Resultater: 19041 til 19060 af 436513
-
ubestemte integraler
ForumindlægHåber en vil hjælpe mig med denne opgave.Angiv følgende ubestemte integralerS (lnx)^2 dxS = integraletegn. -
Nulpunkter til 3. gradsfunktion
ForumindlægJeg har fået stillet opgaven "En funktion f er bestemt ved . Find funktionens nulpunkter". Jeg har aldrig løst en 3. gradsligning før, så håber I kan hjælpe!:S :) -
beregn masse!!,
ForumindlægHeej allesammen, er gået i stå med en kemi-opgve, så håber der er nogle herinde der vil hjælpe. jeg har lavet a), og mangler hjælp til b)! opgaven lyder: a) Til titreringen blev anvendt 9,10mL af KMnO4-opløsningen - beregn den formelle koncentration af SO2 i vinen, idet resultatet angives i m... -
spanskoversættelse fra spansk til dansk
Forumindlæg1. La vida familiar hispánica ha cambiado mucho en los últimos años, pero todavía hay familias tradicionales: - Det kendte spanske liv har ændret sig meget i de sidste år, men der er stadigvæk traditionelle familier. 2. En una familia tradicional hay generalment... -
Analyseskema
Forumindlæghejer der nogen her der ved hvor jeg kan finde et online-analyseskema?Jeg har desværre smidt mit eget væk, og er lige midt i en stil..på forhånd tak~Bella -
diarre og iontransport
Forumindlægjeg har denne opgave for, men man ikke lige se hvordan jeg skal gribe den an. Har ikke haft meget om diffusin og osmose (kun en time) så jeg har lidt svært ved opgaven.Vi får oplyst1. ved bunder af villi afgives Cl- aktivt til tarnhulrummet. Na+ følger passivt med2. i villi optages Na+ aktivt. Cl... -
Dobbelt integrale
ForumindlægJeg har svært ved at se hvor det går galt for mig ved dette dobbelt integrale. Fil er vedhæftet -
Løsningsmængde
ForumindlægHejjeg har to opgaver, jeg skal finde løsningsmængden for. men hver gang jeg angriber dem, ender jeg op med et eller andet sindsygt svar, der ikke passer når jeg sætter det ind i den oprindelige ligning. Please hjælp mig!Ligning 1)3x+4 (brøkstreg) X(X-2) = -2 (brøkstreg) XLigning 2)3 (brøkstreg) ... -
Trekanter
ForumindlægI ?ABC er siderne a = 4,5 og b = 7,3 og c = 6,1. Bestem længden af højden h(b) -
Matematikgeni søges.
ForumindlægHej vil hører om der ikke er nogle der har evnerne til at løse denn opg. Da jeg selv er utrolig dårlig til at differentere og integrere. Det drejer sig om denne, hvor jeg skal begge dele.F(x)=x+1-(1/(x+1))-2ln(x+1) Håber nogle kan hjælpe, da det er til en matematikafl.på forhånd tak. -
Fysikstuderende søger mentor
ForumindlægHej. Jeg leder efter en fysiker eller matematik som vil hjælpe mig i et projekt og med matematik. Honoror gives. -
hjælp
Forumindlæg2) Bestem en ligning for parablen. Toppunktet har koordinatsættet (40,0) og den skærer y-aksen i (0,60). Jeg ved så at c=60, men hvordan finder jeg a og b?-Jeg har indsendt dette før, men fandt igen hjælp, så nu prøver jeg igen. Håber der er nogen der kan hjælpe nu.Pliva -
Rejsen - ekstremsport
ForumindlægJeg vil gerne skrive om ekstremsport - ved ikke om det bliver idræt eller biologi og dansk. Men tænke om nogen ved om man kan få en dagbog fra eksempelvis en bjergbestiger, og bruge den til danskdelen? -
Tangentligningen rettelse
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved F(x) = 7 ln x . 2x^2 Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(1,f(1)) Kan det passe at tangentligningen er y = 3x-5 ??? -
Galaksernes form?
ForumindlægKan nogen forklare, hvorfor en galakse ikke nødvendigvis ligger i et plan? Eksempelvis ligger mælkevejen vidst meget i et plan, altså den er flad. Hvorimod Sombreogalaksen ikke er flad på samme måde. -
Givet funktionen f(x)=2*kvadratrod x -3x
ForumindlægLøs ligningen og bestem monotoniforhold samt angive maximum Jeg har først differentieret ligningen: f'(x)=c2*1/kvadratrod x-3x og løst f'(x)=0 solve(2*1/kvadratrod x -3x=0,x)=0,763143 ?? - det kan jo ikke passe? og hvad er det nu jeg gør når jeg har fundet rødderne for at finde ... -
Nukleofil-substitution
ForumindlægHvad er en nukleofil-substitution pr definition? -
grænseværdi
Forumindlæglim(x-->0)(x^3+5)/(x+1)=5/1=5Må man godt sætte lighedstegnene.. altså bare fjerne x'erne.. da de jo går mod 0..??Hilsen Maria -
en meget kort latin sætning
Forumindlæghejsajeg har en lille kort latinsk sætning jeg ikke kan få til at give meningsætningen lyder:Aliamque praedam ab altero ferri putans eripere voluit.håber nogen kan hjælpe mig -
Polær og upolær
ForumindlægHvorfor er det lige at polære stoffer kan blandes med polære stoffer, og upolære stoffer ikke kan blandes med upolære stoffer, og polære stoffer ikke kan blandes med upolære stoffer? Sikkert et dumt spørgsmål, men altså...
