Resultater: 19001 til 19020 af 436513
-
Sammentrækning i fransk
ForumindlægJeg har en sætning der hedder: Mais je crois que en rèalitè les garçons méprisent une fille qui est soûl comme une grive. Må jeg sammen trække que og en. til qu'en. eller skal den bare være som den er? -
AT enmevalg, SOS!
ForumindlægHej ville man evt. kunne skrive om følgende i At -rejser?? Rejsen fra abe til menneske eller John lennons rejse fra at være en kirkesanger og normal skoleknægt, til at blive skudt fordi han var en af verdens største musikere? (Hvilke fag ville man kunne bruge her?) på forhånd tak! Tusind tak!! -
Nogen der har gamle fsa opgaver??
ForumindlægHej er der nogen der har gamle fsa opgaver, ikke selve svarene, men opgaverne, det er lige meget fra hvilke år og hvilke fag, skal bare øve mig. Det vil virkelig være en så stor hjælp. På forhånd tak -
AT i dansk/historie(samfundsvidenskabelig del)
ForumindlægHej SP Emneforvirringen er da snart total med AT og "Rejser". Forstår at det skal være en fysisk rejse og indtil videre kunne jeg godt tænke mig at kombinere Dansk og Historie. Har ikke samfundsfag længere (havde det på B niveau i 2.g), men er det alligevel muligt at have faget isted... -
Vektorfunktioner
ForumindlægHej En bold kastes vandret fra en bygning og ned til jorden. bolden bevæger sig i en plan banekurve mod jorde. banekurven er givet ved: r (t) = x(t) = 8t y(t) = 50-5t^2 t ≥ 0 Jeg skal bestemme den korteste afstand til bygnings fod (koordin. systemets beg... -
haster lidt..gammelt dansk
Forumindlæghej alle sammen jeg leder efter et std hvor jeg kan få oversat gammel dansk i dette tilfælde skal jeg få oversat en folkevise som hedder: "dronning dagmars død", da jeg ikke helt forstår den og har en opgave for hvor jeg skal skrive et resume af den. - ps. hvis i kan hjælpe mig med at f... -
Ordbogen.com ??
ForumindlægHola Todos! Jeg skal høre om der er delte meninger herind angånde online-ordbogen, nemlig ordbogen.com Min lærer fraråder os at bruge den, da den indeholde mange fejl og ikke er så dybdegående i opslagene. Ummidelbart syns jeg, at den er rigtig god og nem at have med at gøre. Selvfølgel... -
Hurtigt Svar: Energi
ForumindlægVille lige spørge om nogen ville hjælpe mig denne opgave: Et stort passagerfly på 465 ton flyver i 10 km højde med 1000 km/t A) har udregnet at Epot er på 4,5663E10 J B ) hvor meget kinetisk energi har det tilført -
Monotoniforhold
ForumindlægHvordan finder jeg monotoniforholdet af S(t)=2000-1000e^(-0.3(t-1)) , t≥1 -
bestem ubekendte stykker
ForumindlægBestem de ubekendte stykker i ΔABC når a=12,b=17 og c=21. A=124,8°,b=4,3 og c=7,9. A=25°,B=35° og a=6. hvordan gøre jeg det:)? -
Regnestykke
ForumindlægHej.. Sidder lige og har nogle problemer med det her regnestykke, håber der er nogle der kan hjælpe.(x+1)ianden * 1brøkstregx+3 -x(1- 1brøkstregx+3 -
pdf
ForumindlægNår jeg prøver at hente opgaver her fra siden, får jeg bare en hvid side frem, og derefter går min browser i hak. Nogen der ved, hvad problemet kan være?(ps. hvordan er min tegnsætning) -
vektorer
ForumindlægJeg har vedhæftet opgaven, så læs den venligst der :) Jeg har regnet opgave et ud, men jeg ved ikke hvordan jeg kommer derfra, og til at regne det næste stykke' ud. ( a?*b? ) / (| a? |*| b? | )=cos(v) 7 / ( |2| * |5| )=cos(v) 0,7= cos(v) Cos-1(0,7)=45,57o Hvordan kommer jeg til spørg... -
Integralregning.. hjælp hurtigt!
ForumindlægKan nogle hurtigt løse dette integral:6x * 0,4^xAltså, det er stamfunktionen som i skal finde.. med udregning plz :] -
log2
ForumindlægHar svært ved at løse denne her: 2 * log3x + log9x = 10 Jeg skal vel fjerne 2-tallet på en eller anden måde 1. trin log3(x2) +log9x = 10 ? -
x^2-bx-1, b må ikke være 0
Forumindlægx^2-bx-1, b må ikke være 0.. undersøg om der er mindst en løsning i intervallet [b-1;b+1]..... hvorledes kan man "undersøge" det....? -
En lille opgave
ForumindlægHej sidder og laver en opgave, men er gået lidt kold, ved ikke hvordan man skal tegne den ind i et dobbelt log. sys. :Opgaven:Når man står med øjet h meter over havoverfladen, kan man i klart vejr se d km ud over havet (dvs. horisonten ligger i denne afstand). Sammenhængen mellem d og h er tilnær... -
Hvad er den natur videnskabelige metode....?????
ForumindlægHEy....Er der nogender kan forklare mig hvadden natur videnskabelige metodegår ud på ????På forhånd tak... ! -
Go start i Mat
ForumindlægHar et stykke der hedder: Undersøg, om ligningen x^2-bx-1=o b forskellig fra 0, har mindst 1 løsning i intervallet [b-1;b+1[ -
1.g - varmeenergi
ForumindlægHåver virkelig i kan hjælpe! Kan ik' gennemskue denne opgave, men er ej heller en ørn til fysik... håber på hjælp!På en vaskemaskine er der en temperaturvælger, der kan indstille vasketemperaturen på en værdi mellem 30 C og 95 C. Vi antager, at en vask kræver 10 liter vand, og at vandværketsv...
