Resultater: 19901 til 19920 af 436513
-
matematik fsa opgave
Forumindlæghej er der nogen der har en fsa færdihedsreningsopgave som er gul. som ka sende den til mig da jeg kom til at smide den væk. -
SRP - Afsætning - VØ
ForumindlægDenne tråd er til afsætning og VØ, da vi nok skal bruge mange af de samme modeller:) jeg skal have følgende med: beskrivelse af virksomhed og så marked. en virksomhedsanalyse fremtidige strategiske muligheder -
bølger
Forumindlægopgave 9 s. 56 i kernestoffet om bølger.ved et gittereksperiment sendes lys med en bølgelængde på 400nm igennem et gitter. på en skærm, der har afstanden 3,4 m fra gitteret, måles afstanden mellem lyspletten af 0.orden og lyspleten af 1.orden til 136mm.a) hilken frave har det anvendte lys? b)hvor... -
HJÆLP TIL VALG AF EMNE (AT10)
ForumindlægHej .. Vi har fået offentliggjort hovedemnet for AT-eksamen (AT10), som er Rejser (opdagelser, forandringer og ny viden), altså SKAL det være en fysisk rejse, .. Jeg har en samfundsvidenskabelig studieretning og foretrækker mest til dette område samt de humanistiske fag. Jeg vil enten skrive... -
hurtig spørgsmål om procentregning
Forumindlæghej allesammen Har lige et hurtigt spørgsmål angående procentregning. Har lidt problemer med at huske hvornår man ganger og divider med 100 i ret regne stykker. Det er noget med indirekte og direkte. Men forstår det stadigvæk ikke helt.??? Tak på forhånd:) -
Hvor stor effekt afgiver ovnen energi til omgivelserne ved spec. temp. ?
ForumindlægHey drenge...Sidder lidt i saksen, for jeg kan ikke rigtig komme videre.Jeg har fået en opgave som hedder:"Med hvor stor effekt afgiver bageovnen energi til omgivelserne ved denne temperatur (200 grader celcius)?"Jeg har denne funktion opgivet:http://www.absinthen.dk/fys.jpgHvor a = 0,0... -
fysik
ForumindlægJeg skal bestemme en planets masse udfra disse oplysninger:Tyngdeaccelerationen = 21,3 m/s^2og planetens radius = 1,4*10^7 mJeg kan så udregne planetens volumen. Men hvordan kan jeg udregne massen uden at kende planetens densitet?Mvh.Maria -
Grafer og funktioner
ForumindlægHejsa. Nogen som ved hvad man skal gøre brug af, for at løse denne opgave? Vi havde om ligende opgaver i starten af året, men jeg har helt glemt de metoder vi gjorde brug af. Tak på forhånd. -
Rettelse af fransk aflevering
ForumindlægHey. Er der nogen, der vil rette disse franske sætninger?1. « Cette journée endeuillée »Dakia parle d´une journée endeuillée. La journée endeuillée est la journée, óu Katia une jeune fille se fait tuer parce qu’elle ne porte pas le hidjab.Les membres du GIA ont tué Katia une lycéenne qui avait re... -
Udregning af rumfang i cylinder
ForumindlægHej! Jeg skal udregne rumfanget af en cylinder. Hvordan gør jeg det? På forhånd tak! Casper Killerman -
hjælp til differentialregning
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x)=3*lnx-x3 , x>0 Bestem f'(x), og gør rede for at f har et maksimum Jeg har bestemt f'(x): f'(x)=(3/x)-3x2 , x>0 Men hvordan skal jeg gøre rede for at f har maksimum? -
isolere y
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med at isolere 2x^2=x^2*kvadratrod(y)+y^2, kan ikke helt selv få den til at gå op... -
Organisk kemi - delspørgsmål.
ForumindlægEr der nogen der kan forklare følgende please : O Vi havde 2 eppendorff -rør som vi fyldte med mL heptan. Vi tilsætte derefter ½ ml bromvand til hvert rør. a)det ene rør rystede vi meget grundigt og placerede det i mørke. b)det andet rør rystedet vi bare grundigt ------ I a blev vores bla... -
Tyngdeacceleration
ForumindlægNår man bestemmer tyngdeaccelerationen på et skib, som sejler på dybt vand, får man en værdi, der er mindre end den, man bestemmer på landjorden.Hvad er grunden til dette??Kan det forklares ved at vand har højere densitet end luft??Hilsen Maria -
Hjælp til indskærpning af emnet kunstig intelligens, så det passer til overemnet: Kommunikation.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har virkelig brug for noget hjælp. Jeg har valgt at skulle skrive AT i fagene Matematik A og Dansk A. AT-eksamens overemne, er i år kommunikation, hvor jeg har valgt underemnet kunstig intelligens. Jeg kan dog ikke bare fremlægge om kunstig intelligens, jeg mangler at ind... -
Matematik A hjælp!
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=x3-6x2+9x+1. Bestem de to værdier af k, for hvilke ligningen f(x)=k har præcis 2 løsninger. Er det ikke noget med at differentere og løse andengradsligning? Jeg forstår ikke hvad de eksakt spørger om :( -
brydningsindeks
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med databehandling i dette forsøg. Jeg er meget i tvivl selv så har virkelig brug fir jeres hjælp! Jeg har udfyldt skemaet i det vedhæftet. Men hvad skal jeg så? og jeg ved ikk hvordan man skal vise at sini/sinb er det samme som halvkordei/halvkordeb ? På fo... -
Funktion giver "false"
ForumindlægJeg skal finde forskriften for en funktion der indeholder følgende punkter, men den giver "false" på min Ti89. Hvad gør jeg galt?Punkter: f(-812)=252,44, f(0)=74 og f(812)=252,44for f(0)=74f(x)=ax^2+bx+c74=a*0^2+b*0+c => c= 74for f(-812)=252,44f(x)=ax^2+bx+c252,44=a*-812^2+b*-812+742... -
Kan definitions- og værdimængden bestemmes på samme måde for ikke-lineære funktioner?
ForumindlægHej alle. Kan man bestemme dm(f) og vm(f) på samme måde for ikke lineære funktioner? altså hvis jeg får oplyst dm(f) for en lineær funktion, kan jeg sagtens udregne vm(f) og omvendt - men man kan ikke bruge den samme metod,e hvis funktionen ikke er lieneæ,r men hvad er begrundelsen for dette? T... -
Nukleofil-substitution
ForumindlægHvad er en nukleofil-substitution pr definition?
