Resultater: 19101 til 19120 af 436513
-
projektopgave Magt Afmagt
ForumindlægHej alle sammen, jeg har projektopave uge om 2 uger, og har fået et overordnet emne: Magt og Afmagt, nu mangler jeg bare et emne jeg skal smakke om under Magt og Afmagt!! men er virkelig i tvilv.. Tænkte på om i havde et emne jeg godt kunne bruge.. -
differentialligning
ForumindlægJeg kan ikke genkende løsningsformlen til denne differentialligning. Er der nogen der kan genkende differentialligningen? Jeg ønsker ikke at kende løsningen, men bare formlen. -
skæringspunkt?
ForumindlægHvordan var det lige man fandt skæringspunktet mellem 2 grafer? i have totally forgot :O -
Diffenrentialregning - bevis
ForumindlægHej ! Jeg kan ikke finde ud af, at bevise at f´(x) = ax^2 + bx + c Kan du hjælpe mig ?.. Så vil jeg være meget taknemlig ! :) -
trigonometri
Forumindlæghvor lang en skygge vil et 10 m højt birketræ kaste, hvis vinklen mellem vandret og solens stråler er 40o gerne med forklaring og udberegning -
Bestem en forskrift
ForumindlægDenne opgave volder mig besvær! (se bilag) -
Volumen
ForumindlægHej............. Er i gang med fysik opgavesæt.... Overvej hvordan volumen af lodderne beste bestemmes... -
PLEASE HELP ME
Forumindlæghej er her nogle søde mennesker som gider at hjælpe mig mednogen af de her opgaver...de fire parrenteser er en stor parrentes og stjernen er gange tegn... 1)(1 _ 1) * 3 = (3 4) 42) ( 1 _ 1) : (3 _ 1) = ( 7 5) (4 2) 3) 3 : ( 1 _ 1) = ( 2 3) 4) 13 _ ... -
termins.
ForumindlægHej alle.. Hvad er godt at vide inden termins :) ? -
Usikker omkring forståelse af en opgave
ForumindlægJeg er lidt usikker omkring forståelsen af denne opgave: I en have skal anlægges en cirkulær pool. Omkring poolen skal der være en 1 m bred flisebelægning. 1.Tegn en skitse af pool (radius r) med flisebelægning udenom. Skal man tegne radiusen for kun poolen eller er det poolen og flisebelø... -
termins..
ForumindlægHej alle .. :D hvad er godt at vide før termins i dansk, matematik og engelsk :) el. hvad kan være en god forberedelse -
Lille opgave i kemi
ForumindlægSaltindholdet i sved kan bestemmes ved at måle stofmængdekoncentrationen af chlorid i et par sveddråberved en Mohr-titrering. Ved analyse af 0,20 mL sved (det svarer til ca. 5 dråber) skal der tilsættes 0,32 mL 0,050 M sølvnitratopløsninge inden ækvivalentpunktet registreres. a) Beregn stofmængde... -
haster haster haster !!!!!!!!!
Forumindlægjeg sidder med en lille matematik opgave der er ret så svær at finde ud af mener jeg selv håber der er nogle der vil hjælpe mig med at komme igennem den opgave lyder punktet p har koordinaterne (-5,6) bestem de punkter på -aksen hvis afstand til p er 13 bestem derefter de ekstakte koordinater til... -
Trigonometri Hjælp!!
ForumindlægHej :-) Jeg har en trekant med vinklerne 90, 70 og 20. og så har jeg en katete på 2,15. Hvordan finder jeg Hypotenusen? Tak -
Faglige forbindelse PDF?
ForumindlægHejsa, jeg leder efter en PDF fil på bøgerne: - Faglige forbindelser Sprog, litteratur og film Antalogi - Faglige forbindelser Sprog, litteratur og film Jeg har ledt i lang tid nu, men forgæves. Så jeg vil godt spørge om der er nogle som har bøgerne som PDF, eller selv vil prøve og led... -
Bare lige hurtigt
Forumindlæg1 Mj/kg om til Joule pr. kg, og måske er dette dumt men gør man følgende: 1MJ/kg*1000= 1000KJ/kg*1000 = 1 000 000J/kg? -
Procentdel
Forumindlæg27,8 % af alle rubidiumatomer består af det radioaktive nuklid 87 brøkstreg 37 Rb er 4,72 * 1010 år. Man kan regne med, at der ikke er skabt rubidium på Jorden, efter Jorden blev dannet for 4,6 * 109 år siden. b) Hvad var procentdelen af 87 brøkstreg 37 Rb-atomer på Jorden, da den blev dannet?? -
ln
ForumindlægDa jeg ikke er stærk i matematik, er det svært for mit vedkommende at løse opgaverne, selvom jeg forsøger og selvom i også forklarer mig tingene ln(e1/2e2/3) = lne1/2 + lne2/3 hvad skal jeg så? -
Afbrænding
ForumindlægJeg får at vide: 12 g carbon reagere med 32 g oxygen og danne et antal gram CO2. og jeg skal finde frem til Hvor mange g CO2 vil der dannes ved denne afbrænding? Jeg kender C's brændværdi, men skal man bruge den? Nogen kvikke derude der kan hjælpe mig Tak på forhånd :) -
Forklaring af differentialkvotient?
ForumindlægHej søde mennesker... Nogle der er friske på at hjælpe? Jeg skal give en forklaring på hvorfor differentialkvotienten af en konstant funktion f(x) = k er 0 Skal forklare dette, og er det bare nok med at skrive det at det er fordi den er konstant så den vokser ikke, eller aftager? Desuden ...
