Resultater: 17861 til 17880 af 436512
-
Notater
ForumindlægHej :)Jeg går i 9. klasse, og skal op i engelsk på mandag. Er der nogen, som har Notater til teksterne:Do You Love Me?TerryYesterdayLong Walk to ForeverWhen I´m Sixty-FourI´m Digger´s sonThe WeaponOliverSell-outShe´s leaving homeMvh Anne-Line. -
Morality Play og The Return of the King
ForumindlægHej! Jeg mangler noter til Morality Play af Barry Unsworth, så hvis nogen har noget, der bare ligner noget brugbart, så skriv venligst!Desuden mangler jeg lidt analyse af The Return of the King-bogen (sidste del der omhandler Sam og Frodo i deres landsby)På forhånd tak! -
Integral regning stamfunktioner
ForumindlægEr gået i stå med denne opgave:' Vis, at F(x)=4/3xkvadratrodx-1/3x^2 er en stamfunktion til f(x)=2kvadratrodx-2/3x. angiv derefter mindst to andre stamfunktioner til f. vi i klassen er lige statet med integral så vil meget gerne have hjælp til denne opgave, tak på forhånd. -
Overgangsformler
ForumindlægHey folkens!!!!Sidder lige og læser om trigonomtri.. er kommet til overgangsformlerne.. nogen der kan hjælpe mig med dem?? hvordan forklar man dem?? forstå det ik helt..PLEEEEASSSSE HJÆÆÆæÆLP~Molly~ -
Eksamen Naturfag
Forumindlæghejsa, jeg skal op til mundtlig naturfag imorgen, men var syg da vores lærer fortalte hvordan prøven foregår... er der nogle som kan forklare hvad helt præcist hvordan eksamen foregår?hilsen Chrelle -
analysemodeller
ForumindlægJeg skal op i dansk eksamen i morgen, men jeg vil gerne ha' en overskuelig analysemodel til dansk, en som kan bruges til de fleste tekster(noveller osv.).Jeg vil blive meget glad, hvis der var en som kendte en side med en god analysemodel, eller havde en liggende, som de evt. kunne sende over... -
nogle notater til tysk årsprøve??
Forumindlæghej.jeg skal snart op i mudtlig årsprøve i tysk og ville vide om der var nogen herinde der havde nogle notater til de følgende tekster:1.Geld (af Doris dörrie) kapitel 3.2.Ich hatte die Welt umarmen können.3.Vom fisher und seiner Frau.4.Rotkäppchen(den traditionelle eventyr).5.Scneewittchen(den t... -
Methanal
ForumindlægMethanal spiller en vigtig rolle i den kemiske industri, hvor stoffet især anvendes til fremstilling af forskellige former for plast. Man fremstiller methanal ved forsigtig oxidation af methanol. Oxidationsmidlet er luftens O2. Skriv reaktionsskemaet for processen ... -
Bjerrumdiagram - spørgesmål
ForumindlægHej. Nogen der ved hvordan man aflæser pKs på et Bjerrumdiagram? -
Cirklens ligning
ForumindlægHey.. Sidder og læser til matematik eksamen :-S. er gået i stå ved cirkel ligningen. Jeg skal have isoleret y i ligningen, og ja jeg har gjort det i en rapport som er lavet tidligere på året. Problemet ligger i at jeg nu ikke kan se hvordan jeg er kommet til resultatet:r² = (x-a)² + (y-b)²r² - (x... -
skriflig dansk 2004!
ForumindlægJeg vil gerne høre hvad i har fået? Det er formentlig de samme censorer som retter vores stile? Jeg plejer at få 9 eller 10 normal, men min eksamenstil gik et 6, godt var den ikke så god som normalen, men jeg mener absolut den er mere værd end 6 :S! Er i tilfredse med jeres karakter? Nedenstående... -
Funktionsundersøgelse (maple)
ForumindlægHej Denne opgave skal kun beregnes i Maple! Givet funktionerne: f(x) = x3 + 2x2 - 3x - 4 og g(x) = 0,75x + 2,5 a) Løs f(x) = 0 hvad skal jeg gøre i Maple? -
Forbrænding af 12g alcohol
ForumindlægBeregn massen af den mængden vand der kan dannes ved en forbænding af 12 g Ethanol(C2H5OH) C2H5OH(l) + 3 O2 (g) −−→ 2 CO2 (g) + 3 H2O(g) (dette er en enkelt forbrænding) -
.
Forumindlæg. -
mængdeberegning
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til disse to opgaver. Nogle som kan gennemskue hvordan jeg skal gøre, tænker at jeg skal bruge noget ideallov?? 1. Hvor meget natriumcarbonat skal man afveje og ophede, hvis man ønsker at fremstille 1,00 g natriumoxid? 2. Hvor meget fylder den mængde carbondioxidgas,... -
Vektor-rette linjer
ForumindlægEr gået i stå med denne :( Der er givet to punkter A(1,7) og B(-2,3) a) Bestem en ligning for den linje gennem A, som er vinkelret på linjestykket AB. b) Bestem en ligning for linjen gennem A og B. Jeg har bestemt a) til at være -3x-4y+31=0, men er fuldkommen blank til b. Ville være d... -
Integral regning, stamfunktioner
ForumindlægHej er lost med en opgave som omhandler stamfunktioner og har fået af vide at jeg skal benytte mig af produktreglen men er ikke så skarp til det det så det kunne være dejlig med hjælp fra en af jer kloge hoveder: tak på forhånd mvh ryan -
tilstandsformer
ForumindlægHej Er der nogen som kan forklare mig hvordan der sker ændringer i tilstandsformer på et kraftvarmeværk, herunder temperatur og energi i forbindelse med ændring af tilstandsformer. Og hvordan kommer specifik fordampningsvarme og specifik smeltevarme ind i dette ? Jeg forstår det ikke, håber vir... -
Syddansk universitets Multiple choice test for Medicin
ForumindlægHej folkens Jeg er blevet inveteret til Multiple choise test på SDU for medicin. Jeg har søgt lidt rundt for at finde nogle oplysninger på hvordan man evt. kunne forberede sig, bare en smule. Jeg har nemlig ikke lyst til at gå ind, og være halv blank til testen. Jeg ved godt det er en test hvor... -
Udledning af Michaelis-Menten-ligning
ForumindlægEr i gang med at udlede Michaelis-Menten-ligningen, men er stød på et problem i omskrivningerne: Hvordan omskrives: [ES]= ( [Et]-[ES] )*s / Km til: [ES]= [Et]*[S] / [S]+Km Vil meget gerne forstå hvert enkel trin i omskrivning fra de...
