Resultater: 19381 til 19400 af 436513
-
Sabbat år efter folkeskolen
ForumindlægHejsa flink mennesker :) Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer med et sabbatår efter folkeskolen. Jeg sprang 7. klasse over, så jeg er et år foran mine jævnalderene. Jeg er meget god i skolen (kun 10 og 12-taller), og jeg kan godt lide at gå i skole. Jeg har været så uheldig, at jeg efter at ... -
Sorte huller
ForumindlægHejNår man snakker om sorte huller siges der at al information/oplysninger der falder ind i dme ødelægges (eller den nye teoeri om at information godt kan slippe fri alligevel).Men når man her snakker om information/oplysninger hvad er det så for slags oplysninger man mener?Jeg skal bruge det ind... -
Lidt ENGELSK-HELP
ForumindlægHey.. står og skal have den her engelskopgave færdig til i morgen, så ville blive ekstrem glad hvis i hurtigt ville hjælpe..Subject-->Resturants------Oversættes til engelsk:Den forretningsdrivende køber retten af McDonald's til at sælge et velkendt produkt i et bestemt område og skal til g... -
Orbit 2
ForumindlægØvelse 22 i Orbit 2..Det sidste spørgsmål er jeg helt lost på.!Nogen der kan fortælle mig hvilken formel der indeholder noget med antal fotoner der udsendes pr. sek. -
vektorer
Forumindlægdet er tallet t jeg skal finde...kan ikke lige lave den der pil der skal være over a, men den er der altså hehe..vektor a = 1 2vektor b = 3 4(a+b)┴ (2a+tb)har fattet at prikproduktet mellem a+b og 2a+tb skal være 0og a+b er 4 6og 2a er 2 4kan ikke finde ... -
Differentialopgave
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave? For jeg synes den virker meget uoverskuelig. Evt. bare komme med nogle hints til hvor jeg skal starte og slutte..Funktionen f er givet ved f(x)=kvrod(x). For x(0)>0 betegner P(x(0),kvrod(0)) et punkt på grafen for f. En linje n går gennem punkt... -
matematikhjælp
Forumindlæghej vil høre om der er nogle der vil hjælpe med denne opgave.fk(x)=x+k*e^xgøre rede for at for positive værdier af k er fk voksendeog har værdimængden R.Her har jeg isoleret K.og får k=1/e^x, her kunne jeg selvfølgelig bare sætte diverse positve tal ind, men når der står at jeg skal redegøre bliv... -
To stamfunktioner
ForumindlægKunne godt bruge lidt hjælp til at komme i gang på disse to.1. S 2/x*ln^3(x) dx2. S (x+1/x)^2 dx -
to ligninger med to ubekendte
Forumindlæghej jeg har fået to ligninger med to ubekendte. jeg startede med at isolere og nu sidder jeg med ligningen 2,747*x=0,36397*(x+30) hvad gør jeg for at løse den -
biologi
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål?- Hvilke abiotiske faktorer har væsentlig betydning for træernes optagelse og afgivelse af CO2 i en dansk bøgeskov? -
almen sprogforståelse opgave om Majas Dagbog
Forumindlæger der nogen som har gode input til denne opgave, jeg er gået i stå...... -
Optisk gitter
ForumindlægVed enhver bestemmelse af vinkelen ud til en bestemt linje måler vi både vinklen til venstre side (Φvenstre) og vinklen til højre side (Φhøjre). Men hvorfor det? På forhånd tak :) -
e
Forumindlæge5lnx jeg går ud fra, at jeg skal bruge følgende regel (ex)y = exy ? -
tysk rettelse
ForumindlægHej, er der nogen som vil rette denne oversættelse for mig? Dansk: Dreyman er på besøg hos vennen, teaterinstruktøren Albert Jerska, der af statens kulturministerium er blevet pålagt berufsverbot, da hans synspunkter åbenbart ikke var acceptable for DDR. Han er derfor af staten blevet tvung... -
Asymmetrisk C-atom
ForumindlægHej alle.. Jeg har lige et meget vigtigt spørgsmål.. Hvad er et asymmetrisk C-atom?? Håber der er nogen der ved det... På forhånd tak.. :-) -
gnidningskoefficient
ForumindlægEn skøjteløber falder med farten 25 km/h på isen og glider 45 m, inden han standserHvor stor har gnidningskoefficienten været?Hvordan kan jeg komme vidre?VH Kreon -
Fransk oversættelse endlig færdig
ForumindlægSå har jeg endelig fået lavet min fransk oversættelse færdig. Det ville være rigtig rart hvis der var en der gad at kigge den igennem for fejl. På forhånd tak.Algeriets Blodige Historie:Fra Krig til Krig:Le thème dans le texte est que la France a cru que c’était facile prendre. La France a sous-e... -
Perspektivering af 'Brødre' af Susanne Bier
ForumindlægHey nogle der ved hvad man kan perspektiverer filmen 'Brødre' af Susanne Bier til? Al form for hjælp ville være rart:=) -
Funktion - løs grafisk
ForumindlægFiguren viser grafen for en funktion f. 1) Løs grafisk ligningen f1(x)=0. Begrund svaret. Funktionen er et andengrads polynomium ax2+bx+c TP = (1,-2) c= skæring m. y-aksen = -1,5 Støttepunkter (-1,-1),(0,-1,5),(1,-2)(2,-1,5),(3,3) Hvad gør jeg? Kan man regne diskriminanten ud, når man har toppunk... -
Dania Kollegiet (Århus) og faste skabe
ForumindlægHej Jeg har kigget lidt på Dania Kollegiet og dets 3 forskellige 1 v. lejligheder. Ved alle 3 står der, at der er faste skabe men når jeg kigger på plantegningerne kan jeg ikke helt se hvor de er (det kan være det er mig der ikke kan fatte plantegningerne) kan I? Eller er der en beboer på kolle...
