Søgning på: danskere i verden. Resultater: 17041 til 17060 af 47039
-
Et bassin
ForumindlægEt bassin har et lodret tværsnit, hvis form er en del af en parabel med toppunkt T. Bassinets største bredde AB er 10 m, og dets dybde er 4 m. Tegn en model af tværsnittet i et passende koordinatsystem, og bestem en ligning for parablen i dette koordinatsystem. -- Jeg synes slet ikke, jeg kan... -
Enkelt spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg har fået min problemformulering og er i tvivl om et spørgsmål. Jeg har fået til opgave at skulle forklare forskellene mellem den traditionelle forædling af planter og så gensplejsning. Ville i så forklare hvad forædling og gensplejsning var før i begyndte på forskellene, eller bare dire... -
SRP-mandelbrotmængden
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvad et fikspunkt helt præcist er og hvad den kan fortælle mig om den bane jeg får, mht. mandelbrotmængden. Hvis jeg kender fikspunktet, er min bane så periodisk, og dermed kendt for altid? Eller hvordan skal jeg lige forså betydningen af fikspunkte... -
Vil vi i fremtiden stadig have et unipolaert system?
ForumindlægOpgaven lyder sådan her: "Diskuter, hvori du inddrager centrale samfundsfaglige begreber, hvorvidt vi i fremtiden vil have et unipolaert system." Nogle der kan skubbe mig igang? -
dk''s indflydelse i klimatopmødet 2009
ForumindlægHej folkens. Jeg har samfundfag på A, og min lærer har givet mig en "herlig" opgave hvor vi skal besvare 3 spørgsmål. Jeg har klaret de 2, men sidder tilbage med det sidste der lyder: "I december 2009 afholdes FN's klimakonference i KBH. Undersøg hvad DK kan gøre i perioden f... -
Dødsstraf
ForumindlægHejsa! Jeg skal laver en stil om dødsstraf, men det jeg skal svare på er: går du ind for dødsstraf?. Min lærer vil have at jeg mindst skal skrive en side, men jeg har kun skrevet det her: ... -
Biologi - afgangsprøve
ForumindlægSkal op i biologi i morgen, så ville lige spørge om der nogle der har et par gode råd? På forhånd tak. -
No power without accountability
ForumindlægHej.. Jeg har fået sangen NWPA (no power without accountability), hvor jeg skal finde ud af, hvad der menes med "No power without accountability". Jeg har fundet ud af at sangen handler om outsourcing og vel også globalisering. Men jeg er helt lost med den sætning. Jeg håber på, at der... -
hjælp med at referere-hurtigt
Forumindlæger det nogle der kan hjælpe mig med, at referere denne tekst. kort og godt.. ??? Kærligheden er et vildt dyr Det ”indånder” dig det søger dig Bygger redde på brudte/ødelagte hjerter Går på jagt hvor der er kys og stearinlys Suger sig fast på dine læber Graver gange i dine ribben Lader... -
Hvilke uddannelser giver højest løn?
ForumindlægHvilken uddannelse giver højest løn. Jeg ved godt der findes en masse tabeller om at aktuarer tjener kassen, men jeg vil gerne høre hvilke andre uddannelser der kan tjene lige så meget som aktuar, hvis ikke mere. -
Evolution
ForumindlægHej jeg sidder og skal skrive en rapport om evloutin men ved ikke hvad det betyder når der står "Hvad skal der til for at evolution forgår" Vil i ikke nok gi en forklaring på det?? -
Rigtig brug af materiale-teori- og metode?
ForumindlægJeg har altid misforstået mine forrige AT opgaver og derfor fået dårlig karakter- jeg ´ber og ønsker til at nogen vil læse min meget korte talapapir version af materialer teori og metode- BARE for at sikre mig at jeg er på rette vej jeg har kun lii samfundsfag kun- mine fag- samfundsfag og fysik ... -
Projektuge "de/det gjorde en forskel"
ForumindlægHej! Vi har projektuge næste uge og vi går igang med problemformulering i den her uge. Jeg er alene pige (8 klasse) og mangler et emne! Overemnet er "de/det gjorde en forskel" så det kan både være personer osv. Håber virkelig i kan hjælpe, da jeg er lidt stresset. - Undgå helst ting s... -
Hvad kendetegner romantikken politisk?
ForumindlægHej Studieportalen. Hvad er det egentlig der kendetegner romantikken politisk? På forhånd tak :) -
Essay
ForumindlægJeg skal skrive et Essay om emnet "Introvert" men hvordan kan jeg det? Nogle der har nogle idéer? Tak på forhånd :) -
Lav karakter i srp
ForumindlægHej alle! Jeg kan ikke bedømme mit eget arbejde, men synes selv jeg har lagt en del bag det. Er der nogen der har tid/lyst til at kigge på den og fortæller mig hvad der er galt? Jeg går på stx. Mine fag var matematik og historie. Jeg har tilføjet min opgaveformulering i dokumentet så i kan se d... -
SRP - Engelsk / Samfundsfag
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP opgave i Engelsk og Samfundsfag. Jeg har tænkt mig at skrive om de sociale forhold (sorte) i USA, men kan ikke inddrage Martin Luther King da jeg havde om det i mit AT forløb for noget siden. Ved jeg kan tage Malcolm X, men synes bare at han er svær at skrive om, da, hv... -
Noter til makroøkonomi på lange videregående uddannelser
ForumindlægHej Jeg står desværre i den situation, at jeg ikke er bestået min eksamen i makroøkonomi. Jeg skal op til re-eksamen, men har simpelthen mistet overblikket. Kan ikke rigtig danne mig et overblik. Føler mig en del stresset og trist Eventuelt nogen, som ligger inde med nogle meget overskuelige n... -
Hurtig hælp, Tak!!!
ForumindlægHvad sker der under indution. Dvs. Hvad sker der når man fx fører stangmagneten ned i spolen....? På forhånd _:____________________ Tak -
Fysik metoder
ForumindlægJeg sidder og laver AT Jeg ville høre om det nogen der kan hjælpe mig med metoder i fysik...
