Resultater: 17781 til 17800 af 436512
-
Hjælp mangles :)
ForumindlægHej alle. Jeg har nu siddet længe og bøvlet med en opgave (den vedhæftede) Er der en venlig sjæl, der har lyst til at hjælpe mig med denne opgave? :) -
Retvinklet trekant
ForumindlægHej derude, Opgave 1: Jeg skal lave nogle matematik opgaver, som jeg ikke helt forstår. Den første opgave lyder sådan: Herunder er der skitseret en retvinklet trekant. Beregn størrelsen på de sider og vinkler, som ikke er angivet. C = 6 cm - Den retvinklet trekant er 30 grader. Opgave 2: Den r... -
Neutralisation
ForumindlægMangler virkelig hjælp. Har tænkt mig at lave forsøgene 1.16 og 1.17 ( Neutralisation A og B), min lærer har så bedt mig om at finde nogle mindre forøg også som jeg kan stå og "drysse" lidt med mens jeg forklarer. Problemet er at jeg ikke kan finde andre forsøg til det. Nogen som har no... -
Matematik hjælp!!
ForumindlægHvordan skal dette beregnes? (vedhæftet) -
Matematik spørgsmål
ForumindlægHej! Får oplyst, at jeg skal indsætte følgende ligning i Maple: Der står bare noget ude i siden, som jeg ikke forstår, hvad skal betyde? f(x) = x3 - 4x - 2 x £ ]-2;3] Det understrede forstår jeg ikke hvad betyder. Eurotegnet skal ses som et "... -
MAT
ForumindlægHej alle. Jeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave. Jeg har selv prøvet lidt, men ved ikke om det er rigtigt, og mangler lidt en videre forklaring ? :) Håber virkelig der en som vil hjælpe i pige nød!!! C er f(x) A er f'(x) og B er g(x) A er f'(x) da den aflede funktion s... -
matematikopgaver
ForumindlægHej Vi er en gruppe, som er i gang med et matematikprojekt på DTU, og har brug for en rigtig dygtig hjælpelærer. Det drejer sig om; løsning af lineære ligningssystemer, Taylor polynomier, Vektorfelter, Rum-, flade- og kurve-integraler og Stokes’ og Gauss’ sætninger. Hvis du er inte... -
matematik
ForumindlægHej Vi er en gruppe, som er i gang med et matematikprojekt på DTU, og har brug for en rigtig dygtig hjælpelærer. Det drejer sig om; løsning af lineære ligningssystemer, Taylor polynomier, Vektorfelter, Rum-, flade- og kurve-integraler og Stokes’ og Gauss’ sætninger. Hvis du er inte... -
HJÆLP TIL RETTELSE AF DANSKAFL!!
ForumindlægHej, jeg sidder med en danskafl, som jeg mangler lidt hjælp til ang. ting som man ikke skriver, altså lidt do's and dont's. Jeg ville være taknemmelig hvis der var en der gad hjælpe mig med at opdage sådanne fejl. Vh, -
Psykiater - produkt
ForumindlægHej alle! Jeg går i 10. klasse og er igang med at lave min OSO opgave. Jeg har valgt at lave om uddannelsen Psykiater. Jeg står så bare lige i det dilemma, at jeg overhovedet ikke har nogen idé om, hvad mit produkt det skal være?! Er der nogle som har nogle gode idéer til et produkt? ... -
Konserveringsmidler i cremer
ForumindlægHej, jeg sidder fast i en biotekopgave. Håber der er en der kan give lidt hints, så jeg kan komme videre :) Opgaveteksten kan ses af linket: http://tinypic.com/r/k0280x/8 Og spørgsmålene kommer her: - Analysér resultaterne af forsøgene, vist i figur 4a og 4b - Vurder, hvilke kontrolforsøg de... -
bereng sidelængde af kvadrat
ForumindlægHej alle sammen jeg sidder fast i en opgave som jeg skal lave til imorgen jeg ville høre om i kunne være rare at hjælpe mig :) Her er opgaven: joan, nete og kim skal dele 9220 kr. i forholdet 1:3:4 hvor mange penge får de hver? -
HJÆLP
ForumindlægHvordan finder jeg rumfanget af en given radius for eksempel en radius på 15 cm. nogen der kender en formel på det ? -
Eksamen i %-regning,2.g
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til eksamen her i 2.g, og jeg har lige fået styr på næsten det hele, der er bare lige et lille problem: Hvad gør jeg, hvis jeg kommer op i procentregning? I alle de andre emner, er der beviser, som man så kan forklare ud fra, men det er der slet ikke i %-regning.. Fx kapitalf... -
hjælp tak! :)
ForumindlægHej, jeg ville lige spørge om nogen ville være sød at rette denne stil! Har virkelig svært ved engelsk?, Tak på forhånd :-D The differences between my life and an Amish person: Amish women make their own long, dark - colored dresses. They cover their hair with cloth hats, called a pray... -
Matematik program?
ForumindlægHejEr der nogen derude, som kender et godt program til at lave/skrive matematik med på computeren?Word er jo ikke ligefrem det fedeste.... -
AdenosinTriPhosphat
Forumindlæghvad er AdenosinTriPhosphat? -
Bevis for sin og cos
ForumindlægEr der nogle, som kan hjælpe mig med beviset for sinus og cosinus. Jeg har mat. på b-niveau. Jeg forstår ikke rigtigt det bevis der er i min bog (Tal, geometri og funktioner). Der står følgende:"Vi ser på trekant ABC og den tilsvarende standart-trekant A'B'C' hvor c'=1. Her e... -
nogle der gider tjekke små fejl?
ForumindlægHej har haft en oversættelse for og derfor ville det være super lækkert, hvis der var nogle der gad at kigge efter små fejl. -
Tysk hjælp :-)
ForumindlægKan i oversætte denne sætning for mig?: Men det har været det hele værd Tak :-)
