Resultater: 17541 til 17560 af 436512
-
udregning af karaktergennemsnit
ForumindlægHejJeg har hørt at man på nettet kan gå ind og finde et sted hvor man kan regne sit gennemsnit ud mht sine karakterer..Kan man det, og hvor? Jeg går på HH og udregningen af karakterer er ikke så enkel som den gamle måde at gøre det på...på forhånd tak..Gasern -
Notater :)
ForumindlægHej Alle sammen!Jeg skal op til Engelsk eksamen, så ville høre om nogle lå inde med notater om følgende tekster:Ernst H: Three ShotsPaul Auster: Moon PalaceRoderisk Nash: Wilderness DefinedWalt Whitman: From songs of Myself, lines 388-423.Mary Shelley: Frankenstein, kap.IV+V+XRay Bradbury: The Ve... -
HJÆLP til old-eksamen..!!!
ForumindlægHey alle!Jeg står og skal til old-eksamen her i næste uge..Må nok indrømme at jeg af flere grunde (bl.a. uengagement fra både lærer og min side) ikke har fulgt særligt meget med i timerne og ikke er inde i stoffet overhovedet.. Udover nogle enkle tekster..Det er selvfølgelig ikke særlig fedt..TÆN... -
stedfunktion
ForumindlægEn stedfunktion er det fx begyndelsen af en fkt.??takker -
Datalogi eksamen
ForumindlægHej...jeg skal til eksamen i datalogi i næste uge, og tænkte på om der var nogen der muligvis havde nogle gode noter som de ville dele med os andre..:) -
Oversat Tysk digt
ForumindlægJeg har skulle over sætte et tysk digt til dansk fra Goethe, men er ikke sikker på, at det er ovsat helt rigtigt. Så ville håbe, at nogle lige ville kunne læse det igemmen, og se om det noglelunde passede med det tyske digt. -
Vektorer og plan
ForumindlægOpgaven er vedhæftet. Har brug for hjælp til at finde en ligning for planen og opgave b) Når jeg indsætter et punkt og normalvektoren i planens ligning, får jeg ikke det rigtige. På forhånd tak -
Trekant
ForumindlægGivet en spidsvinklet trekant ABC.Vis, at to højder deler hinanden således, at produktet af den ene højdes to stykker er lig med produktet af den andens stykker.Vis dernæst, at vinklen mellem de to højder h^a og h^b i trekant ABC -
Determinant bevis??
ForumindlægEr der nogen som har beviset til at beveise at det(a,b) = -det(b,a) håber meget på et svar!! -
Thrymskadet
ForumindlægHejsa Er der nogle, der har nogle gode notater til dette edda digt "Thrymskadet" eller evt. nogle andre?På forhånd tak -
Eksamen
ForumindlægHej! Er der nogle der ved, hvordan en eksamen i samfundsfag på mellemniveau forløber? Hvordan griber man det an? Og får man tabeller? -
Ligninger - HJÆLP !!!
ForumindlægHjælp mig lige med dem ligninger ;) ?24?^2*6^(-3)*2^(-2) (8+2b)/2a+(5b-4)/a (2^4*3^4*x+18)/6^2 -
hvilemembranpotentialet
ForumindlægHvordan opretholdes hvilemembranpotentialet i nerve- og muskelceller? -
Er afsætning dine kompetencer? Tjek her.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er studerende på højere handelseksamen og skal aflevere min SRp om en månedstid. Dertil kommer at jeg ønsker en masse bud og agumenter på metodevalg inden for given emner. Mine emne grupper indeholder blandt andet: Kort beskrivelse af virksomheden - Hvad mener i skal i... -
Vektorer i rummet
Forumindlæga) En plan har ligningen: 10x - 9y + 8,5z - 34 = 0 Vis, at punktet P = (2 ; 2 ; 1/3) er beliggende i planen. Er jeg den eneste, der kommer frem til, at punktet ikke er beliggende i planen? b) En linje l går gennem P. Linjen har retningsvektoren: r = (1, -3, 7) Beregn vinklen mel... -
Geologi - Århus Universitet, 2012.. Andre?
ForumindlægHejsa :) Jeg er ved at tage GSK i Fysik B, Kemi B og Matematik A, og næste år vil jeg søge ind på uddannelsen Geologi på Århus Universitet. Er der andre som også vil det? Syntes aldrig rigtig jeg hører om andre som også vil tage denne uddannelse. Og det kunne bare være lidt fedt, at s... -
Areal af trekant
ForumindlægHej alle Jeg sidder og pukler med en opgave i matematik (den er vedhæftet som billede). Jeg har løst opgave a til at være ca. 19.69. Nu kan jeg så bare simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal gøre i opg. b. Har prøvet flere forskellige ting, men intet synes at virke. Håber der er nogle ven... -
perspektivering af De tolv brødre
ForumindlægHej. Jeg skal op i dansk mundtlig afgangsprøve om lidt. Kan i komme med nogle gode bud, på hvad man kan perspektivere folkeeventyret "De tolv brødre" til? Hvis I ikke har kendt eventyret, kan I læse det her: http://grimmstories.com/da/grimm_eventyr/de_tolv_brodre På forhånd tak! -
Fmærke
ForumindlægOpgave uden hjælpemidler En funktion f er givet ved f(x)=-x3+6x2+x. Bestem den værdi af x, hvor f'(x) er maksimal. ---- Jeg differentierer f(x) først, hvilket giver f'(x)=-3x2+12x+1, hvorefter jeg løser f'(x)=0 og dette gør jeg ved diskriminantformlen, hvor a=-3, b=12, c=1 - kan d... -
Om-eksamen i 3.g - er det muligt?
ForumindlægJeg har tænkt over, om det er muligt at tage en omeksamen, hvis man synes, at man klarede sig dårligt til en eksamen i 3.g. Er der nogen, der ved noget om det? I princippet burde det være muligt, da man kan gøre det i 1.g og 2.g. En af mine eksamener gik nemlig rigtig dårligt i sidste uge, og jeg...
