Resultater: 16901 til 16920 af 436512
-
Bølger..
ForumindlægLyd er longitudinale bølger. a) En stemmegaffel kan levere kammertonen, dvs. et A med frekvensen 440 Hz. Hvad er bølgelængden af kammertonen? b) En ren tone har bølgelængen 50 cm. Hvilken frekvens har tonen? Tak på forhånd. -
religion
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med denne sætning?:"Kristendommen har fra sin begyndelse været dualistisk. Ofte begrundet i Jesu ord " giv Gud hvad Guds er - og Kejseren hvad Kejserens er"jeg forstår slet ikke hvordan dualismen kan begrundes ud fra disse ord? Dualisme går vel ud på at kun sjæ... -
Eksamensangst
ForumindlægVille lige høre, om nogen skulle sidde inde med gode råd, om hvordan man kan få nogenlunde kontrol over sig selv, når man sidder i forberedelseslokalet og skælver, fordi man ved, at man snart skal ind og vise, hvad man duer til...? Uh...er der andre end mig, der har det sådan?! Det er hammer-irri... -
EØ niv. B
ForumindlægHey allVille bare lige hører om der er andre end mig der har været oppe til erhvervsøkonomi niveau B i dag?Gik det godt?Syntes egentlig ikke den var så svær som jeg havde forventet. ;) -
MAT - dobbeltelogaritmisk.
Forumindlægbut.. how? - Har fundet koordinaterne; (1;2) & (5,5;40). Hvordan opstiller man en funktionsforskrift for dette? :-) -
Jerusalem
ForumindlægEr der nogen som ved om Islam har nogen tilknytning til Jerusalem? -
Et lille religions spg. !!
ForumindlægEr der ik lige nogen der kan give en korekt definition af en normativ tekst og en virkningshistorisk..! Er en normativ tekst ikke fra biblen eller koranen...Og en virkningshistorisk er en artikel ?Håber der er nogen der er lidt klogere end mig derude...... -
At dumpe et fag?
ForumindlægJeg skal til nogle mundtlige studentereksamener her om ikke så længe og jeg har efter sommerferien formentlig tænkt mig at starte på dtu. for at komme ind på dtu skal man have et snit over 8 og samtidig have haft matematik og fysik på højt niveau (ihvertfald på den retning jeg kigger på). Men hva... -
Matematik - udover pensum
ForumindlægHey...Er der nogle, der ligger inde med udførlige matematiske "sager", der kan sikre 13-tallet til en terminsprøve/eksamen på A-niveau?Interessen kommer efter to 11-taller til termins- og årsprøve (alle point opnået), hvorefter jeg har konfronteret min lærer for at høre, hvordan 13-tall... -
begreber
ForumindlægNogen der har en oversigt over de forskellige begreber indenfor old. Såsom hybris og nemesis og hvad der nu ellers lige er at finde ? :D -
Samtid
ForumindlægSå er det snart ved at være min tur til at skulle til samtidseksamen.Var til spørgetime idag, og det eneste min lærer gjorde var, at gøre mig mere nervøs- her tænker jeg på: Hvis I ikke har fordi'erne med, så går det altså ikke ret godt!Er der nogle der har været oppe til samtid, og som kan b... -
Emner til dansk sygeeksamen
ForumindlægHejJeg vil gerne vide om der er nogen som kan fortælle mig hvad emnerne var til sygeeksamen 2002 og 2003 i skriftlig dansk til studentereksamen.Gerne hvilke forfattere, emner etc.På forhånd tak. -
Årsprøve spørgsmål
ForumindlægEr igang med at forberede mig til årsprøve, men jeg støder ind i mogle problemer nogle gange. Denne gang er det to opgaver. (der bliver måske tilføjet flere opgaver efterhånden).1. Løs uligheden: (x-1)(x+2)(x-4)Hvordan skal man gøre det?2. f(x)= 2x + 5 + (10/(x-1))Grafen for f har to asymptoter.B... -
Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt
ForumindlægHeeej, en af jer som kan hjælpe med følgende opgave? Grafen for funktionen f(x)=3x(opløftet i 2) -12x+9 er en parabel. Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt. -
Filosofi. Forandring ifølge Platon?
ForumindlægJeg har meget svært ved at svare på dette spørgsmål: Gør rede for forandringen i følge platon? -
Japansstudier
ForumindlægHej! Jeg har erhvervet mig en stor interesse for Japan som sprog og kultur efter mit arbejde med Japansk område i forbindelse med mine større opgaver i 3.g i år. Jeg overvejer derfor meget kraftigt at læse Japanstudier. https://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/h... -
sex i antikken
ForumindlægEr det virkelig rigtigt at hvis man var en mand i antikkens tid i Grækenland, og man hverken var homoseksuel, eller til små drenge, så var man ikke en rigtig mand? -
Uddannelsesparat?
ForumindlægNår man skal bedømmes om man er uddannelsesparat, skal man også bedømmes af sin Tysk lære? For ellers mener jeg, at jeg ikke har en logisk chance -.- -
samfundsformer
ForumindlægHvad er samfundsform - ønsker her en definition. Hvad er forskellen på samfundsformer, ideologier, styreform? Kan give nogle eksempler på forskellige samfundsformer? - herunder hvilke der har været i dk, europa og andre steder i verdenen. -
hvad menes der med citatet
Forumindlæggennem vores reaktioner påvirker vi hinandens humør og indstilling i livet ? er der nogle der kan hjælpe med at forklare hvad der menes med det ovenstående ?
