Resultater: 19101 til 19120 af 436513
-
Tanzania råstoffer
ForumindlægKan ikke finde noget om tanzanias råstoffer, hjælp :S -
Partiel eller Substition?
ForumindlægHej, jeg har bare lige hurtigt brug for hjælp til om jeg skal bruge partiel integration eller om jeg skal bruge integration ved substition, til denne her:Integraletegn ((2cosx)/(2+sinx)) dxHvis jeg skal bruge integration ved substition, så må du meget gerne lige fortælle mig, om hvad jeg skal ang... -
Omsætningshastighed ved medarbejdere
ForumindlægHej. Da jeg er midt i et projekt og er stødt ind i et problem, ville jeg høre om nogle kunne hjælpe med dette. Vi har fået at vide at omsætningshastigheden for medarbejdere er 40 % Hvilket vi har forstået betyder, at der ud af en gruppe ansatte på 1000 pers. om et år kun er 600 "gamle" ... -
Varmetab
ForumindlægI meget koldt vejr til en person, der opholder sig udendørs, bruge en betydelig mængde energi på at opvarme den kolde indåndede luft. På en kold vinterdag er temperaturen af luften -15 ºC. Antag at temperaturen af udåndingsluften er 32 ºC. Man kan regne med at den specifikke varmekapa... -
Betydning
ForumindlægHvad betyder invertible på matematisk sprog -
TI-85 lovlig til afgangseksamen?
ForumindlægHar fået min gode gamle ti-82 stjålet :'(Men har fået det fantastiske tilbud at købe en TI-85 til 200,-Men inden jeg køber den vil jeg lige være HELT sikker på at den er lovlig at bruge til biologi- og matematikeksamen (a+).Skulle jeg selv mene at den var, men vil stadig gerne høre et "j... -
Hjælp!!Er der nogen der har tid og lyst til at tage et kig på min oversættelse? ville blive meget glad hvis jeg ku få lidt hjælp..!
ForumindlægJeg skal afl i morgen og det ku jo være der lige var nogen der havde lyst til at tage et kig?Her er først den danske tekst:Den tyske ugeavis Die Zeit bragte sidste sommer en række portrætinterwievs med mennesker, der på en eller anden måde står foran store forandringer i deres tilværelse. De må i... -
Andengradsligning.
ForumindlægHej. Denne andengradsligning driller! -3x^2+4x-6=0 Jeg får en underlig diskriminant på 105 og det fungerer ikke. VH Annerete -
AT 10 - Mediefag + historie/samfundsfag - ideer?
ForumindlægHej! Sidder som alle andre og lider med den kommende AT10 opgave... Ville høre om nogen sidder med en super fed ide, til hvad jeg kunne skrive om i Mediefag + samfundsfag eller historie? hjælp tak :) -
Dansk stil om "De uanstændige"
ForumindlægJeg skal skrive en stil om Leif Panduros roman "De uanstændige".Jeg skal skrive ud fra et af disse emner:1. Romanens fortælleteknik2. Romanen som en udviklingshistorie3. Romanen som samtidskritik4. Hvad menes der med "de uanstændige"5. Besættelsens betydning i bogen.Jeg må ger... -
Vigtige historie emner?
ForumindlægEr der nogen der kan nævne nogen vigtige og spændende historie emner? Skal fremlægge om et valgfrit emne, som jeg selv synes er spændende, og selvfølgelig indenfor historie. Jeg er bare helt blank. Vil ikke fremlægge om 1. eller 2. verdenskrig, for fremlæggelsen skal varer 5 min, og at begynde ... -
Definition: Ladning i strøm
ForumindlægHej SP. Jeg er begyndt på et nyt emne i fysik: Ellære. Jeg har været igennem de første begreber, som blandt andet strømstyrke med enheden ampere. Hvad jeg ikke forstår er ladningen (Q) som indgår i formlen for strømstyrke. Jeg kan se enheden for ladning er coulomb pr. sekund. Jeg har selv prøve... -
Stofmængdespørgsmål
Forumindlæg0,224g FeSO4*7H2O opløses i demineraliseret vand, hvorefter opløsningen fortyndes til 100mLa) Beregn den aktuelle koncentration af Fe2+ i opløsningen.Mit spørgsmål er så:Er stofmængden af Fe2+ lig stofmængden af FeSO4*7H2O? -
LOOooKk!
ForumindlægHEJskal aflevere denne eng. stil man. og har derfor en bøn om, at en, som er rigtig god til det engelske (for jeg er ikke!) lige ville kigge den igennem for mig...? Please.. (fik en dårlig karakter til årsprøven pga. nervøsitet, og nu VIL jeg bare bevise overfor læreren, at jeg KAN.) Håber du vil... -
Hjælp til AT-emne
ForumindlægHej, Jeg har virkelig store problemer med at finde et emne til AT hvor overemnet, jo som de fleste nok ved, er Rejser. Jeg har både overvejet noget med flugt/flygtninge og Tintin (da Tintin jo har foretaget en del rejser og måske derfor kunne være et meget sjovt udgangspunkt) (Jeg har også overve... -
***hjælp***
ForumindlægHey...Sidder og laver en kemi rapport om addition og substitution... Er gået lidt i stå ved spørgsmåletI hvilket opløsningsmiddel, vand eller heptan opløses brom bedst? Hvordan ses dette og hvordan kan det forklares?Håber der er nogle der vil hjælpe....MANGE TAK.... -
Ifttt
ForumindlægHej, er der nogle, som har styr på IFTTT og gerne vil hjælpe mig med noget inden for det? :) -
Jordens radius
ForumindlægEr der en som kan forklare mig hvordan jeg laver disse opgaver? Jeg er pænt meget på bar bund, men en forklaring ville være guld værd! Vinkel A er 7,2 grader. Buelængden mellem Syene og Alexandria er 800km. a. Hvordan kunne Eratosthenes ud fra de to måleresultater 7,2 grader og 800km slu... -
OVERSÆTTELSE, HJÆLP søges
ForumindlægGoddag. Jeg har en aflevering for, hvor jeg skal oversætte nogle sætninger og jeg ved ikke helt om jeg har de rigtige kasus og bøjninger. Jeg ville blive glad hvis der var én der gad rette det! -
Anthony Giddens
Forumindlæghej allesammen. jeg sidder og skal skrive SRP om snart, og har valgt fagene historie og samfundsfag. Jeg har som emne valgt at ksirve om ligestilling - med henblik på kvindes rolle igennem tiden. som teoretiker har jeg valgt at bruge Anthony Giddens, og jeg vil så bruge han 3 faser, traditi...
