Resultater: 16041 til 16060 af 436512
-
Essay om min klasse
ForumindlægJeg skala skrive et essay om min klasse. Jeg har skrevet hvordan det er at gå i min klasse og at man godt kan være tryg. Jeg har også skrevet mit forhold til eleverne. Hvad skal jeg skrive om. HJÆÆLP MIG. Jeg skal afleverer essayet på ondsdag. -
Hvordan oversættes følgende sætning
ForumindlægSynes sætningskonstruktionen er mystisk opbygget og har derfor problemer med at oversætte følgende sætning, håber der er en der kan give en hjælpende hånd - på forhånd tak. Spanien under Franco var et meget konservativt (tradicionalista) land -
Eksamensopg! Vinproduktion
ForumindlægHej Jeg skal løse vedhæftede eksamenopg. Men er lidt tvivl om de forbedringer der sker ved vinproduktionen kun er, at der omdannes mere æblesyre? Håber på svar hurtigst muligt, da det haster ret meget:/ Tak på forhånd vh. desperat elev -
Et diskussions-spørgsmål
ForumindlægHej derude... Jeg har siddet med dette diskussions-spørgsmål og kan ikke komme på rigtig mange idéer. Håber der er nogen der har nogle idéer? Hvilke muligheder og begrænsninger ligger der i at formidle kemiske undersøgelser ang. rygning til befolkningen? Tak på forhånd. -
Engineer
ForumindlægHej der er et par ting som jeg ikke kan finde på dansk. Det er "petroleum engineer" og "flight engineer" Nogen ved hvad de hedder på dansk?? :) -
undersøg
Forumindlægundersøg ved ekstakte regninger, om nedenstående ligning er korrekt. 8/√6-2 = 4(√6+2) Hvordan gør jeg det? skal man ikke skaffe en rationel nævner, når den jo indeholder kvadratrødder? Skal man så forlænge? Hvordan regner jeg den ud? 8/√6-2 -
Elektrisk energi
ForumindlægHejVille lige vide hvordan man kan beregne hvor meget energi et batteri kan afsætte (kemisk energi), ved godt der forløber nogle kemiske reaktioner, mht. oxidation og reduktion osv, hvor der så overføres elektroner gennem ledningen, men hvordan kan så regne hvor meget energi fx 1 mol af reaktion ... -
Gymnasie optagelse
ForumindlægHej allesammen.En af mine gode venner modtog idag et brev fra gymnasiet, hvori der stod, at han skal op i en prøve i mat, fysik og kemi før han kan optages i gymnasiet. Så mit spørgsmål er, om nogle har erfaringer med hvilke slags spørgsmål og opgaver der bliver stillet. Hvilket niveau ligger det... -
pKs og pH-værdi
ForumindlægHvad er pKs - altså hvad fortæller pKs? -
Restriktionsenzymer
ForumindlægHvor lang tid skal restrikltionsenzymer bruge på at klippe DNA i mindre stykker? -
Bestemmelse af koordinater og integraleregning
ForumindlægHej! Sidder med denne opgave jeg virkelig ikke kan løse.. Er det evt. nogle der kan finde ud af dette som kan hjælpe mig til hvordan man gør? Obs. har maple at bruge hvis det hjælper -
fysik mundtlig A
Forumindlæghej jeg skal op i fysik mundtlig A, jeg ved at halvdelen af tiden skal gå med gennemgang af en rapport, og den anden halvdel går med teori, i teoridelen er det, det overordnede af et emne man skal fortælle, eller skal man gå ned og udlede formlerne?Hvad lægger lærerne mest vægt på til mundtlig fy... -
EØ A
ForumindlægHejsa!Er der nogle der har nogle gode notater til eø A på HHX? Det ville bare være lækkert, da jeg står i situationen og skal op mundtligt, og vi har næsten ikke taget notater i det fag... -
Shakespeares Romeo og Julie... Hvilke genre??
ForumindlægHvilken genre er Shakespeare's Romeo og Julie?? (Novelle, roman etc.???) -
vægter ½
ForumindlægVægter ½....hvordan skal dette udregnes så ? Hvis jeg feks har fået 8 i billedkunst...skal jeg så lægge de 8 til de andre karakterer men så dividere summen med XX,5 ? -
sandsynlighed
ForumindlægHej, jeg sidder med denne opgave, som jeg har vedhæftet. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an. Ved at jeg ikke skal bruge ophobningsloven, men ved ikke hvordan jeg skal gripe det an. -
hjælp til matematik:0(
ForumindlægHej hej..Jeg har brug for hjælp til nogle stykker uden hjælpemidler.. matematik er simpelthen ikke min stærkeste side:0(Håber i gider hjælpe mig.. har virkelig brug for jeres hjælp.1. Bestem difinitionsmængden for funktionen f der er bestemt ved f(x)=ln(x^2-6x+5)Hvordan gør jeg her??? uden l... -
MATEMATIK!!!!!!!!!!!!
ForumindlægDAvs..Jeg kan ikke find ud af og lave de her stykker uden hjælpemidler.. hjælp mig please...1. Bestem en forskrift for den ekspnentielt voksende funktion f, f der går gennem punkterne p(-1;(5/4)) og Q(1;20)2. Bestem en forksrift for ekspnentielt voksende funktion: f(1)=10 og f(4)=80Hjææææææææ... -
diff.ligninger
ForumindlægNogle, som gerne vil hjælpe med denne opgave? -
mens noter til eng B niveau...!!!
ForumindlægDer skulle vel ikke væren nogen som har nogle gode noter til nedenstående tekster???:- A matter o Behaviour- A good place to raise the kids?- Teach your children well- Killer of Polly Klass sentenced to death- Disgrace- Robinson Crusoe- And no birds sing- The road not taken- Two kinds- Crickets- ...
