Resultater: 17021 til 17040 af 436512
-
3 matematikopgaver u. hjælpemidler
ForumindlægHej derude! Jeg har brug for lidt hjælp til nogle matematikopgaver uden hjælpemidler:1)Omskriv hvert af nedenstående udtryk til frn impleste form, der kun indeholder én kvadratrod:a) KVADR(30x)/(KVADR(2x)*KVADR(5)b) KVADR((4x^3)*(y^4))*KVADR((18x^3)*(y^2))2) Isoler T2 i formlen:ln(k1/k2) = (E/R)*... -
Mat B eksamen i mandags
ForumindlægHej...Er der andre end mig der synes at Matematik B skriftlig for HTX i mandags virklig var en nedern eksamen.I opg 2 passede tallene ikke. Og mange af spørgsmålene var meget dårligt formuleret.Nogen andre holdninger? -
1. verdenskrig
Forumindlæghey...Jeg har lige et spørgsmål ang. 1. verdensrkrig. Hvordan var danmark under krigen? holdt den sig udenfor krigen???mange mange tak på forhånd. -
økonomisk krise og kommunisme
ForumindlægJeg er ved at læse op til historie, og er ved at læse og den nye verdenordenen, ligenu er jeg ved at læse om marshall-planen. Men der er noget jeg ikke helt kan gennemskue, hvorfor bliver kommunismen så in, når et land lider under økonomisk krise?Jeg håber i forstår hvad jeg mener, jeg er ikke in... -
Historie!!!!!!!
Forumindlæghey..Kan nogen fortælle mig kort om, hvad første verdenskrig handlede om?? please??? :.0(mange mange atk på forhånd -
Matematik opgave med mindste afstand?
ForumindlægHej. Jeg er blev bedt om at udregne den mindste afstand fra en parabels toppunkt (-2x^2+7x+1) T= (7/4,57,8). Afstanden via dist er 2,56. Men hvordan regner jeg den mindste afstand ud?På forhånd tak. -
Jer der har været til 2g. sprog. eks
ForumindlægEt spørgsmål til Jer der har været oppe i engelsk på B niveau (2g)på sproglig linje; Hvor mange spørgsmål kunne I vælge imellem?Plejer det ikke at være noget med 10 stykker? -
Irak -->??
ForumindlægHey, er der nogem der kan redegør for hovedtrækkende i Iraks historie efter 2.verdenskrig og forklar, hvordan Saddam Hussein kom til magten? -
Hjælp til historie...:0(
Forumindlæghey folkens!jeg sidder fast som mange af jer omrking emnet 1. verdenskrig.. Hvar går augustloven ud på??? kan nogen hjælpe mig med det??Tak på forhånd.~Molly~ -
hjælp til dansk eksamen i 3.g ønskes.
Forumindlægjeg ville lige høre om der er nongen der ligger inde med nogle gode notater til dansk hvad angår perioder m.v. jeg har kigget på dem på siden, men har brug lidt flere. håber på jeres hjælp, på forhånd tak. -
Syrer og base
ForumindlægHej, Sidder til timen og prøver at finde ud af hvorfor HCL er en syrer og hvorfor Ca(OH)2 er en base.. Skal have en forklaring på det tak? -
se kortfilm på nettet
Forumindlæger der nogen der ved hvordan jeg kan skaffe et program, hvor jeg kan se kortfilm på nettet (f.eks. nyhedsklip)? Det ville være skønt hvis I lige gad/kunne fortælle mig det:)takker -
Til folk , der har været oppe i Old!
ForumindlægVille bare høre, hvor meget generel viden man egentlig behøver, hvis man altså kommer op i kendte monumenter - er det ikke ret begrænset, kun det allermest generelle, kunsthistoriske? Og hvad med samfundet, hvor meget skal man vide? -
Ideer til hvilke metoder jeg kan bruge til eksamen
ForumindlægHej Jeg har lige lavet min fagprøve og skal til eksamen her på onsdag, men er lidt lost med at finde ud af hvad jeg kan bruge af metoder og teorier dertil ... I min fagprøve skrev jeg om optimering af kundeservice og brugte Maslows behovspyramide, Herzbergs motivationsterorier og PDCA-hjulet. ... -
Noter til et Christa Wolf-brev
ForumindlægDa jeg skal til tysk-eksamen på fredag d. 28/5 og mangler notater til Christa Wolf: "Brief an Günter Grass", ville jeg være meget glad, hvis der var nogen der kunne være mig behjælpelig.På forhånd tak! -
en mat.opg. fra årsprøven
Forumindlæghey jeg har været oppe i mat årsprøve i dag og har muligvis svaret forkert på sidste spm som lyder:Med begyndelsespunkt O er en parabel graf for funktionen:f(x)=-½x^2+5Det oplyses, at tangenten til grafen for f i punktet P(x0,f(x0)),hvor x0 er forsk. fra 0, og er vinkelret på linjen gennem punkte... -
Variabelsammenhænge
ForumindlægHej Er løbet ind i en opgave, som jeg ikke lige ved hvordan skal løses På forhånd tak -
Højden i ligebenede trapezer
ForumindlægHej alle. Jeg kan ikke finde ud af denne opgave, og håber at nogle af jer kan hjælpe. Forklar hvorfor formlen gælder for alle ligebenede trapezer. På forhånd tak. -
HJÆLP SRP
ForumindlægHej , jeg skal til at skrive Srp og jeg kunne godt tænke mig en hjælper, som kan hjælpe mig lidt på vej .. Jeg skriver i fagene Samfundsfag og Dansk og mit emne er Mønsterbryder . -
SRP - hjælp
ForumindlægHej. Jeg har i min SRP fået til opgave at lave følgende beregnings opgave, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Opgaven lyder som følger: Opgave 1. En prøve indeholder kobber anbringes i en reaktor på et sted, hvor den termiske neutronflux er 1012 cm-2 s-1 Prøven udtages efte...
