Resultater: 19401 til 19420 af 436513
-
Globalt/Lokalt - maximum/minimum
ForumindlægJeg har en graf, hvor det ene punkt er; f(-1) = 0 på x-aksen Nogle som kan svare mig på om den er lokal eller global, og minimum eller maximum? - Jeg har yderligere punkter som er både lavere og højere -
Søger underviser - Fys + Kemi
ForumindlægI forbindelse med de kommende eksamener her om små 6 mdr. ca. , søger jeg en der kan undervise i fysik såvel som kemi. Skriv såfremt i har interesse. Det er self i mod betaling. Alloo -
Eksamensprojekt. HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg har virkelig søgt, men kunne ikke finde nogle indlæg om eksamensprojekt på HF i samfundsfag C og historie B. Jeg ville bare høre om I har nogle ideer? Ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om. Jeg tænkt på fascismen, jødeudryddelse (nr. 1) Men synes bare det virker så tyndt og kan ikke b... -
Statistik
ForumindlægHvordan løser man det sidste spm i opgave b ? -
Hvad er p0 og a
ForumindlægHej, det vil være dejligt hvis nogle kan hjælpe med denne opgave.. den nedenstående tabel viser for nogle af årerne 2001− 2007 det årlige antal pendlere over Øresund fra Sverige til Danmark År 2001 2003 2005 2007 Årlige antal pendlere 3751 5683 8783 15742 I en model kan det årlige an... -
Rette blækregning
ForumindlægEr der nogen der vil rette min blækregning? -
Spansk lige hurtig rette
ForumindlægNogle der lige hurtig vil rette min spansk stil? tak på forhånd :) !La Familia! La señorita lleva vaqueros negros y una blusa negra. Lleva una chaqueta roja. Lleva zapatos marrónos. El hombre lleva una camiseta verde. También tiene los vaqueros. La chica lleva vaqueros... -
..:-)
ForumindlægHejsa..Jeg vil først lige takke alle jer der har sendt mail til mig om jeres faglige egenskaber og jeres holdninger til projektet. Det er desværre ikke mig der i den sidste ende skal udvælge hvem der skal skrive(totalt popstars right?) Det er nødt til at være den rigtige. Jeg lover at skrive tilb... -
Isomorphician :D en lille spørgsmål til dig
Forumindlæghttp://peecee.dk/upload/view/101224 Hvordan har du fundet frem til 3,0437 grader? + hvordan regner du den i lommerregneren, har prøver det men giver ingen menning da du har skrevet sin(vinkel FCB) = osv... -
R- og S-sætninger for natriumforbindelser
ForumindlægHej :) Er der nogen, som ved, hvor jeg kan finde de r- og s-ætninger der gør sig gældende for disse stoffer; NaHCO3 Na2O NaOH Na2CO3? På forhånd tak :) /Amanda -
Bestem løsning til f´(x)
ForumindlægJeg har fået udleveret følgende opgave hvor jeg skal bestemme den løsning til f´(x)= 20-0,5f(x) der går gennem (0,60). Lige umiddelbart ved jeg ikke lig hvordan jeg skal gribe den an, nogle forslag? -
Ligevægt.. hjælp
ForumindlægVi stillede to små bægerglas ved siden af hinanden på et hvidt stykke papir, og fyldte dem næsten halvt op med den røde blanding: ca. 200 ml vand I en 250 ml konisk Kolbe. Herefter 10 ml 0,1 M, Fe(NO3)3 og derefter 10 ml 0,1 M KSCN. Vi sørgede for at væsken stod nøjagtigt lige højt i de to gl... -
tangent
ForumindlægFunktionen f er givet ved:f(x) = xIx-2I (I= nummerisk)-2 er mindre eller lig x som er mindre eller lig 4Gør rede for at grafen ikke har x-aksen som tangent i (2,0)Skal jeg finde tangenten i det punkt eller skal jeg bare gøre redde for at der er et knæk på grafen i det punkt og at der jo derfor... -
cos
Forumindlægden skal differentieres y = (cosx)x - xcosx Hvordan griber jeg den an? -
Design analyse?
ForumindlægHej, vi sidder og skal lave en række designanalyser. Er der nogen der har en guide til hvad man skal ha med i sådan en? -
Moral
ForumindlægEt emne folk tit forsøger at belemre mig med er moral. Folk stiller sig op og forkynder, hvorledes den og den handling er amoralsk og hvorledes et givent psykologisk eksperiment skal klassificeres som uetisk. Et helt banalt eksempel kunne være psykologen John B. Watsons ”Lille Albert” – et tilfæl... -
Bestem x
Forumindlæg(x+4) / (x2+2x+1) = 2 --> x+4 = 2·(x2+2x+1) --> x+4 = 2x2+4x+2 --> 2 = 2x2+3x --> 0 = 2x2+3x-2 Er det korrekt indtil videre? -
Kvaliativ analyse
ForumindlægEr ved at lave en rapport hvor kvaliativ analyse indgår. Vi skal bestemme stoffets molekyleformel. Men hvordan bestemmer man x og y værdierne? Jeg har beregnet hele stoffets molare masse, og skal nu bestemme værdierne af x og y i stoffets molekyleformel. I forvejen kender jeg massen af stoffet, s... -
3.g's opgave
ForumindlægHi. .Jeg ville li høre om der er ikke er nogen med nogle geniale ideer til 3.g's opgaver. .Bare for at få lidt inspiration. .(Jeg har engelsk og samfund på høj-niveau)Noura -
Matematik.
Forumindlæghejsa...bare lige et lille spørgsmål angående ekspontielt udvikling. Gælder de samme regler for at finde b og a for både F(x)=b*a^x og f(x)=b*x^a?merci.
