Resultater: 19761 til 19780 af 436513
  • ligning

    Forumindlæg
    kan nogen fortælle mig hvordan denne ligning løses? 2y^6 - xy^3 -3x^2
  • Kompleksligevægt

    Forumindlæg
    Kan man regne på en kompleksligevægt på samme måde som man gør ved en "normal" ligevægt?
  • beregn afstanden mellem to punkter

    Forumindlæg
    hej :) jeg er igang med at lave en matematik aflevering, men er gået i stå, så håber nogne kan hjælpe mig .Opgaven lyder således: I et vandmolekyle H2O danner de tre atomer en ligebenet trekant med O i toppunktet. Vinklen ved Oatomet er 104,5 grader og afstanden mellem O atomet og et Hatom er 0...
  • Elastikspring : - (

    Forumindlæg
    Heysa!Jeg mangler at besvare et sidste spørgsmål til min fysik rapport. Af en eller anden grund kan jeg IKKE :( finde mine notater, hvori der skulle stå "hvordan man beregner nederste vendepunkt, ved et elastikspring".Er der ikke nogen der kan give en hjælpende hånd?På forhånd TAK.
  • buddhalegenden

    Forumindlæg
    hej, jeg har læst buddhalegenden (meget interessandt!) og er tænkte på hvilke konklusioner den giver omkring livets grundvilkår, når Buddha kører uden for paladset.
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Hvordan finder jeg stamfunktionen til. ∫(X2ex) dx
  • Reducering af udtryk - har jeg lavet det rigtigt?

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg har prøvet mig frem med en reducerings opgave, men er i tvivl om den er rigtigt løst. Er der en der vil kigge den igennem? Tak på forhånd! 2x (x+y) - (x+y) ^2 2x (x+y) - x^2+y^2+2xy 2x^2 + 2xy - x^2 + y^2 + 2xy x^2 + 4xy + y^2
  • Integralregning

    Forumindlæg
    HejJeg ville høre om der var nogle som ville hjælpe mig med denne opgave?En funktion f er givet vedf (x) = (9)/(3-4x) for xBestem til f den stamfunktion, hvis graf går gennem punktet O(0,0)Jeg har gjort følgende:f (x)=(9)/(3-4x)F(x)=9*((1)/3-4x)) dx Jeg sætter nu 3-4x=t og dt/dx=4 og dt=4dx og 2,...
  • Tyngdeacceleration

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg ville blive rigtig glad hvis nogen kunne hjælpe mig med disse opgaver: Jeg skulle i den første opgave beregne tyngdeaccelerationen ved jordoverfladen og har fået et tal der hedder 1,98*10^20 m2/Kg2. Kan det passe? Opgaven lyder videre: a) Find en tabel over solens og planeternes masser...
  • Fællesopvarmning af metaller . ?

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen .. Jeg har fået denne her opgave med hjem, og jeg kan simpelt hen ikke finde ud af det ? . Jeg vil rigtig gerne om i kunne hjælpe mig, med at løse den+ forklare hvordan .. Opgaven lyder: En kobberkugle lægges ovenpå en aluminiumsring ved stuetemeratur. Kobberkuglens diameter er 3....
  • Stamfunktion

    Forumindlæg
    Hvordan finder jeg stamfunktionen til: ∫2x/x2-1 dx Uden brug af lommeregner
  • Spørgsmål vedrørende Newline.

    Forumindlæg
    jeg er kommet lidt i tvivl i der her spørgsmål her, er der mon nogen der kunne hjælpe mig med de her spørgsmål ? 1) hvordan vil beslutningsprocessen foregå i forbindelse med et leverandørskifte vedrørende metervare? 2) vurdere hvorvidt der er mulighed for at opbygge et relationelt orienteret f...
  • Teknologihistorie , våben 1864

    Forumindlæg
    Hvilke våben havde henholdsvis Danmark og "Tyskerne" i krigen ved Dybbøl mølle og hvilken fordel gav det ?
  • Dagbladets parti?

    Forumindlæg
    Hvilket parti tager Dagbladet ? - Det er relevant at vide når man skal diskutere medredaktørens(Dagbladet) synsvinkel.. Kan nogen svare mig på det ? - Tak på forhånd (;
  • X'er i anden..

    Forumindlæg
    Ja okay, meget muligt at det er lidt dumt men jeg ved det virkelig ikke! Hvad er x (I anden) - 4x + x ?? Og nu vi er igang kunne I måske også lige hjælpe mig med hvad -3x (I anden) + x (I anden) er?? På forhånd tak :)
  • Hjælp til SSO

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til at skrive sso i historie og samfundsfag. Mit emne er De Politiske Ideologier og finanskrisen. Jeg skal formulere en problemstilling og nogle spørgsmål til emnet som jeg så skal undersøge/besvare. Håber at folk kan hjælpe mig lidt da jeg er lidt i vildede. Mvh. Alcelop
  • Lavkultur og massekultur

    Forumindlæg
    Nogen der kan fortælle hvad lavkultur og massekultur er, og om det er noget som opfattes positiovt eller negativt? På forhånd, mange tak
  • Andengradspolynomier

    Forumindlæg
    Bestem det andengradspolynomium, der har rødderne x1 og x2, og hvis graf går går gennem punktet P. x1= -1 , x2 = 3 , P(2, -6) Hvordan er det nu lige man gør?
  • Kronik hjælp.. !

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en kronik om artiklen " Generation Dum " men jeg har store problemer med begyndelsen ! :-( http://www.information.dk/print/165489 Venligst læs artiklen og kom med bidrag til hvordan jeg kunne starte på forhånd mange mange tak.. :-)
  • AT - emne: Hindenburg-ulykken

    Forumindlæg
    Hej . Jeg tror jeg vil vælge Hindenburg-ulykken som mit emne i fagene Historie og fysik Hvad synes i om dette emne , og hvilke problemstillinger synes i kunne være væsentlige at tage op , og forslag til evt. forsøg man kunne lave i fysik :) Mvh. Dinesan