Resultater: 16341 til 16360 af 436512
-
Opgaver fra Studieportal i Word?
ForumindlægHey alle....Jeg har downloaded en opgave herinde fra, og kunne godt tænke mig at få den over i Word (eller et andet tekst program), så jeg kan printe og læse den...Når jeg åbner dokumentet, kommer det op i preview og jeg kan hverken copy-paste eller printe det..What to do? -
Rettelse af tysk stil :)
ForumindlægHej! Jeg har lige været op i skriftlig tysk og vil meget gerne få rettet min stil. For jeg kan slet ikke bedømme stilen....på forhånd tak!! :)Zwischen den Welten1. Übersetze den dänischen Text ins Deutsche.Der Erzähler in dem folgenden Text ist einen jungen Mann, der in dem östlichen Teil aus Ber... -
Som englene flyver
ForumindlægEr der nogle der har læst "som englene flyver" af naja marie aidt? Jeg skal skrive opgave om hende, og kan ikke finde ud af Sisses afmægtighed i kraft af hendes køn. kan i hjælpe mig? -
Drengene fra Sankt Petri
ForumindlægHejjeg skal skrive om Bjarne Reuters roman "Drengene fra Sankt Petri" i min 1.g danskopgave. Så jeg ville lige høre om der evt. er nogle, som har skrevet en god analyse og fortolkning af bogen? For ved ikke rigtig, hvordan jeg skal komme igang med opgaven. P.S. Jeg har set opgaverne so... -
Den Kroniske Uskyld
ForumindlægHey!! Er der noger der her en opg. om Den Kroniske uskyld hvor Freud og Jungs psykologiske teorier indgår??Ellers vil vi også gerne læse ander opgaver om bogen. -
Intifada
ForumindlægHej derude!Jeg sidder med min 2. års historieopgave, hvor jeg skal skrive om Intifadaen i Palæstina/Israel... Jeg sidder med det problem, at jeg ikke kan finde ud af USA's rolle i denne konflikt, da jeg blive ved med at læse om at USA støtter Israel.. men hvorfor og hvordan kan de det??En tin... -
Melde sig ud af jura?
ForumindlægHej alle. Jeg læste sidste år jura, men er efter sommerferien blevet optaget på Ha Almen. Jeg har længe taget det for givet at man automatisk blev meldt ud af sin gamle uddannelse (har jeg venner der er blevet) så snart man accepterede optagelse på den nye, men er nu blevet i tvivl? Er de... -
Lineær funktion bestem forskrift ??
ForumindlægLineær funktion bestem forskrift (X1, 5 og Y1, 9) (X2, 9 og Y2, 17) X2 - X1 √ Y2 / Y1 = a ⇔ 4 √ 1,88 Hvor 4 altså står på den forreste streg af kvadratrodstegnet og 1,88 på den bagerste. Er det så rigtigt at det giver 0,47 ?? -
Omsæt til indirekte tale!
ForumindlægHeY derude!Har brug for hjælp til denne sidste aflevering...! Vil virkelig blive glad!1.Sylvie m’a dit: ”Je vais deménager à Paris“-Sylvie m’a dit qu’elle va deménager à Paris.2.Pierre a ajouté: ”Nous cherchons un immeuble”-Pierre a ajouté qu’ils cherchent un immeuble.3.J’ai répondu: “Vous avez d... -
Er det her rigtigt?
ForumindlægHej Kig i pdf -
Hjælp med opgave
ForumindlægHej! Jeg har nu prøvet at løse et opgave, men jeg finder bare ikke ud af hvordan det skal gørest. Jeg ved at resulatet bliver 59,700 N. Er der noget der kan give mig vejledning hvordan det skal gørest? Et diesellokomotiv, der trækker et godstog med massen 500 tons, accelererer med 0,009 m/s F... -
Stedvektor
ForumindlægStarter stedvektoren altid i pkt. (o,o)/(0,0,0), eller er det bare starten på vektorens begyndelses punkt?Tak til dem som svarer...;) -
C+O2=CO2
ForumindlægIfølge reaktionsskemaet vil 12 g carbon reagere med 32 g oxygen. Hvor mange gram dannes der Co2? Kan ikke huske hvilken formel man bruger, håber nogle kan hjælpe -
termodynamik
ForumindlægHej kan nogen af jer hjælpe mig med denne opgave? Bestem varmekapaciteten af en øl (inkl. dåse + sprit) Hvor meget mindre energi får kroppen når den drikkes ved 00 c i forhold til 220 c ? Hvor mange procent spare man? Hvor kold skal den være for at det skal gå lige op (energimæssig PÅ forhånd t... -
monotoni-matematik :)
Forumindlæggodaften folkensjeg har en mat opg som jeg har lidt svært ved, håber I har lyst til at hjælpe lidt:)Den lyder:Bestem monotoniforholdene for f(x)=3*lnx-x+2og vis at grafen for f(x) har en lodret asymptote, bestem en ligning...takker på forhånd -
fra kg til n
ForumindlægHej hvis jeg skal bruge Newton (kraft) og jeg har kg istedet for hvordan skal jeg så omregne det ? -
Termodynamik
ForumindlægHej kan nogen af jer hjælpe mig med denne opgave? Bestem varmekapaciteten af en øl (inkl. dåse + sprit) Hvor meget mindre energi får kroppen når den drikkes ved 0 grader c i forhold til 220 c ? Hvor mange procent spare man? Hvor kold skal den være for at det skal gå lige op (energimæssig PÅ for... -
Bestemt V som funktion af r
ForumindlægJeg håber virkelig meget, at der er nogen, der kan hjælpe mig med følgende opgave: En bestemt type af massive metalgenstande fremkommer ved at fjerne en halvkugle i hver ende af en cylinder. Radius i halvkuglerne er lig med cylinderens radius. For en metalgenstand af denne type, hvor overf... -
Dansk feature
ForumindlægHej folkens! Jeg skal igang med at lave en feature der altså præsentere min del af teenageverden, men kan altså ikke forstå hvordan man laver en? Og hvad det går ud på? Nogen der kan forklare hvad en feauture og hvordan jeg muligvis kan starte den op? Tak på forhånd !! -
Virksomhedsinformation
ForumindlægHej, er der ikke nogle der ligger inde med noter til Virksomhedsinformation på C-niveau? Helst til hele bogen...!Mange tak
