Resultater: 19941 til 19960 af 436513
-
Find x i ligningen "sin(x)=0.5"
ForumindlægJeg har følgende opgave: "Løs ligningen sinx = 0,5 hvor xε [0;2π]" Jeg har prøvet ganske enkelt med solve(sin(x)=0,5), men jeg får udelukkende 1 resultat i mit matematikprogram Maple 12, og jeg mener, at der burde være 2 resultater. Jeg har også i TI InterActive prøvet med f... -
sandsynlighedsregning
Forumindlæghej vil hører om der er nogle der kan hjælpe med denne opgave.I en reklae for det nordtyske klasselotteri oplyses det, at sandynligheden for at få gevinst er 40%.a) bestem sndsynligheden for ikke at få gevinst, når man køber 2 lodsedler.b) bestem sandsynligheden for at få gevinst, når man køber 5... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHejsa. Nogen der gider hjælpe mig med føgelnde opg?Ved dyrkning af korn er halm et overskudsprodukt, der kan nedmuldes. Halmen pløjes ned, og når den omsættes, tilføres jorden de stoffer, som halmen indeholder. Mængden af uomsat halm kan fra et vist tidspunkt (t=0) beskrives ved en eksponentielt ... -
Andengrads rod
ForumindlægHejsa alle i kloge mennesker :-) b, når -2 er rod i -4x^2+bx+24 = 0 bestem den anden rod. nogen der kan hjælpe/vejlede? :) -
Potienl energi m.m.
ForumindlægEn dreng kan tilføre 19.8 kinetisk energi til en basketbold. En basketbold har massen 620 g og en radius på 12 cm. Standardhøjden til kurven er 3,05m. a) Beregn ændringen i den potentielle energi, hvis bolden skal komme op til kurven Mit foreslag: 0,62 kg * 9,82N/kg * 3,05 m = 18.5318 J Jeg ha... -
TI-85 lovlig til afgangseksamen?
ForumindlægHar fået min gode gamle ti-82 stjålet :'(Men har fået det fantastiske tilbud at købe en TI-85 til 200,-Men inden jeg køber den vil jeg lige være HELT sikker på at den er lovlig at bruge til biologi- og matematikeksamen (a+).Skulle jeg selv mene at den var, men vil stadig gerne høre et "j... -
???
Forumindlæghjælp til både a og b -
væsentlige fejltyper- tysk
Forumindlæghej, jeg er nået til en af mine sidste tyskafleveringer så jeg vil gerne have at den bliver rigtig god. så det ville være rart hvis der var en venlig sjæl som ville kigge den igennem for væsentlige fejltyper, og sætninger som ikke giver mening. på forhånd tusind tak for hjælpen :D -
Opløslighedsprodukt
Forumindlæghttp://puu.sh/gX0Py/d41c63d556.png Jeg er ved at gennemgå mine gamle afleveringer op imod eksamen. Jeg er ved emnet opløslighed. Jeg kan ikke lige forstå hvorfor min ligevægtsbrøk er som den er. Med Ag(Py)2`er der to enheder. Jeg sætter derfor 2* foran, og opløster i ^2 ( blåt) Der bliver så... -
Vektorer
ForumindlægHej alle derude.. a→ = (- 4 over 6) b→ = (8 over -12) c→ = (-6 over 9) d→ = (16 over 24) Hvilke vektorer er parallelle? Hvilke vektorer er ensrettede Hvilke af vektorerne er modsat rettede?? På forhånd tak for hjælpen.. -
SRP- Fukushima ulykken og energipolitik
ForumindlægHej, Jeg søger lidt hjælp til min kommende SRP-opgave. Jeg har valgt at skrive i fagene Samfundsfag og Naturgeografi. Jeg har problemer med at finde en afgrening i forhold til samfundsfagsdelen. Jeg vil derfor spørge, om der er nogle der har en idé til, hvad man kan analysere ud fra ovens... -
Tegne Program
ForumindlægHejjeg skal bruge et program som kan tegne et omdrejningslegeme. Rundt om en akse.Kender nogle sådan et?Tak -
Dansk stil om "De uanstændige"
ForumindlægJeg skal skrive en stil om Leif Panduros roman "De uanstændige".Jeg skal skrive ud fra et af disse emner:1. Romanens fortælleteknik2. Romanen som en udviklingshistorie3. Romanen som samtidskritik4. Hvad menes der med "de uanstændige"5. Besættelsens betydning i bogen.Jeg må ger... -
AT10 - Emne: Korstogene - "at rejse"
ForumindlægVi har nu vores sidste AT projekt, hvilket betyder, at den synopsis vi laver, skal medbringes til den afsluttende eksame som et "talepapir." Emnet er "det at rejse", som først og fremmest skal forståes i en fysisk form, men må eftervis gerne arbejdes med, som en indre rejse. ... -
Depression i datiden..
ForumindlægHej allesammen:) Jeg er i kan med at skrive projekt og overemnet er 'tid'. Jeg har valgt at skrive om depression. Så jeg ville bare spørge om hvad var depression i datiden? Også gerne i nutiden og fremtiden, men det har jeg allerede fundet lidt om. På forhånd tak:) -
bestem ukendte
ForumindlægHejsa er der nogen som ved hvilke formel jeg skal bruge til denne opgave ; A=124,8°,b=4,3 og c=7.. Jeg skal bestemme de ubekendte stykker i ΔABC -
bitte er der en der vil hjælpe? (fingersen?)
ForumindlægVil i bare kigge denne her igennem for fejl?? Be omDer Artikel handelt von Franziska Almsick, die ein Schwimmstar ist. Sie erzählt von ihren Leben als ein professionelle Schwimmstar, und die Opferungen sie hat gemacht um eine gut Schwimmstar zu werden. Jetzt steht sie vor dem Scheideweg, aber sie... -
reaktionsskema
Forumindlægskriv reaktionsskemaerne for den fuldstændige forbrænding af ethanol og benzin, repræsenteret ved heptan med formlen C7 H16 er ikke helt klare over hvad jeg skal... -
hjælp til produkt (tsunami)
Forumindlæghejsa alle sammen Jeg er lige begyndt på min 9. klasses projektopgave, hvor jeg har om tsunamier. Og i den andledning skal jeg bruge et kreativt produkt som har noget med min opgave at gøre. Jeg har tænkt lidt på at simulere en tsunami men ved ikke helt hvordan at man gør. Jeg har fu... -
Nogen 1.g´ere fra Tornbjerg Gym?
ForumindlægHvad synes i om gymnasiet? Er der noget der har skuffet dig/overrasket dig??
