Resultater: 19801 til 19820 af 436513
-
nogle stoffer
Forumindlæger er lige nogle stoffer, som jeg ikke ved navnene på:N2O5F3O2Cl4H3 -
HELP QUICK!
ForumindlægHej. :) Jeg står overfor en opgave hvor jeg skal male et billede, der skal indgå mange mennesker, jeg skal ikke male menneskerne, men lave et symbol for dem. Hvordan ser menneske symbolet ud? /w12 -
reducer
Forumindlægreducer denne opgave. Jeg ved bare ikke hvordan, for jeg må ikke bruge lommeregner -
Marcus Brühl: Berliner Chat
ForumindlægVi har en opgave, der lyder som følgende: "Tag teksten 'Berliner Chat' som udgangspunkt. Skriv den dialog, som Katharina og Ingo muligvis har ført, i deres chatroom, før de mødtes i Berlin." Er der nogle, som ligger inde med en oversættelse af teksten? Eller måske selv har sku... -
Regnestykke
ForumindlægHej.. Sidder lige og har nogle problemer med det her regnestykke, håber der er nogle der kan hjælpe.(x+1)ianden * 1brøkstregx+3 -x(1- 1brøkstregx+3 -
Isolering
ForumindlægHej jeg har en opgave der lyder: Isoler d i formlen a2 + bd - c2 Problemet er jeg ved ikke hvordan jeg skal isoler det når der ikke står noget '=' tegn. Håber nogen kan hjælpe med at fortælle hvordan man gør :) -
bestem sider, vinkler og beregn arealet???
Forumindlæghar problemer med opgave 3 ( se vedhæftet fil) håber I kan hjælpe mig -
Væksthastighed
ForumindlægJeg har funktionen for højden i cm som funktion af tid målt i minutter: f(x)=13/((e^-0,1x)+o,05) Så skal jeg beregne et tidspunkt, hvor væksthastigheden er størst. Hvordan gør jeg det? -
x^2-bx-1, b må ikke være 0
Forumindlægx^2-bx-1, b må ikke være 0.. undersøg om der er mindst en løsning i intervallet [b-1;b+1]..... hvorledes kan man "undersøge" det....? -
ensvinklet trekant
Forumindlæger det en der kan hjælpe mig med at løse den opgave jeg har vedhæftet? -
Go start i Mat
ForumindlægHar et stykke der hedder: Undersøg, om ligningen x^2-bx-1=o b forskellig fra 0, har mindst 1 løsning i intervallet [b-1;b+1[ -
Ligningssytemer
ForumindlægHejsa! Jeg skal løse disse to ligningssystemer: x+y=2 3x+y=14 Hvordan gør jeg det?? -
hjælp til samf!!
Forumindlæghey alle! ska skrive en opgave om økonomi i samf.. Hvis regeringen ikke vil ændre på skattestoppet, og samtidig ønsker at fastholde en stram finanspolitik, hvilke instrumenter er den så tvunget til at bruge? Håber virkelig nogen vil hjælpe, er kørt ret fast i min opgave :s Tusind tak -
1.g - varmeenergi
ForumindlægHåver virkelig i kan hjælpe! Kan ik' gennemskue denne opgave, men er ej heller en ørn til fysik... håber på hjælp!På en vaskemaskine er der en temperaturvælger, der kan indstille vasketemperaturen på en værdi mellem 30 C og 95 C. Vi antager, at en vask kræver 10 liter vand, og at vandværketsv... -
Simpel ligning, x^½ = ?
ForumindlægHej alle, Jeg har et meget simpelt spørgsmål, som dog er ved at give mig grå hår :) Hvordan løser jeg:½x^-½ = 0, altså en halv x opløftet i minus en halv... som I nok kan se er det nulpunktet jeg skal finde, men jeg kommer ikke længere end: x^-½ = 2 Hvad dælen er "det mo... -
Rettelse: Oversættelse fra dansk til spansk
ForumindlægHejsa! Jeg besluttede mig for her i min påskeferie at kaste mig over endnu en spanskaflevering. Denne er dog blot en oversættelse fra dansk til spansk, hvor jeg har klippet det danske stykke ind. Hvis nogen evt. havde lit tid i deres ferie tilat kigge på den ville det være utrolig dejligt! :-) ... -
Økologi
Forumindlæghvad er økologi??? -
Rettelse af få sætninger til stil
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive en tysk stil og er lidt usikker på min konstruktioner af nogle få sætninger: 1) Damit verwirklichte er seine inneren Triebe und lebte seine Lust aus ohne von Dingen materiell abhängig zu sein. (er mest i tvil om kontruktionen, der er unstreget ,om det nu også forstås rig... -
Hurtig hjælp til en reaktion!
ForumindlægJeg vil høre hvordan i vil besvare dette spørgsmål:I en kolbe overhælder man et stykke kobber med saltpetersyre, hvorved der blandt andet sker en gasdannelse. opskriv reaktionskemaet for reaktionen:jeg skrev:3Cu (s) + 8HNO3 (aq) -> 3Cu(NO3)2 (s) + NO2 (g) + 4 H2OVil i ikke give mig ret i det? ... -
HJÆLP!
ForumindlægHej :) Vi er to piger der har fået stillet følgende opgave: Hvilken værdi skal tallet k have, hvis linjerne m og n med ligningerne m: 3x-4y=2 n: kx+7y=12 skal være parallelle.
