Resultater: 19241 til 19260 af 436513
-
parallel tangent
Forumindlægjeg roder men en opg hvor jeg skal finde en parallel tangent til ligningen:f(x)=1/(X-2)t1: Y=-0,25*x+5/9t2: Y=-0,25*x+bhvordan finder jeg b? -
Rettelse af lille spansk aflevering
ForumindlægHej derude. Da jeg lige er kommet hjem fra studietur, skal vi selvfølgelig skrive en spansk aflevering omkring turen. Den skal skrives i før nutid/perfektum, hvilket jeg har prøvet på. Er der eventuelt en, som vil kigge den igennem og rette den? Den bliver sendt til indbakken, så læreren ikke tro... -
Nitrat!
ForumindlægKan nogen hjælpe!?Jeg har problemer med følgende spørgsmål?a) Forklar hvorfor engjorden skal være iltfri og indeholde meget organisk stof for at det gennemsivende overfladevand kan blive renset for nitrat?b)Forklar hvorfor det er uheldigt at nitratholdigt overfladevand ledes direkte til vandløb?m... -
Engelsk - Historie - Martin Luther King - Muligheder og begrænsninger:
ForumindlægHej. Jeg er igang med en AT opgave omkring Martin Luther King. Emnet er Kommunikation. Jeg skal se på hvilke muligheder og begrænsninger der er i spil, da King jo bruger non-violence. Hvad kan fordelen være ved dette og hvad kan den negative side være, når man kommunikere? Det ville hjælpe med n... -
Blodtypebestemmelse
Forumindlæghejsa! jeg er igang med en bilogi rapport og sidder lidt fast i det sidste spørgsmål! spørgsmålet lyder: Er resultaterne i klassen i overensstemmelse med befolkningens tal? Forklar hvorfor afvigelser er mulige? Blodtype 0 A B AB Rhesus + Rhesus- Befolkni... -
"Tysk-retter" søges!
ForumindlægHej, jeg mangler en, som kan hjælpe mig med, at rette mine tyske stile. Jeg har tysk på højt niveau, så det skal selvfølgelig være en, som har godt styr på det! Jeg betaler selvfølgelig for det! Jeg har brug for en hurtigst muligt, så skynd dig at skriv, hvis det er noget for dig! -
Geo nørd søges.
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til geografi? Fik du karakter omkring 10 eller 11? Var du kanon til at skrive noter? Så er det lige dig jeg har brug for til et rigtig spændende projekt. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adressen: [email protected] Kærligst... -
Kemi nørd søges
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Kemi? Fik du karakter omkring 10 eller 11? Var du kanon til at skrive noter? og kan du forbinde faget med en computer..Så er det lige dig jeg har brug for til et rigtig spændende projekt. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adr... -
integralregning
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der ved hvordan man integrere kvdr.4x+1, samt 1/(kvdr.4x+1)på forhånd tak -
Hjælpe
ForumindlægHjælpe eø 3 år. Jeg kan ikke finde ud af opg. 3.12 nogle der kan hjælpe mig skal afl. imorgen??????? -
Opgave med vektorfelter
ForumindlægHej, er lige gået i stå med den her opg. og håber nogle kan hjælpe mig videre? Det er især spg. a og c jeg har svært ved Vi betragter to vektorfelter F(x,y)=(2xy-(y^2/x^2) ,x^2+2y/x x>0 og G(x,y)=(2xy- (y /x) ,x +2y/x) x>0 samt to kurver og med parameterfremstillingerne hhv. r1(t... -
Martin Luther Kings kommunikations metode??
ForumindlægHvilke muligheder og begrænsninger er der i Martin Luther Kings Kommunikations metode? Non-violence. -
AT emnevalg Historie-Biologi eller Biologi-Religion? (darwin)
ForumindlægHej.. Jeg har besluttet mig for at skrive darwin evolutionsteori i biologi og hans rejse til galapagos øerne. Jeg ved ikke helt om jeg skal vælge historie eller religion som andet fag? Med hensyn til mit emne, hvordan skal jeg så gribe det an? og hvordan skal jeg bruge noget fra ressource rummet?... -
Hjemløse - og det økonomiske kredsløb
ForumindlægHeej :) Ja, jeg sidder lidt i saksen nu... Jeg er et fjols til samfundsfag, men skal desværre op til det i morgen på min uddannelse. Jeg har samfundsfag på niveau c, og jeg skal forsvare min opgave om socialt udstødte - hjemløse. Jeg skal have noget med fra alle "grundstenene&q... -
Værdikæden og hvordan den er opsplittet
ForumindlægHej :-) Jeg sidder i et problem med mit studieretningsprojekt. Jeg skal i min redegørelse forklare Vestas værdikæde, og hvordan den er opsplittet - Det skal siges at mit overordnede emne er om outsourcing.. Mit problem ligger i at jeg ikke helt ved hvordan det skal gribes an, og håber mege... -
Regneopskrifter
ForumindlægOpgave 1 Eleverne vil finde på en regneopskrift, der altid ender med et tal, der er 10 større end det første tal, de vælger i linje 1. De begynder med at skrive et regne udtryk, der skal vise beregningerne i regneopskriften (kan ikke finde ud af at skrive stykke op på com. men håber alligevel I... -
Simpel kemihjælp
ForumindlægHvilken formel skal man bruge for at beregne elektrodepotienalet for følgende halvcelle ved 25cZn(s)| Zn2+ (aq 0,084) Har glemt min formelbog på skolen og det skal afleveres i morgen.... -
Dansk hjælp
ForumindlægEr der nogen herinde der har nogle guldkorn til Raymond carvers novelle Naboer?? Skal skrive stil om den og fatter den ikke helt. -
1. ordens reaktion
ForumindlægHej! Jeg fik at vide fra min lærer, at disse to grafer illustrerer en 1. ordens reaktion. Hvordan ville man redegøre for det? Plejer grafen for en 1. ordens reaktion ikke at være eksponentiel med en faldende koncentration? Jeg har koncentration ud af x-aksen og 1/tid op ad y-aksen på begge gr... -
projektion
Forumindlæghej derude... er der nogen der kan hjælpe mig lidt med at bevise hvorfor længden af projektionen a1 af vektor a på vektor b er givet sådan? : Længden af a1=(nummerisk: vektor a gange vektor b)/(længden af vektor b)...Hilsen den lille dreng
