Resultater: 17461 til 17480 af 436512
-
historie
ForumindlægNogle der har nogle goder henvisninger til kilder omDen kolde krigMellemøsten især mht. IrakDanmark fra 1850-80 og under krigenSå ville jeg være meget glad. Skal meget snart op i det og det er her jeg halter lidt med hensyn til min viden -
Biologieksamen-Perspektivering
ForumindlægHej allesammen!Skal snart til biologieksamen (1g). Under emnet "Biologi som Videnskab" mangler jeg noget at perspektivere. Emnet indeholder begreber som "Cellen", "Celledeling", "Proteinsyntesen" og "Evolutionsteori".Er der nogen, der har ideer?&g... -
det der x^2=2 .. igen
ForumindlægHej igenUndskyld jeg spørger om så meget, men skal til mundtlig prøve i morgen, og bliver ret nervøs, hvis jeg ikke er forberedt..Og ligenu mangler jeg kun en forklaring påhvorfor x^2=2 ikke har en rationel løsning (løsning der kan skrives som brøk).se her, hvis du vil se mit eget eks.:https://ww... -
Trigonometri uden hjælpemidler
ForumindlægOkay... Ved godt det her måske er et lidt "løst" spørgsmål, men har virkeligt brug for hjælp! Jeg skal lave en opgave uden hjælpemidler, hvor man skal beregne katetens på den ene og hypotenusen længde på den anden stumpvinklede trekant. Nogen der kort kan forklare hvad jeg skal gøre, ... -
Noter til 1 hf
ForumindlægHejsa ja som overskriften siger er der så ikke en som ligger inde med sådan noget?? -
varmeteoriens 1. hovedsætning
Forumindlæghej!er der ik nogen der kan fortælle lidt om varmeteoriens 1. hovedsætning? hvad er det og hvad kan den bruges til? -
Bølgelængde på xylofon
ForumindlægJeg har i dag i fysiktimen målt frekvensen på en xylofons toner C1(2093Hz) og G(3148Hz), og har nu fået som opgave at beregne bølgelængen af disse toner, idet vi regner med at der var 21 grader i klasselokalet. Hvordan gør man lige det? Jeg synes der mangler noget information? Det eneste jeg ka... -
Diagram akser Excel 2007
ForumindlægIndlæget fra IT-rummet lægges også her. https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1108107 -
Eksamen!!!????
ForumindlægHej!Jeg skal op i engelsk, men er pludselig blevet i tvivl om hvor meget det er vi skal fortælle om den tekst vi trækker. Skal vi både give et referat af hele teksten og en analyse af det stykke vi nu har trykket og en analyse af hele teksten (tema, budskab, personer mm.) elelr hvad er det lige v... -
Hjælp haster - aflevering til i mogen: Sammenhæng mellem foton og bølge
ForumindlægHej Hvad er sammenhængen mellem foton og bølge??? Haster meget - 1000 tak -
NULPUNKTER FOR 3. GRADS POLYNOMIUM???
ForumindlægHej, jeg sidder med den her funktionsundersøgelse, og har lidt besvær med at finde nulpunkter for et 3. gradspolynomium, for kan ikke få dem til at passe med min graf. Sætningen hedder: 2x3+4x2-16x Nogle der kan hjælpe mig? :-) -
Noter til Engelsk
ForumindlægHej vil høre om der ikke er nogen der sidder inde med noter om "Debbie and Julie", "Jasmine" samt "sunday bloody sunday" da jeg snart skal til engelskeksamen.På forhånd tak. -
Grundplan
Forumindlæghej målene på en grundplan er de ligesom på en skitse de virkeligemål eller de mål som ganges med målestoksforholdet for at blive de virkeligemål ?? F.x målene på en kasse er i virkelighedden 5 m høj og 4 m bred... målestoksforholdet er 1;100 skal målene på grundplanen være 5 m og 3 m ell... -
2 spms. ang. mundt. mat.
ForumindlægHej skal til det i morgen og er lige kommet i tvivl om 2 ting:1) I et spørgsmål står der man skal udlede de formler, der anvendes til beregninger i den retvinklede trekant (trigonometri) - her menes der bare de sætninger der gælder for sin, cos og tan i den retvinklede trekant, ikke?2) I et andet... -
Hej fallow er der nogen der kan hjælpe mig med det her spg?. :)
ForumindlægAbsolut tid og rum er nogle af de principper som danner grundlag for den klassiske fysik. Einstein stiller spørgsmål ved om tid og rum er absolut. Forklar hvad Einstein finder frem til og sæt Einsteins teorier i relation til hvordan vi i hverdagen går og tænker om fysiske forhold. -
Ligning
ForumindlægHejsa. Jeg har fået denne ligning for, min opgave er at jeg først skal reducere den med håndkraft, og derefter kontrollere på lommeregner. (6a-5b)2-(6a+5b)*(6a-5b)-4b(2b-3a) Når jeg reducere med håndkraft får jeg ligning til at se således ud (36a2-25b2-60ab)-(36a2+25b2)-8b2+12ab Hvilk... -
~vandets kredsløb~
Forumindlæghey folkens!!jeg sidder her og læser lidt om vandets kredsløb.. jeg tror ik jeg er hetl med på den.. altså jeg forstå det ikke helt.. man halvt..:0( nogen der evt. ku hjælpe lidt??????Mange takker på forhånd..~Molly~ -
Ohms 1. lov
ForumindlægI et forsøg hvor formålet er at eftervise Ohms 1. lov for en resistor og for koblinger af resistorer; hvilke fejlkilder kan der være?Jeg kan nemlig ikke rigtig finde nogle :-Skan det passe?Med venlig hilsenMaria -
fyn...
Forumindlæghey..nogen af jer derude der har haft en del (eller lidt) om det fynske landskab?? der er nemlig en del jeg ik rigtig ka forstå. Som f.eks hvad istiden gjorde ved landskabet, hvordan bakkerne opstod.. nogen der kan hjælpe mig med det??? så skal i vide at i vil redde min dag.. for det gør mig så k... -
Fysik - bly
Forumindlæghvad er det der gør at bly absorberer gammastråling??Mvh. Maria
