Resultater: 19321 til 19340 af 436513
-
hvordan isolere man
ForumindlægJeg har denne formel som hedder vol=(1.055-FG)*131.25 Vol=3.5 hvordan isolere jeg FG -
Selviscenesættelse i hhv. antikken og nutiden
ForumindlægVi sidder midt i AT-forberedelse til eksamen. Vores fag er samfundsfag og oldtidskundskab. Vores problemformulering + stillinger lyder således: Hvordan bruges selviscenesættelse i hhv. nutiden og antikken i vejen til magt? 1. Hvad er selviscenesættelse som kommunikationsform? Her er vi i tviv... -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej jeg har fået en opgave som lyder: på en fødeafdeling fødes en aften 6 børn. sandsynligheden for drengefødsler er 0.513 og for pigefødsel 0.487 hvad er sandsynligheden for at der fødes lige mange piger og drenge denne aften? jeg håber i vil hjælpe, tak på forhånd :) -
matematikopg.
ForumindlægHej vil hører om der er nogle der kan hjælpe med denne, da jeg slet ikke ved hvordan jeg skal gribe den an.For ethvert tal k er en funktion fk bestemt ved fk(x)=x+k*e^xGøre rede for, at for positive værdier af k er fk voksende og har værdimængden RGør rede for, at for negative værdier af... -
Socialismens og konservatismens udgangspunkt på velfærdsstaten
ForumindlægNogen der ved hvad socialismens og konservatismens udgangspunkt på velfærdsstaten er? HASTER -
Hjælp! Udlede formel
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med vedhæftede opgave? På forhånd mange tak! -
Trigonometri Hjælp!!
ForumindlægHej :-) Jeg har en trekant med vinklerne 90, 70 og 20. og så har jeg en katete på 2,15. Hvordan finder jeg Hypotenusen? Tak -
hjælp til projekt
Forumindlægheej jeg har et overordnede emne som hedder religion og traditioner og jeg har valgt emnet hinduisme men jeg har været helt blank det sidste 3 dag jeg kunne ikke finde på en problemformulering og jeg skal afleverer d. 30-01 så vis der en som kunne giv mig en god problemformulering det skal være s... -
2 (for mig) sværre opgaver
ForumindlægEn funktion f er givet vedf(x)=x^2(1-x)^9, zE[0;1]Beregn størsteværdien for f:Funktionen f er givet ved { x ln x for x>0f(x)= { 2x for xgør rede for, at f er kontinuert.Har ingen anelse om hvordan de skal løses. :S. Den sidste kan man lave en graf med, men det ka... -
hjælp haster come on plz
Forumindlægjeg siddder med en opgave der hedder at man skal tagne nedestående mængder ind i et koordinatsystem først feks er der en en der lyder (xy)Γ(x-3)2+(y-1)2<9) skal man så ikke først regend den ud atltså ved hjælp af y=ax+b men hvordan gør man det når der er to led et eksempler -
Monotoni forhold rettelse
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x) = 1/3x3 - 4x2 - 5x Bestem monotoniforholdene for funktionen f f'(x) = 1/3 * 3^2x - 2*2x 5x 1x2 - 4 - 5 = 0 <-- hvorefter jeg finder Diskriminanten der er 36 ? også finder jeg x'erne x = 5 eller x = 1 hvad gør jeg så ?:D -
HJÆLP!! Med lyden i musikken?
ForumindlægJeg skal fremlægge i fysik imorgen, altså jeg har valgt at fremlægge om lyd og musik. Jeg vil spørge, om der er nogen der kan hjælpe mig med at finde nogen forsøge? -
Bevis - vektor
ForumindlægJeg har en vilkårlig firkant ABCD. Sidernes midtpunkter er M1,M2, M3 og M4. Jeg skal så bevise, at linjestykkerne M1M3 og M2M4 halverer hinanden.. Men hvordan gør jeg det?? På forhånd tak :) Jeg har prøvet følgende selv, men aner ikke hvad jeg gør galt? PLease hjælp mig :) vektor M1M3 = ( (c1+d... -
5 Fag på A-niveau?
ForumindlægHvor slemt er det egentlig med 5 fag på A-niveau? Hvordan oplever i at det er? Jeg overejer at hæve kemi såvel som tysk så jeg ender du med: Mat A Kemi A Tysk A Historie A Dansk A Har man 5 afleveringer for per uge? :( -
Brøk på lommeregner?
ForumindlægHej.Jeg er begyndt på matematik c-niveau gsk, og har lige et spørgsmål, som nogle nok vil grine af, men hvis jeg ikke spørger lærer jeg jo aldrig.Det er et meget simpelt spørgsmål:Hvordan skriver man brøker ind på lommeregner? Skal siges at jeg har en TI-83.Og hvordan laver man om til en brøk på ... -
Massespektroskopi
ForumindlægHjæælp.. Jeg skal løse opgaven: Et ukendt phthalat, X, undersøges ved spektroskopiske metoder med henblik på at bestemme strukturen. X kan se i den vedhæftede fil. Nedenfor er vist et massespektrum for det ukendte phthalat, X. Spektret ses også i den vedhæftede fil. Bestem ud fra massespektret,... -
engelsk gramma hjælp...!
Forumindlægjeg skal sætte korrekte form af (tillægsord/biord) i feltet, men er virkelig dårlig til engelsk gramma, så håber der er nogen der kan hjælpe.....1. This dress is too _______(warm)2. The salesgirl looked ______ when I bought it in July.(funny)3. She new that I would feel______ in it.(uncomfortable... -
Tror i på naturvidenskaben?
ForumindlægJeg skal skrive en stil om freud og at nye forskningsresultater har vist sig at Freuds teorier ser ud til at passe på nogles hjerner. Altså mht til fx underbevidsthed.Mit problem er imidlertid at jeg skal inddrage i hvor stor vægt folk tilægger naturvidenskaben. Personligt opfatter jeg forsknings... -
lille stykke spansk
ForumindlægHej. Jeg har skulle oversætte dette lille stykke i spansk. Håber at der er nogle der vil hjælpe, hvis der er fejl. :-) Laura på 32 år har levet et interessant liv. Da hun var lille, boede hun i Argentina, men familien fik problemer med militæret, fordi Lauras forældre var venstreorienterede. ... -
Logarisme hjælp!
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med denne ligning!e^x + 1 = 56e^-xdet skal lige siges at den skal ende med at givePå forhånd tak.
