Resultater: 16361 til 16380 af 436512
-
Analyse af du som gir os liv strofe 6
ForumindlægHej alle Jeg har brug for hjælp til at analysere 6. Strofe i du som gir os liv fordi jeg ved ikke helt hvad de mener.jeg bliver rigtig glad hvis i kunne hjælpe mig og her har i strofen: Hilsen Frederik I skal se med kærlighedens øjne, alt det skabte skal I passe på. I skal ikke tro på gyldn... -
CO2 og solceller
ForumindlægHej er der nogen der ved hvordan man gør dette? Jeg har lige fundet ud af, at man skal bruge 0,106g C s for at frigøre energien 1 kWh, og nu skal jeg så finde ud af mit spg: Vurder på denne baggrund den mængde CO2, som Jordens atmosfære spares for, når 1 kWh produceres med solceller, sammenli... -
Merkantilisme
ForumindlægHej, Jeg er så heldig at skulle op i historie. En del af vores pensum handler om merkantilisme - det er ikke min stærkeste side i historie; så jeg ville høre om nogen eventuelt har nogle gode notér om dette - eller måske i korte træk kan/vil forklare hvad det går ud på? -
rumfang
Forumindlæghej jeg har lagt billeder jeg forstår bare ikke det der shit håber nogen af jer kan regne de 3 spørgsmål og foklar mig -
Information om negative tal
ForumindlægStår her og skal lave en skriftlig matematik opgave, og kan bare ikke finde noget info om negative tal (Det er ikke min stærke side). Ved kun lidt generelt om det, men ikke noget avanceret som kan fylde 2 sider. Nogen der kan hjælpe??? -
matematikhjælp, differentering
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe med at differentere følgende funktion.A(V)=30*15*cos(v-90)+15^2*sin(v-90)*cos(v-90)På forhånd tak! -
indledning til en fransk tekst
ForumindlægHvordan siger man dette på fransk:Teksten handler om? -
Brøker
ForumindlægEr i gang med at tage denne test inde på Emu http://www.emu.dk/elever7-10/fag/mat/quiz/broeker.html Det er det sidste spøgsmål, som er problemet. De skriver, at 6 / 1/3 er 18, men får det til to. For man skal da enten gange nævneren med det hele tal eller dividere tælleren med det hele tal. H... -
Tilværelsens ulidelige lethed
ForumindlægHej.Jeg skal til at skrive danskopgave her i næste uge og mangler noget sekundær litteratur til bogen "Tilværelsens Ulidelige Lethed" af Milan Kundera og så tænkte jeg om der var nogen herinde der havde kendskab til nogen gode artikler/anmeldelser eller andet om bogen? Det eneste jeg ha... -
trappediagram??? -Haster!!
Forumindlæghej jeg skal forklare i en opgav hvordan et trappediagram anvendes? er der nogen der kan hjælpe mig. jeg skal aflevere det i morgen d. 21/11 -
hurtigt rettelse plz
ForumindlægHej allesammen, min lillebror skal til at aflevere en stil, men vil godt have, at en kigger på hans grove fejl (hvis han har nogen) inden han afleverer. Den er meget kort. Jeg har selv hurtigt skimmet det og fundet de fejl jeg kunne se, men håber der sidder en som kan se den også. ... -
Cosinus, Sinus
ForumindlægI trekant ABC er c = 90º, b = 6 og c = 7. Bregn a, A og B. Brug sætning 2. -
HJÆLP kun 3 spørgsmåle !
ForumindlægVandets kredsløb: - Hvorfor befiner vandet sig i ikke-levende miljøer? - Hvornår befinder vandet sig i levende miljøer (planter og dyr)? - Hvor er der fare for at vandet kan forurenes af menneskelig aktivitet ?' please help :P -
Sætninger
ForumindlægNogen der gider rette de her sætninger? De skal afleveres i morgen! Det kunne blive fantastisk. Tusind tak på forhånd. Kleine Zimmer sind gemütlich. Tina liebt Farben. Im Fenster hat sie Topfblumen. Sie hat kleine Lampen. Zwei lampen haben rote Birnen. "Est ist nicht gut für di... -
Funktioner
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med en matematik aflevering, hvor nogle opgaver har foråsaget en del bøvl. Derfor håber jeg i kan hjælpe mig med dem, da jeg ikke kan komme frem til et resultat. 1. Grafen for en funktion f(x)=2/3x-1 skærer x-aksen i A og y-aksen i B. Bestem koordinaterne til A og B. Når... -
Vektorer
ForumindlægDer er opgivet en figur som forestiller en trekant: ABCA og B ligger på bunden mens C er i toppen.Punkktet M deler A og B på midten.Man skal så finde koordinatsættet til et pkt. S inde i trekanten. Punktet S ligger i forlængelse af C og AB`s midtpunkt M. Der står så som et hint, at medianernes sk... -
hej er der ikke en der gider rette lidt engelsk..det haster
Forumindlægjeg vil være meget taknemmelig, hvis der car nogen der ville rette den efter gramatiske fejl..(det skal rettes i datid ).tak på forhånd..1)I think the best thing in the oral discipline has been the presentation about the projekt in African Amaericans.In the written discipline it were the summarie... -
Humanvidenskab og naturvidenskab
ForumindlægGør rede for nogle af de helt afgørende forskelle mellem den naturvidenskabelige og den humanvidenskabelige tradition. Diskuter forskellen mellem naturvidenskabens søgen efter årsager til menneskers adfærd og humanvidenskabens søgen efter motiver til menneskers adfærd. Hvad er forskellen mellem... -
Hjælp til to additionsreaktioner
ForumindlægJeg har to kemi opgaver for til i morgen og jeg kan ikke rigtig finde ud af dem. Opgaven lyder følgende: Opskriv et reaktionsskema for additionsreaktionerne: a) hex-3-en og hydrogenchlrid b) pent-1-en og vand -
Brøk
ForumindlægHvordan er det nu man regner 1/5 Af 115
