Studievalg og videregående studie

Hvilke uddannelser giver højest løn?

12. oktober 2018 af erns

Hvilken uddannelse giver højest løn. Jeg ved godt der findes en masse tabeller om at aktuarer tjener kassen, men jeg vil gerne høre hvilke andre uddannelser der kan tjene lige så meget som aktuar, hvis ikke mere. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
12. oktober 2018 af DrNielsen

Jeg har da et par kvalificerede bud, men af ren interesse - Hvad skal du bruge disse tal til? :-)


Svar #2
12. oktober 2018 af erns

Jeg er bare nysgerrig, føler at lønningerne er meget anderledes når man spørger folk ude i den virkelige verden.

Brugbart svar (1)

Svar #3
12. oktober 2018 af Eksperimentalfysikeren

Så vidt jeg ved, er det kun trafikpiloter, der overgår aktuarerne.

Der er dog forskel på, hvad personer med samme uddannelse tjener. For aktuarer er der to niveauer, der afhænger af, om man har aktuaransvar. Man kan ansættes som aktuaruddannet i en stilling, hvor man ikke har dette ansvar, og så er lønnen lavere, men stadig meget høj.

Jeg vil tro, at økonomer også har et højt lønniveau. Her er spredningen nok noget større, så der kan være økonomer, der har højere løn end aktuarerne, f.eks. direktører i de store internationale virksomheder.

Der er andre uddannelser, hvor spredningen er stor, så gennemsnittet ikke kommer op i nærheden af aktuarernes, men nogle får stillinger, hvor lønnen er meget høj.


Svar #4
12. oktober 2018 af erns

Hvad er en trafikpolitik? Er det det samme som flyveleder?

Brugbart svar (1)

Svar #5
12. oktober 2018 af Skaljeglavedinelektier

Læger har den højeste løn for top 1%. Fra et personligt synspunkt er det dog ikke en værdifuld faktor i forhold til valg af uddannelse. 


Svar #6
12. oktober 2018 af erns

Hvad mendes der med top 1% og hvor har du denne statistik fra?

Brugbart svar (0)

Svar #7
12. oktober 2018 af guzbak

Forsikringsmatematik.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #8
13. oktober 2018 af Eksperimentalfysikeren

En trafikpilot flyver passagerfly.


Skriv et svar til: Hvilke uddannelser giver højest løn?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.