Resultater: 19421 til 19440 af 436513
-
derito, derito
ForumindlægEr der nogen som ved navnet på den sang, hvor en mand synger: derito, derito...... -
3.g's opgave
ForumindlægHi. .Er der nogen der har skrevet 3.g's opgave i dansk som har nogle gode emner?!?Nu har jeg kigget lidt på historie emnerne. .:) -
matematikopg.
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der vil hjælpe med denne opg. har selv forsøgt mig noget af vejen, men ved ikke om der er rigtigt da vi ikke har arbejdet med det i skolen endnu, men dog alligevel har fået det for.int^2og 0 forneden(kvdr.(4x+1))g(x)=4x+1f(x)=kvdr.xt=g(x)=4x+1t´=dt/dx=4dt/dx=4dt=4dxdx... -
Lidt hjelp til noget matematik her og nu
ForumindlægHej Sidder og laver nogle matematik opgaver man har fået nogle problemer med disse tre opgaver:a)Det skæve tårn i Pisa er 55,2 m højt og afviger 4,27 m fra lodret.Beregn den spidse vinkel (hældningsvinklen), som tårnet danner med lodlinjen.Tårnet har ikke altid været så skævt som nu.Hvor meget af... -
hurtigt matematikspørgsmål.
ForumindlægHej vil hører hvordan man differenterer en konstant. ved nemlig ikke hvordan man differenterer. k*e^xhåber nogle vil hjælpe på forhånd tak -
Vil du ikke hjælpe mig?
Forumindlægfunktionen f er givet ved f(x)=x*abs(x-2), -2 =Jeg ved godt at linjen er tangent til grafen og går igennem (0,0) men hvordan gør man det vha beregning? -
Fys. B-niv. Søger hjælp til opg. om skiløber. På forhånd tak!
ForumindlægHar problemos med følgende fysopgave. Tror jeg har fat i 1'eren, men er lidt blank mht. 2'eren.Håber på hjælp til fremgangsmåde + tips til at gøre min opgave super duper ;-) På forhånd tak :DDD*****Opgaven lyder:"En styrtløber med masse 75 kg løber ned ad et bjerg. Højdeforskellen me... -
Drivhuseffekten?
ForumindlægHvordan kan man forklare drivhuseffekten? Jeg ved godt hvad det er/hvordan det foregår, aner bare ikke hvordan jeg skal forklare det. -
For de kloge hoveder / om grafer m.m
ForumindlægHej I et tænkt eksempel, hvor vi ser bort fra enhederne, er udbudsprisen u(x) og efterspørgselsprisen e(x) som funktion af den ugentilige varemængde x givet ved u(x)=500/x+1000 og e(x) = 2x+500, 0< x < 500. Hvordan ville man skulle lave grafen for disse? :) på forhånd... -
Afstemning af redox
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at afstemme denne redoxreaktion. (Reduktion af hydrogenperoxid til vand) H2O2 + I(^-) ---> H2O + I2 (I sur opløsning) Jeg kan simpelthen ikke få det til at passe med antallet af O på begge sider. Håber nogen kan gennemskue den. -
hjælp til ng
Forumindlæghvordan er arealanvendelsen på salomonøerne. Især Tikopia, skal fremlægge om øen fredag;) -
Køleskabs spørgsmål
ForumindlægJa, jeg sad lige og tænkte lidt over hvor lang tid der egentlig ville gå hvis jeg f.eks. skulle have nedkølet en cola eller lignende til 5 grader celcius.Det er ikke nogen aflevering, jeg tænkte bare på om det var noget der lige nemt kunne regnes ud, eller om det vil blive lidt kompliceret. Gider... -
Funktion
ForumindlægHallooo!Jeg har fået stillet opgaven: For en lineær funktion f gælder at f(7)=9 og f(10)=7. Bestem regneforskrift for f.Det har jeg fået til: f(x)= -1,5 + 20Passer det?Opgaven forsætter:Løs liogningen f(x) = -5Det har jeg fået til: 16,666667Passer det?På forhånd tak! -
HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej :) Jeg har skrevet om dette billedet før, og er endelig nået frem til en analyse af billedet, men mangler kun tiden, hvilke isme, periode billedet er ? nogen der vil hjælpe mig :D ? http://fc.nghf.dk/~lf/rum/0050C321-000F4448.4/111007_105200_0.jpg Mvh Line -
Fraktil og kvartilsæt??
ForumindlægHej :) Er der nogen der ved om der findes en formel, for hvordan man regner kvartilsættet og en fraktil ud?? håber i kan hjælpe! -
Oversættelse til engelsk
ForumindlægEr der nogen der har tid til at oversætte denne tekst?Der er kun få passagerer med toget. Derfor er det muligt for den lille dreng at sidde for sig selv, medens hans mor og lillesøster sidder på den anden side af midtergangen. Drengen synes at holde af at bruge fantasien; men hans mor hører ikke ... -
Beregn energi mængde ved opvarmning
ForumindlægJeg har svært ved følgende formel: En dyppekoger med effekten 60W opvarmer 400 g vand. Starttemperaturen er 5 grader Celcius. Beregn energien der skal tilføres for at opvarme vandet til 10 grader Celsius. Jeg går ud fra at jeg skal bruge formlen: Q=m*c*delta T, men ved ikke hvordan jeg ... -
reduktion
Forumindlægnu er jeg kommet op at diskutere med en ven, over et så lille simpelt udtryk som dette:a(b+7) - b (a-21) - 7(a+3b). Kan det passe at det giver 0?Tak -
katalysator - homogen eller hetereogen :)
ForumindlægHejsa. Vi har i biokemi om enzymer og enzymatiske processor.. Der var dog en ting jeg ikke fik fat i i dagens undervisning, og det er, hvad er en homogen katalyse og hvad er en heterogen katalyse, og hvad er forskellen på disse? vh. Line =) -
Asymptoter
Forumindlæga. (5/x)-3 jeg ved det nærmer sig -3... ved at tagne det.. men hvordan regner jeg det ud hvis jeg nu ikke skulle tegne det og 7/(x-8)
