Resultater: 19361 til 19380 af 436513
-
Forskellen mellem differens og differentialkvotienten?
ForumindlægHej... Jeg skal skrive en opgave og gennemgå hvordan l’Hospital bestemmer differensen af et produkt af to variable. Hvad betyder det når L'Hospital skriver differens? Er det forskellen ml x og y eller forklarer han i virkeligheden en om den differentierede funktion -... -
små rettelser
Forumindlæger der en eller anden som vil hjælpe med at rette mit spansk det er mine første sætninger og vil gerne have dem rigtige og grammatik er ikke min stærke side tak på forhånd 1. antes había una cafetería a la izquierda teatro. Fue junto a una sala de bingo. 2. antes de que hubiera un... -
ligninger en der har lyst til at hjælpe :-)
Forumindlæg5 2 = 5 9-x 17 Nogen som kan hjæpe? :-b -
absorptionskoefficient- og halveringstykkelse
Forumindlægheeeejj... ville lige spørge om der er nogen der kan hjælpe med at finde absorptionskoefficienten og halveringstykkelsen for vand og bly i de vedhæftede filer...?? man skal ved hjælp af graferne kunne finde frem til dem... men jeg ved ikke helt hvordan... håber der er nogen der har tid til at hjæ... -
En funktion bestem a og b
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x) = bx + ax2 Det oplyses at f(2) = 4 og f(4) = 64 Bestem a og b? mvh :-) -
Projektion
ForumindlægHvordan skriver man b projiceret på a i TII ? Koordinaterne for vektorerne er a = (t, t+1) og b =( -t, t+1) og jeg skal projicere b over på a. t er desuden = 2. -
Udtale program engelsk
Forumindlæger der nogle der kender et program hvor man skriver et ord og hvor programmet så udtaler det ord ? ved der findes sådan et program.. -
hej alle
Forumindlægjeg har en mindre diskusion med min kæreste: er gnidningmodstand (friktion) afhængig af areal? i de bøger jeg har set i står der bla: "Derimod viser det sig, at hverken berøringsfladens areal eller legemets relative hastigheder - ved små hastigheder - har nogen indflydelse på friktionens stø... -
Uforståeligt
ForumindlægSe vedhæftede link.. Jeg har lavet opgave a, men forstår ikke b'eren. Jeg skal finde højden fra c til siden AB, men den kan vel være alt muligt?? Eller hvad? Er der nogle der vil hjælpe?? -
Hurtig svar: Bevis for sinud og Cosinus og Tangen
ForumindlægNogen som holder inde med nogle beviser for at sinus, Cosinus og Tangent passer,som måske ville dele den med mig ? -
Lektie hjælpe
ForumindlægHej jeg søger en der kan hjælpe mig i Dansk, skal analyse og fortolke en novelle. til mit eksameprojekt. Jeg har dansk på HF på A niveau. god løn gives. -
Referat eller resume?
ForumindlægHej :D Jeg sidder med en dansk stil og skal analysere en kortfilm, som varer 8 minutter (jeg er på 2. år på hhx), og jeg sidder og tænker på om jeg skal skrive et referat eller et resume? Personligt ville jeg skrive et referat, men jeg ved ikke havd der er mest korret i en analyse/fortolkning. -
AgCL
ForumindlægHeysanNogle der ved hvorfor AgCl, der ligger i sollys får en lilla farve, mens det, der ligger i mørke forbliver hvidt? Reagerer det med lyset og i så tilfælde, nogle der ved præcist hvad, der sker?---Arkanoid -
Syre-base reaktioner
ForumindlægHejsa.. Er der nogle derude, som gider at hjælpe mig med mine kemi-opgaver? Fortælle om de er korrekte, og hvis ikke så hjælpe mig. På forhånd mange tak :) a) Opskriv syre-basereaktionen mellem syren H2CO3 og H2O SVAR: H2CO3+H2O --> HCO-3 + OH+ b) Opskriv syre-basereaktinen mellem... -
Væksthastighed i interval.
ForumindlægHej. Jeg er desværre kørt lidt fast i denne opgave. Funktionen f er givet ved f(x)=x^2+3. Bestem væksthastigheden i x=3. Bestem derefter den gennemsnitlige væksthastighed i intervallet fra 3 til 5, hvor begge tal er med. Den første opgave har jeg løst hvor jeg får f´(3)=6. Men den næste ved jeg i... -
jeg skal finde a og b
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x) = bx + ax2 Det oplyses at f(2) = 4 og f(4) = 64 Bestem a og b? hvad er svaret på dette? -
Fugls føde ?
ForumindlægEn der har en analyse og fortolkning af peter seeberg's novelle. Fugls føde ? -
Biologi og dansk/psykologi
ForumindlægJeg vil rigtig gerne skrive i biologi til AT. Jeg har tænkt på rusmidler (bio + psy), men er stadig ikke helt sikker på, om rejsen må være psykisk?! Ellers har jeg overvejet noget med nogle sygdomme. Nogen forslag til, hvordan dette kan kombineres med dansk? Evt. er værk som omhandler en rejse + ... -
Tysk oversættelse!
ForumindlægKan nogen hjælpe med at rette min oversættelse! danske version: Fru Krause svarer: ”Jeg synes, at jeres opfattelse af tiden er forkert. Efter min mening skal dit barn ikke tænke så meget på tiden; de menneskelige forbindelser er vigtigere.” Fru Krauses problem er, at hun er overflødig. Ingen behø... -
Beta-sheets
ForumindlægHvad er det der er så specielt ved beta-sheets hydrogenbindingsmønster, at den aggregerer lettere og at netop denne struktur findes i amyloider? På forhånd tak!
