Resultater: 18381 til 18400 af 436513
-
HJÆLP mat problem
ForumindlægReducér udtrykket 2x(x+y)-(x+y)2, og reducér udtrykket -
Beregne vinkler i en trekant
ForumindlægHejsa Er der en venlig sjæl som vil hjælpe mig med denne her opgave, den er vedhæftet som et billede, da det er nemmere. -
lige et spørgsmål ang. et årig HH
Forumindlægjeg er lige blevet sproglig student og ønsker at tage den 1-årige HH. skal man egentlig have et bestemt snit for at komme ind? (mit snit= 7,2) og er det overhovedet sikkert, at man kommer ind? jeg skal til at udfylde ansøgningsskemaer, men kan jeg være sikker på at komme ind? - og hvad med mit sn... -
Tysk oversættelse (Karinz!!!!)
ForumindlægJeg har en lille oversættelse, der mest minder om et slags skema over indholdet i et produkt. Der er dog ikke nogen direkte forbindelse mellem nogle af sætninger, der gerne skal ses som enkeltsætninger. Dette e For at komme til pointen, så vil jeg bare gerne lige have hjælp til at gøre min oversæ... -
Hvordan løser man en tredjegradligning
ForumindlægHejsa er der en der kan fortælle mig hvordan man løser den her opgave? -
Synopse? hjælp
ForumindlægHar fået afvide at man ikke skal sige præcis det samme til eksamen, som der står i synopsen, men at man skal komme med noget nyt. Mit spørgsmål er derfor: Skal besvarelsen til hvert spørgsmål i synopsen være: A) kortfattet og præcis, og så uddybet med mere info og teori til eksamen (mundtligt... -
Hjælp oversættelse (tidsnød)!
ForumindlægHej alle søde mennesker her på SP, jeg ville spørge om der var nogle, som ville kigge min oversættelse igennem? Nogle af ordene kunne jeg ikke finde ud af, så det ville være dejligt, hvis der var nogle der gad at fortælle mig hvad det var. Kuplen i Sacré Cœur er den højeste del af kirken. U... -
HJÆLP mat problem
ForumindlægI en fåreflok er der 154 får i 1999 og antallet af får vokser med 4,25% om året i de efterfølgende 10 år. a) Indfør passende variable og opstil en model for antallet af får i flokken som funktion af tiden (målt i år efter 1999). -
Aktiveringsenergi
ForumindlægHej! Nogen der vil se om den vedhæftede beregning af aktiveringsenergien er rigtig? Mvh -
centrifugal/centripetalkraft.
ForumindlægHej alle fysik fans. Jeg har efterhånden læst så mange diskusioner om hvad centrifugal"kraften" er for en størelse, så jeg er blevet mere forvirret end klog. kan i hjælpe mig med en god forklaring af fænomenet.? Så vidt jeg har forstået er det en oplevet kraft. En effekt af inerti, newt... -
Rettelse af engelsk review til i aften.
ForumindlægKan jeg få nogle til at læse mit engelsek review af filmen romeo & julie igennem? evt. kommentare og rettelser, er mere end velkomne, og er formålet med dette.. Den skal afleveres om tre timer, så helst ret hurtigt :) -
Opdrift
ForumindlægHej............ Nedsænk 100 g lod ned i sprit, sprit glasset står på en vægt. kommenter hvad der sker........ vægtens skærm vise kun 9,7 g i stedet for 100 g. Forklar hvad udsvinget på vægten betyder.... Hjælp til at løseopgaven... -
Hvordan er har de fået dette resultat... hjælp haster ...
ForumindlægPå vedhæftet billede ses bølgelængden i den sidste box på skemaet, hvordan er det lykkedes dem at få 484? Jeg ved at man skal benytte formlen: Lambda = d * sin (v). Men er der nogle, der kan sætte tal ind i formlen? Jeg sidder selv med noget lignende, så vil prøve med mine egne beregninger, v... -
ASAP: Hjælp til retning af tyske sætninger
ForumindlægHejsa! Jeg har fået til opgave at besvare nogle spørgsmål på tysk. I den forbindelse kunne jeg rigtig godt tænkte mig lidt hjælp til at få rettet eventuelle fejl. Så hvis der sidder en venlig sjæl der ude, med lidt ekstra tid på ærmet, ville jeg sætte stor pris på din hjælp! På forhånd mange t... -
Gør rede for at følgende udsagn er korrekt
ForumindlægHej Hvordan kan man gøre dette? -
Bestem den stamfunktion til funktionen g(x)=-7/x .......
ForumindlægOpgaven(uden hjælpemidler) lyder således: Bestem den stamfunktion til funktionen g(x)= -7/x , x>0, hvis graf har linjen med ligningen y= -x+4 som tangent. Jeg har startet med at finde stamfunktionen: G(x)=ln(x)*-7+k Jeg skal så finde k. -7/x=-1 x=7 y=-1*-1+4 =5 F(7)=5 ln(7)*-7+k=5 ???... -
2 standardkurve
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til eksamen på fredag d. 27. marts, men jeg har nogle uklarheder som jeg håber nogle gider hjælpe med at afklare så jeg er klar og uden tvivl til eksamen. Det drejer sig om 2 glukose standardkurve som jeg har kørt på forskellige dage. (VEDHÆFTET) Standardkurvene viser ... -
Hjælp og guiding søges, med henblik på journalistuddannelsen
ForumindlægDette råb om hjælp er primært rettet mod, dem som har været oppe til Danmarks Medie- og journalisthøjskole og som har bestået optagelsesprøven, til journalistuddannelsen. Jeg har valgt at søge ind på journalistuddannelsen, og skal den 27 april op til selve optagelsesprøven. Dog er jeg i vildrede ... -
Dansk til Spansk oversæt. hjælp
ForumindlægHej. Har en tekst på dansk, som er oversat til spansk fra dansk. Kunne godt bruge en hjælpene hånd til at få rettet fejl. Spansk tekst: La imagen representa a dos hombres. El hombre que toma la delantera, tiene el pelo rizado y camisa. Tiene un zapato en la mano y algo parecido a una bolsa en... -
Engelsk
ForumindlægHey Er disse korte tekster, jeg har skrevet forståelige og formuleret på en okay måde? (Vedhæftet fil)
