). -
Lidt mat hjælp
ForumindlægHvis jeg nu har alle sider og vinkler i min trekant ABC, hvordan finder man så medianen ma? -
procent
Forumindlæghej sider med en opgave som forståe ikke rigtig hvad jeg skal som siger: inden peter modtager udbetaling, trækkes følgende udgifter fra: salgspris 255000 kr udbetaling 40000 kr stempelafgifter på skødet 0,6% af salgsprisen ejndomsmæglerens salær 1,54% af salgsprisen advokats... -
Matematik
ForumindlægKan det passe at 7/(x+2)^2 er den afledede funktion af 2x+3/x+2- og i så fald hvordan finder man så nulpunkter!?! -
tysk stil - hjælp!
Forumindlægsiden tysk ikke er min stærke side, så tænkte jeg om der var nogen der gad at rette min stil. Det ville være en kæmpe stor hjælp, for jeg er så mange opgaver bagud! -
Dansk Eksamen i morgen
ForumindlægHej!!! Inden stormen bryder løs i morgen vil jeg lige vide om der er nogle der sidder med nogle gode råd som andre kan benytte sig af. Personligt kan jeg ikke sige andet end: bliv siddende tiden ud og HUSK OVERBLIKKETHvis andre har nogle gode råd er I velkommen til at delePia -
Old-eksamen?
ForumindlægSka pludselig op i old, men har vist glemt at høre efter hvad man skal til eksamen.. Så er der ikke nogen, der kan fortælle mig det? Ved godt at der både er tekst og billede, men hvad skal man sige - mest om teksten? Bare ligesom en danskanalyse - altså temaer, usw.? Eller hvad? -
Selviscenesættelse af sportsstjerner - hjælp
ForumindlægHej. Jeg i 3.g's AT opgaven valgt at arbejde med emnet: Selviscenesættelse af sportsstjerner. Jeg har valgt fagene Dansk A og Psykologi C. Jeg vil arbejde med forskellen på sportsstjerner i individuelle sportsgrene og sportsstjerner i hold sportsgrene, hvordan de har et forskelligt behov for ... -
Synopsis af "Spinder"- cecilie eken
ForumindlægHJÆLP!! Skal lave en analyse (synopsis) og har ingen anelse om hvor eller hvordan jeg skal starte på den Hvis der er nogen der har lavet gider i så ikke skrive hvad i er kommet ind på, og eventuelt sende jeres til mig så jeg kan tjekke ud hvordan i har lavet jeres :D Tak på forhånd venner -D... -
hjælp til mat opgave
ForumindlægJeg skal vise, at funktionen f er løsning til differentialligningen: f(x)=0,5x2-e-x+1 y''=x+1-y' så beregnes: f'(x)=e-x+x f''(x)=1-e-x Så indsætter jeg i differentialligningen: 1-e-x=x+1-e-x+x Højre og venstre side er ikke ens vil det sige, at funktionen... -
1.g status
Forumindlæghmm, fik eksamensplan igår, samt årskarakterer i de afsluttende fag.og øv, til min store rædsel fik jeg 7 i kemi, og hvad endnu værre er den blev overført :-(og skal nu altså ikke til nogen eksamener i år, hvilket vel så betyder at jeg skal op i flere til næste år? -
Hvad får jeg?
ForumindlægHej!Jeg skal til eksamen i eø i år, og så tænkte jeg på, at hvis jeg får 7 i årskarakter og går op til eksamen og får 9 – hvad får jeg så til at stå på eksamenspensumet? Får jeg 9 eller gennemsnittet, altså 8?? -
Metoder
ForumindlægHej allesammen Jeg skriver AT i historie A og Religion C Jeg skriver om Luther, hvor jeg skal analysere de 95 teser samt den lille katekismus. I historie skal jeg analysere 2 kilder. I historie har jeg lavet kildekritik, dog er jeg i tvivl om religionsdelen. Desuden er jeg lidt i tvivl om om m...
