Resultater: 16221 til 16240 af 436512
-
den afledede funktion
ForumindlægHvis f(x)=3x^2+7x+8 får jeg f'(x)=7+14=21Men jeg kan se det ikke er rigtigt.Jeg har sagt f(x)=3x^2+(7x+8), el. f(x)=h(x)+g(x). f'(x) burde da blive h'(x)+g'(x). h'(x)=3(a) og g'(x)=2*7= 21 ... Men det er ikke rigtigt... hvor ligger min fejl(der mangler vel et x)?~Bella -
illuminati-projektopgave
Forumindlæghvilke produkt kan man lave, hvis man skriver om illuminati i projektopgave.. -
Arghhhh...
ForumindlægHej alle sammen.Jeg er ved at lede efter gode lydeffekts fra noget som lyder fra en GYSSER film. Men kan desværre ikke helt finde det, som jeg leder efter. Der skal være en dyster stemning. Lænker, piger som skriger, motersave, onde latter osv. Er der nogle som har sådan noget?Eller endnu bedre e... -
Islam - den gyldne middelvej
ForumindlægHej alle! Jeg arbejder lige Pt med religionen islam, og er lidt i tvivl om hvad " den gyldne middelvej" er. Og hvor stor en rolle den spiller i religionen. Det skal lige siges at jeg har søgt på google, i håb om at finde noget, men kan kun finde noget om " den gyldne vej ifølge... -
Dansk - eventyr
Forumindlæghejsaer der en der har noget materiale om hvad folkeeventyr og kunsteventyr er?eventuelt nogle fællestræk og modsætninger. så vil jeg gerne hører fra jer -
Problem med årsprøve fra 2003!
ForumindlægHele opgaven lyder:I et koordinatsysmet er en parabel P bestemt ved ligningen:y=x^2-8x+15Beregning koordinatsættet til hvert af parablens skæringspunkterne med førsteaksen, og beregn koordinatsættet til parablen toppunkt.Har selv udregnet:Skæringspunkterne = 5 og 3.Toppunkt =4,-1En familie af lin... -
Hurtig hjælp til tid og min
ForumindlægEt fly letter kl 08.43 og lander kl 21.17. Hvor lang tid varer flyveturen Timer Min. Hvor lang er flyveturen i minutter Håber der er en,som forstår den -
Gode eng. stile
ForumindlægHej alle,jeg skal op i skriftlig engelsk i morgen, og vil i den anledning lige høre om folk herinde er faldet over nogle engelske stile i studis database, der udmærker sig ved et særligt godt sprog? I så fald, vil i ik så være venlig at smide et link? -
sagaer og sagn
ForumindlægEr der nogen der har en eller anden form for anallysemodel til sagn og også en til sagaer? -
Omskriv udtryk til potens
ForumindlægOmskriv følgende udtryk til en potens: 1/(x*(√x3) Du har omskrevet til en potens, når udtrykket er på formen ab Jeg har omskrevet nævneren til x5/2 Herfra kan jeg ikke komme videre -
hjælp til en matematik opg... please.....
ForumindlægHåber der er nogen,der kan hjælpe mig med denne opg:en cirkel har ligningen: x^2+y^2+10x-14y-7=0bestem cirklens radius og koordinatsættet til dens centrum..... ???? -
Spørgsmål?
Forumindlæghejsa! Hvordan dividerer man med et komma tal? Fx 8400/21.4=? Tak på forhånd ;-) -
HNs på tirsdag... tips?
ForumindlægSå er det HN sprolig skriftlig eksamen på tirsdag. Jeg plejer at klare mig meget pænt i skriftlig engelsk - men vil alligevel lige høre om der nogle som har nogle gode tips/tricks til at imponere censorerne... evt. ord/sætninger/smarte formuleringer. -
Hjælp til rettelse af tysk
ForumindlægJeg ville blive meget glad hvis nogen gider rette min stil igennem. På forhånd tak.Bauchfrei in die SchuleLiebe Frau Akkarmann.Ich habe gerade deinen Brief über die Kleiderordnung erhalten. Ich verstehe eigentlich nicht warum Sie solche Regeln zu erlassen notwendig finden. Wenn eine Problem gibt ... -
Projektion! Hjælp
ForumindlægOPG. er fra 2002-8-1 opg 7b:Punktet R er projektionen af P på n. Der skal så beregnes koordinatsættet til pkt. R. n: (x y z) = (6 8 17) + t(-1 3 2), t E RP(28,-10,-15)Jeg ved så at:Po = (6,8,17) og retningsvektoren er: (-1,3,2)Jeg skal så bruge forlen:Vektor PoPn = ((PoP r)/ |r|^2) * r Men hvorda... -
Goodbye Bafana
ForumindlægNogle der har set filmen som kan hjælpe mig? -
HJÆLP tsunami
ForumindlægHJÆLP hvilke tegn er der før en tsunami??? -
mat........................
Forumindlægjeg er i tvivl om jeg har løst denne opg rigtigt....løs ligningen:1/x+1/3=5/6 jeg har løst det sådan:1/3+1/3=2/3 5/6:3/25*2/6*310/125/6???????? -
noter til psykoli/filosofi
ForumindlægHej!jeg mangler noter til et fag der hedder ledelse om samarbejde. faget er så'n lidt psykoli/filosofi. så hvis nogle sku have nogle noter til låns, takker jeg. PS: haster!!Tak.Louise -
media res
Forumindlæghey.Ville spørge om der var nogle der vidste hvad "media res" vil sig.
