Resultater: 19161 til 19180 af 436513
-
HJÆLP! Kvadratrod
ForumindlægHvordan regner jeg: (3√x*4√16x)/x Hvis det var op til mig, så vil jeg vil lave den om til potenser, men jeg er ikke sikker på, hvordan jeg skal gå til den efter det. (x1/3*16x1/4)/x Eller vil det være bedre at regne den som kvadratrod? -
kemi afl.
Forumindlægvi ser på føægende ligevægt:1) C(s) + H2O(g) -> H2(g) + CO(g) 2) KClO3(s) -> K+(aq) + Cl03-(aq) 3) NH4+(aq) + H2O(l) -> NH3(aq) + H3O+(aq) a) opskriv udtrykket for ligevægtskonstanten Kp hørende til ligevægten 1....b) Opskriv udtryk... -
Excel diagrammer
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lave et diagram i excel, hvor jeg får vist kumuleret frekvens i % over karakterfordeling. Men derudover vil jeg gerne tilføje 1. 2. og 3. kvartil i diagrammet. Kan det lade sig gøre? Jeg har vedhæftet diagrammet. -
Talteori
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp med følgende opgave:Lad a, b og c være hele tal, hvor a er forskellig fra nul. Antag, at a går op i b*c og at gcd(a,b)=1 (altså at a og b er indbyrdes primiske). Vis, at a går op i c.Er der ikke en rar sjæl, der gider hjælpe mig med at løse opgaven? -
Herman Bang - "Stakkels Lille Pernille"
ForumindlægJeg har læst bogen 3 gange, men jeg forstår den stadig ikke. Pigen som hedder Pernille, bliver også kaldt for Marie, og Marie er også kendt som Pernilles tante (efter hvad jeg har læst), og det er forvirrende!Til sidst modtage Marie (Pernille???) et brev fra Herlev og hun begynder at mumle noget ... -
Engelsk rettelse
ForumindlægHej...Er der nogen der kunne tænke sig at rette min engelske stil i dag? (A-niveau)Jeg har selv læst den igennem flere gange, så det skulle ikke være så slemt.Skriv mailadresse her, hvis du har lyst...Håber virkelig at der er en venlig sjæl herude.P.s grunden til at jeg ikke bare smider min stil ... -
reducer udtryk
ForumindlægNogen herinde som kan hjælpe med at reducere dette udtryk, kan slet ikke få det til at gi det samme som facilisten! -
omdrejningslegeme y-aksen
ForumindlægHeyJeg har funktionen y^2=4xjeg har fundet V for omdrejningslegemet omkring x-aksen med grænserne 0 og 4, succesfuldt, men nu skal jeg finde V for omdrejningsl. omkring Y-aksen (samme grænser)! Har tænkt i noget med en invers funktion, men kan ikke få det til at spille. Nogle hints? -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHej.Hvordan ville I oversætte følgende sætning til engelsk? "Ikke så snart havde soldaterne orlov, førend de strømmede til London" -
HCA: Grantræet
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere Hans Christian Andersens eventyr Grantræet. Har fundet temaet eller moralen i eventyret. Der står direkte skrevet i teksten: havde jeg dog glædet, mig da jeg kunde! forbi!forbi!. Så det giver lidt sig selv. Men jeg har lidt svært ved at finde andet udover det.... -
ordforklaring
Forumindlæghej med jerhvad betyder: han lægger fingrene imellem noget?takker -
en dum ligning!
Forumindlæghej med jer.. en lignnig driller mig lidt... vil i være sød og prøve den?4x-6/5 = 0,8x-1,2???jeg har prøvet mange gange men synes bare det ser meget forkert ud... h -
HJÆLP!
Forumindlæger dette rigtigt regnet: (x1/3)*(16x1/4)/x = (x*16x)1/3*1/4/x =(16x2)1/12/x =(16x)2*1/12/x =(16x)1/6/x =1,59x/x =x=1,59 og (8x)½*(2x)½ = (16x2)½ =(16x)2*½ =16x Mange tak på forhånd! -
røringspunkt + tangetn
ForumindlægVis, at linien med ligningen 3x-4y+2=0 er tangent til grafen for funktionen og bestem koordinaterne til røringspunktet. Hvad skal jeg gøre her :/ Kan ikke engang lige se mig, ud af, hvordan jeg får startet. -
Løsning til differentialligning
ForumindlægJeg har en differentialligning: y' = 2e^x - y, med løsningen y = c * e^-x - e^x. Jeg skal så bestemme de værdier af c, for hvilke y er voksende! Er der nogen der kan hjælpe mig? -
vektor - hjælp
ForumindlægJeg har vedhæftet opgaven, så læs den venligst der :) Jeg har regnet opgave et ud, men jeg ved ikke hvordan jeg kommer derfra, og til at regne det næste stykke' ud. ( a -> * b-> ) / (| a-> |*| b-> | )=cos(v) 7 / ( |2| * |5| )=cos(v) 0,7= cos(v) Cos-1(0,7)=45,57o Hvordan kommer jeg... -
Højspænding: fejl i udregning
ForumindlægJeg har netop regnet følgende opgave for at besvare spørgsmålet: "Hvorfor forbruges der mindre energi i højspædningsledninger?" Der skal transporteres 10 W gennem en ledning med en resistans på 1.6 Ω. Med 6 V: Strømstyrken igennem ledningen er(U = R * I): I = P / U = (1... -
Kristendom og jødedom
ForumindlægHejsa!! Vi har fået et projekt i skolen. Det overordnede emne er: Religion og traditioner. Jeg vil gerne vide mere om forskelle og ligheder mellem kristendom og jødedom. Håber I kan hjælpe mig. Hvis der er nogle gode hjemmesider, så vil jeg blive meget taknemmelig. Tak :) :D -
Forholdsvis simpel ligning!
ForumindlægTo tal, a og b, opfylder; det dobbelte af deres produkt er 40, og det dobbelte af det ene tal plus det halve af det andet tal er 12 Find a og b Jeg har med hovedregning regnet mig frem til at det kan være 20 og 1, eller 4 og 5 Men jeg kan ikke regne den ud ved hjælp af en ligning, nogle som kan h... -
Hjælp, mangler en synonym ordbog.
ForumindlægHej alle! Jeg mangler en gratis synonym ordbog her på nettet. Sidder og knokler med en opgave, så vær søde at svare, hvis i kender en side, man finder den. Forhånd tak! :-) God aften.. ;-)
