Resultater: 19641 til 19660 af 436513
-
Beregn ammoniaks basestyrkekonstant
ForumindlægOpgave 3. Chromationen er en svag base med basestyrkekonstanten Kb = 10–7,49 M, dvs. ligevægtskonstanten for reaktionen: CrO42− + H2O ? HCrO4− + HO− 3a) Beregn [HO−] i en 0,150 M opløsning af natriumchromat, Na2CrO4. Beregn dernæst opløsningens pH. Ha... -
en reaktionsligning...
ForumindlægHeyjeg har fået at vide af min lærer at jeg skal ha positive samt negative ladninger med.. Spørgsmålet er så hvordan jeg skriver det op? Er det ikke noget med at man ikke skal skriver plusser/minusser når et stof er bundfald?Hvordan ser dette reaktionskema ud? Cu++(aq)SO4--(aq) + 2Na++(aq)S--(aq)... -
Omskriv udtryk til potens
ForumindlægOmskriv følgende udtryk til en potens: 1/(x*(√x3) Du har omskrevet til en potens, når udtrykket er på formen ab Jeg har omskrevet nævneren til x5/2 Herfra kan jeg ikke komme videre -
Spørgsmål?
Forumindlæghejsa! Hvordan dividerer man med et komma tal? Fx 8400/21.4=? Tak på forhånd ;-) -
Goodbye Bafana
ForumindlægNogle der har set filmen som kan hjælpe mig? -
fotosyntese hjælp (1.g)
ForumindlægHey, jeg er lige startet i 1.G og.....jeg har nogle problemer med disse spørgsmål:Forbruger en grøn plante CO2, når den udsættes for lys?Behøver en grøn plante lys for at lave fotosyntese?Her vil jeg sige ja. (Ifølge mine resultater fra forsøget). Er det rigtigt? -
Ornesæd
ForumindlægHej :) Hvorfor er det at sædceller dør ved lav pH-værdi? :) -
Hvad skal der ske med topskatten?
ForumindlægHvad er jeres holdning til topskatten? Skal den fjernes, skal grænsen for betaling af topskat rykkes eller skal den bevares i sin nuværende form? -
Tal
ForumindlægJeg skal kun have et lille hjælp til, hvordan man siger 16 og 1982 på tysk tak -
Fænotype
ForumindlægJeg er lige blevet i tvilv. Hvis det drejer sig om en sygdom, hvor Rask har genoypen: AA Bære har genotypen. Aa Syg har genotypen: aa Hvad gør man så med fænotypen, for det er jo det man kan se, f.eks. som blå øjne? Nogen der kan hjælpe mig? -
Taylorpolynomier og dæmpede svingninger
ForumindlægJeg skriver i SRP i fysik og matematik om dæmpede svingninger. Jeg har gennemgået beviset for løsningerne til differentialligningen y'' + ay' + by = 0 Jeg ved ikke om jeg skal medtage den inhomogene differentialligning, altså hvor højresiden er en funktion. Desuden tænkte jeg ... -
Dimension af dåse?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har fået det her spørgsmål og ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det. "Hvordan skal en dåse dimensioneres for at vores materialeforbrug er mindst?" Jeg ved godt den skal dimensioneres cylinderformet, men er der nogle forklaringer på hvorfor? -
HASTER..HELP
Forumindlæghej jeg skal fremlægge om socialdemokraternes velfærdspolitik, og vil vide om er der nogen som har lidt at tilfløje til disse 5 punkter. om hvorfor og hvad grunden til det er at Soc. mener sådan - special til punkt 1,2 og 5 , har søgt i internet men kunne ikke finde mere informationer til soc. ve... -
rettelse af kort tysk-afsnit
ForumindlægEr der en meget venlig sjæl, der kan hjælpe mig med at rette dette lille afsnit? - Har selv taget de grammatiske fejl jeg kunne finde, men er stadig i tvivl... God weekend :) Im zweiten Gedicht beobachtet man eine Übereinstimmung zwischen der Natur und der menschlichen Seele. Das ”lyrische ... -
HJÆLP tsunami
ForumindlægHJÆLP hvilke tegn er der før en tsunami??? -
isolation
Forumindlæghmm har fået den her opgave men er lidt usikker.P=R*I^2omskriv formlen så R isoleresP/I^2=R er det rigtigt? -
?? Omregn:1000 x 10 i minus 2./(kvadratrod10) i minus 3.
ForumindlægOmregn: 1000 x 10-2 / (√10)-3 ⇔ 103 x 10-2 / (√10)-3 ⇔ 10 / (√10)-3 ⇔ ??? Kan ikke komme videre :( -
Tysk oversættelse..
ForumindlægHejHåber der er nogen der vil kigge min tyske oversættelse igennem.. :)Tyskland er både geografisk og politisk en betydningsfuld stat i det Europæiske Fællesskab. Den tyske regering har været en drivende kraft i udbygningen af fællesskabet, og den tyske kansler har sagt, at målet er et europæisk ... -
Areal
ForumindlægHvordan er det nu man regner arealet af en trekant ud -
Point??
ForumindlægHvor kan man se hvormange point man har..?
