Resultater: 19481 til 19500 af 436513
-
Cirkel med rektangel
ForumindlægHej, Har fået en matematik opgave for fra bogen : Matematik A - opgave 5.005 a Opgaven er en cirkel med radius på 2 - hvori der er en rektangel i midten med en linje fra et hjørne til modsatte hjøre , der går gennem cirklens midtpunkt og derfor = 4 . Opgaven lyder : En rektangel, hvor den en... -
Obama
ForumindlægHej.. Jeg skal finde ud af hvem Obama er og analysere og fortolke hans tale og vurder om hans taler virkeligt bliver forstået af folk. Om de lytter til hans propaganda ?? Kan I hjælpe ig med at finde bøger og links hvor jeg kan finde noget om det her.. skal skrive delkonklusioner og fremlægge om... -
Cas: ti-89 titanium
ForumindlægKan ikke huske hvordan man hæver til en "n" rod foran kvadratrod? -
Skoleblad, internt sludder
ForumindlægHej. Ville lige kort høre hvordan skolebladet på det gymnasium du går på, ser ud? Selv går jeg på Frederiksborg Gymnasium i Hillerød (FG), hvor vores skoleblad er utroligt internt, hvilket oftes kun er til morskab for bladets redaktionen. Det burde vel ikke være meningen med det! Ydermere skal de... -
Nogle som kan hjælpe mig nu?
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med tre opgaver som jeg virkelig ikke kan finde ud af:d) Løs ligningen log2 + logx = 1e) Løs ligningenlog(x+2) - logx = 2f) Løsligningenlog x + log(x+3) = 1På forhånd tak! -
røringspunkt på tangent
ForumindlægMin opgave lyder sådan her: Beregn koordinaterne til røringdpunkt for t. f(x)= x^2-3x tangent: y=x-4 jeg har sat de to forskrifter lig med hinanden. Så bliver den sådan her : x^2-4x+4 Hvordan finder jeg så rørgningpunktet til tangenten? -
biokemi
Forumindlæget enkelt spørgsmåler mangandioxid, MnO2 et organisk stof. Hvis ja hvordan burde en kemisk reaktion så se ud for blandingen af MnO2 og 2H2O2?svar hurtigst...tak -
Økonomiske modeller
ForumindlægHej, Vi har om økonomiske modeller i samfundsfag for tiden. Finds der et program på nettet hvor man kan lave sin egen økonomiske kredsløb, fx. hvis man sænker skatten på arbejde og så se hvad der fx sker med arbejdsløsheden? Altså de økonomiske modeller man ofte bruger er jo SMEC, ADAM og Heimdal... -
Omskrivning af formel....øhhh....
ForumindlægHEy....Hvordan omskriver man denne formlen:2x^2+12x+18 til formlen a(x+b)^2???? synes slet ik jeg kan se logik i det....(det er opg. 1.023 i bogen Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik, altså den til 3-årigt forløb til A-niveau!) -
Spansk datid - Imperfecto
ForumindlægHej - Nogle som vil hjælpe mig med at rette mine sætninger her? Tak .. De er alle i datid, imperfecto. 1) Viviá en Las Palmas (Han boede i Las Palmas) 2) Solía comprar camarón en el mercado n(Jeg plejede at købe rejer på markedet) 3) José Luis Redríguez Zapatero y Pedr... -
Hvis du var undervisningsminister..
Forumindlæg... hvilket obligatorisk fag ville du så slette fra skemaet i henholdsvis 1., 2. og 3.g? -
Engelsk stil - rettelse !
ForumindlægHej, er der nogle der gider at rette min engelsk stil? evt, for grammatisk fejl eller kommaer? -
Afstemning
ForumindlægHvad er forskellen mellem at skrive H2, eller 2 H som jeg har gjort i: Redoxreaktion: Zn(s) + 2 HCl(aq) --> 2 H(g) + ZnCl2(aq), skal det være det ene frem for det andet? -
Keglesnit
ForumindlægHejsa - jeg har en opgave om keglesnit for og jeg er ved at gro godt og grundigt fast i mine egne udregninger - derfor vil jeg håbe jeg kan få noget hjælp.Opgavens ordlyd:En linie l har normalvektoren:(2)(3)og går igennem punktet P0(nul)= (4;-1).En anden linie m går gennem punktet P1= (9;-2) og s... -
Hjælp til fysik (energi)
ForumindlægHej alle, jeg skal aflevere en fysikopgave her iaften, og jeg kan ikke finde ud af det... håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe... :)))) -
reducering
ForumindlægReducér følgende udtryk til ekstakte værdier (altså ikke decimalbrøker) a=4√8/√2 ? b = 5√20/√5 ? c = √8√18 ? -
Kommer du fra en subkultur?
ForumindlægKommer du fra en subkultur? Så vil jeg sætte stor pris på, hvis jeg kunne få lov til at interviewe dig, bare over mail, da jeg er i gang med, at skrive en projektopgave om at være anderledes. -
Den eksakt afstand?
ForumindlægOpgave 3: Bestem eksakt afstand mellem punkterne A og B når: a. A=(7,5) og B=(-1,1) Hvordan skal jeg regne det ud? Bestem en ligning for linje som går gennem punkterne A og B: a. A= (7,5) og B=(-1,1) Hvad for nogle formler skal jeg bruge??e -
Ensidet/enkeltsidet test? Hvad menes der her?
ForumindlægHej derude! Håber der er en venlig sjæl, der kunne have lyst til at hjælpe mig. Jeg har i en matematikrapport om binominalfordeling fået spørgsmålet: Hvad menes der med ensidet test? Har google lidt forskelligtm, men lige lidt hjalp det. Er der en der kan forklare (på en meget simpel måde), hvad... -
Biologi-rapport!!
ForumindlægHey, er der nogle kloge folk, som kan hjælpe mig, så er i bar de bedste!!!!!!! Jeg skal lave en biologi-rapport, det er første gang. Er der nogen der kunne give mig nogle gode råd? Tusind Tak!!
